  • 1. Data: 2012-10-23 12:25:30
    Temat: Fikcyjne limity dla transakcji zbliżeniowych
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    http://samcik.blox.pl/2012/10/Horroe-we-Wroclawiu-Ni
    e-trzeba-znac-PIN-u-do.html

  • 2. Data: 2012-10-23 13:01:03
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Piotr Gałka <p...@C...pl> writes:

    > http://samcik.blox.pl/2012/10/Horroe-we-Wroclawiu-Ni
    e-trzeba-znac-PIN-u-do.html

    Ekhem. Jeśli dobrze zrozumiałem to zbliżeniowość nie ma tu nic do
    rzeczy.
    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2012/06/24/hiena/
    <|Rain|> Knghtbrd: let me give you access to the zone files

  • 3. Data: 2012-10-23 13:07:30
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Paź, 13:03, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:
    ie-trzeba-znac-PIN...

    > Ekhem. Jeśli dobrze zrozumiałem to zbliżeniowość nie ma tu nic do
    > rzeczy.

    Jednak ma.
    WSZYSTKIE transakcje byly zblizeniowe - po przekroczeniu pewnej kwoty
    terminal powiniem przejsc na transakcje chipowe, nawet jesli rowniez
    nie wymaga do nich podania PIN.

  • 4. Data: 2012-10-23 13:26:00
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    krzysztofsf <k...@w...pl> writes:

> [...]
    > WSZYSTKIE transakcje byly zblizeniowe - po przekroczeniu pewnej kwoty
    > terminal powiniem przejsc na transakcje chipowe, nawet jesli rowniez

    Ale wszystkie transakcje były w autoamatach wrocławskiej KM która
    _NIE_CHE_PINU. Obojętnie czy zbliżeniowo czy nie.
    KJ

    System going down in 5 minutes.

  • 5. Data: 2012-10-23 13:42:00
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    e-trzeba-znac-PIN-u-do.html

    > Ekhem. Jeśli dobrze zrozumiałem to zbliżeniowość nie ma tu nic do
    > rzeczy.

    Zgodzę się, że tytuł nie za precyzyjny dałem.

    Transakcje chipowe można zmienić na wymagające PINu.
    Ale transakcji zbliżeniowych nie wypada i problem pozostaje.

    Kluczowe jest pytanie czy taki terminal ma on-line możliwość poinformowania
    wszystkich innych, że danej karty nie obsługiwać.
    Bo jak nie ma to nawet jakby odmawiał działania po n transakcjach to jest
    tylko kwestia przeniesienia się na następny.
    A jakby tę odmowę wpisywał na kartę to jest tylko kwestia przeniesienia się
    o jedną transakcję wcześniej.
    No chyba, że liczba już wykonanych transakcji bez PINu jest zawsze wpisywana
    na kartę - ale z tego by wynikało, że nie jest.
    P.G.

  • 6. Data: 2012-10-23 14:00:00
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-10-23 13:42, Piotr Gałka pisze:

    > Zgodzę się, że tytuł nie za precyzyjny dałem.

    Akurat rozumiem fakt bezPINowych transakcji w autobusach. Lepiej mając
    kartę w ręku zapłacić, niż żeby ktoś podpatrzył PIN, skradł kartę i
    sobie poużywał.

> [...]

    > No chyba, że liczba już wykonanych transakcji bez PINu jest zawsze
    > wpisywana na kartę - ale z tego by wynikało, że nie jest.

    Cóż, pozostaje zmienić dzienny/miesięczny limit transakcji kartą.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 7. Data: 2012-10-23 14:37:34
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Paź, 13:27, k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) wrote:

    > Ale wszystkie transakcje by y w autoamatach wroc awskiej KM kt ra
    > _NIE_CHE_PINU. Oboj tnie czy zbli eniowo czy nie.
    > KJ

    A co to ma do rzeczy?
    Terminal powinien sygnalizowac do innych terminali wyczerpanie limitu
    transakcji zblizeniowych, co wiaze sie z przejsciem (w nim konkretnie)
    na obsluge z chipa.
    Ta sama karta przy przejsciu np. do zabki, powinna wtedy juz przy
    pierwszej transakcji domagac sie pinu. Inaczej "limity" bezstykowych
    dzialalyby na zasadzie - "rob 3x50 bezstykowo i przejdz do nastepnego
    sklepu, ponow operacje do wyczerpania srodkow lub limitu karty"
    Terminal ewidentnie jest zle oprogramowany.

  • 8. Data: 2012-10-23 14:39:49
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Paź, 14:00, Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    > C , pozostaje zmieni dzienny/miesi czny limit transakcji kart .

    Podobno nie ma to wplywu na transakcje bezstykowe.

  • 9. Data: 2012-10-23 14:58:31
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 23 Oct 2012 05:37:34 -0700 (PDT), krzysztofsf wrote:

    > A co to ma do rzeczy?
    > Terminal powinien sygnalizowac do innych terminali wyczerpanie limitu
    > transakcji zblizeniowych, co wiaze sie z przejsciem (w nim konkretnie)
    > na obsluge z chipa.

    ,,Maszyny przy transakcjach do 50 zł nie wymagają PIN-u zarówno dla
    transakcji zbliżeniowych, jak i dla zwykłych, stykowych.''

    Rozumiem ze to zdanie z artykulu Ci nie umknelo? To co w takim razie da
    przejscie na chipa, skoro maszyna dalej nie chce PINu?
    Problem jest w terminalu, nie w paypass.

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 10. Data: 2012-10-23 15:08:10
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 23 Paź, 14:58, Michal Tyrala <w...@b...com.pl> wrote:

    > Rozumiem ze to zdanie z artykulu Ci nie umknelo? To co w takim razie da
    > przejscie na chipa, skoro maszyna dalej nie chce PINu?
    > Problem jest w terminalu, nie w paypass.

    A tobie umknelo ostatnie zdanie, ktore wyciales z mojego posta przy
    cytowaniu.

    "Terminal ewidentnie jest zle oprogramowany."