  • Data: 2016-04-01 22:40:43
    Temat: Re: FATCA - wypełniał już ktoś?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "janek z pola" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:ndiog9$gcf$1@gioia.aioe.org...

> [...]
    >
    > Polska wdrożyła ustawę, która zakłada raportowanie do USA informacji o
    > rachunkach, których dysponentami są obywatele USA. Algorytm jest bardzo
    > prosty: instytucja finansowa (taka co prowadzi rachunki, na których może
    > leżeć jakaś kasa, czyli konta bankowe, konta TFI, etc.) ma obowiązek
    > zapytać
    > KAŻDEGO klienta, czy nie jest czasem obywatelem USA. Odpowiedź jest
    > interpretowana:
    >
    > a) jeżeli obywatel USA - zgłaszany do rządu USA w ustalony sposób
    > b) jeżeli nie obywatel USA - nie jest zgłaszany do rządu USA

    W USA dochód mogą uzyskiwać nie tylko obywatele USA.

    > c) jeżeli odmówi odpowiedzi na pytanie - zgłaszany do rządu USA w ustalony
    > sposób (rachunki uznane za wymagające raportowanie) a dodatkowo dostęp do
    > środków jest blokowany na poziomie polskiej instytucji finansowej

    ad. c) myślałem, że to "winę" trzeba udowodnić a nie niewinność.
    Co z zasadą wzajemności? Ilu obywateli USA ma konta? Trzeba by wszsytkie
    państwa zażądały prześwietlenia wszytkich rachunków obywateli USA na
    okoliczność posiadania podwójnego obywatelstwa bądź "rezydencji".

    Arek