  • 11. Data: 2009-02-09 10:32:42
    Temat: Re: Emerytura z OFE
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:gmp102$1kt$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > z tego wynika że nigdy nie "odbierze" swego kapitału z systemu...
    > george

    Jakiego "swego kapitału"???? To nie jest jej. :-/

    marekz

  • 12. Data: 2009-02-09 10:37:06
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > ahh.. no tak, "zapomiałem" o wyroku SN.
    > Nóż mi sie w kieszeniu otwiera...

    Im więcej osób się z tego wypisze (równie ważne aby powstrzymać dopływ
    nowych uczestników systemu), tym większa szansa, że się to szybko
    rozpierdoli. Innej rady nie ma, dobrowolnie nikt z tego nie zrezygnuje.

    Chile wskazuje nam drogę! :-)

    marekz

  • 13. Data: 2009-02-09 10:38:01
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > nowych uczestników systemu), tym większa szansa, że się to szybko
    > rozpierdoli. Innej rady nie ma, dobrowolnie nikt z tego nie zrezygnuje.

    czy oprócz chwytu na "rolnika" jest na to jakiś sposób ?

  • 14. Data: 2009-02-09 10:39:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    MarekZ pisze:
> [...]
    > nowych uczestników systemu), tym większa szansa, że się to szybko
    > rozpierdoli. Innej rady nie ma, dobrowolnie nikt z tego nie zrezygnuje.

    A jak wyobrażasz sobie wypisanie się, lub niezapisywanie? Już prędzej
    można wierzyć w to, że coraz więcej osób będzie wybierało takie formy
    pracy, aby płacić IM jak najmniej (na czarno, DG itp.). Mi to się nóż
    otwiera jak słyszę, że ludziom zależy na legalnej pracy, "bo się liczy
    do emerytury".

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-02-09 10:46:28
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > czy oprócz chwytu na "rolnika" jest na to jakiś sposób ?

    Szara strefa, umowy o dzieło, spółki prawa handlowego, dla bardzo wysokich
    dochodów korzystanie z minimalnych stawek dla d-g (tylko z drugiej strony
    trzeba być niezłym okazem aby naprawdę wysokie dochody uzyskiwać w formie
    1os d-g - kwestia odpowiedzialności całym majątkiem), no i rejestracja poza
    tym krajem.

    Chyba tylko to pozostało z prostych manewrów.

    marekz

  • 16. Data: 2009-02-09 10:47:58
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Mi to się nóż otwiera jak słyszę, że ludziom zależy na legalnej pracy, "bo
    > się liczy do emerytury".

    Rozum to najsprawiedliwiej podzielony towar na świecie.

    W zasadzie każdy uważa, że ma go wystarczającą ilość. :)

    marekz

  • 17. Data: 2009-02-09 11:16:33
    Od: "Duch" <n...@n...com>

    "pwz" <p...@j...pl> wrote in message

    > I zadziwia mnie tylko, że żadne media nie podejmują tego tematu...

    Nie podejmuje tego tematu i wielu innych.
    bo rządzi PO i każdy negatywny temat jest niepoprawny.
    Zreszta, po co uświadamiać polskich tubylców że są okradni? :)

    Tu masz przykładowy niepprawny politycznie temat:
    http://www.pardon.pl/artykul/6133/platforma_okrada_e
    merytow

    Duch

  • 18. Data: 2009-02-09 11:18:31
    Od: adp <a...@p...onet.pl>

    > Ja tam się w takich przypadkach zastanawiam, ile dostałby/dostałaby
    > emeryt/ka, gdyby część składki emerytalnej zamiast do OFE trafiała na
    > "przeciętną" (w sensie - powszechnie dostępną, 'normalnie', tj. rynkowo

    Obawiam się, ze gdyby ustawa o emeryturach dawala mozliwosc lokowania
    w lokaty emerytalne (bank, lokata), to ich oprocentowanie - jako lokat
    "specjalnie przeznaczonych" dla skladek byloby duuuzo nizsze niz
    standardowe oproc. rynkowe. Uzasadnienie by sie znalazlo, np. wyzsze
    koszty zwiazane z dodatkowym super-zabezpieczaniem takich lokat
    (emerytura to rzecz strategiczna) czy cos podobnego. Przyczyna zas
    banalna - tam gdzie jest przymus do korzystania z danej, jakiejkolwiek
    uslugi, tam natychmiast uslugodawca (tu: OFE) uwzglednia to w swoich
    stawkach.
    Wiec - nie ludzcie sie, ze to takie proste.

  • 19. Data: 2009-02-09 11:27:05
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    Duch schrieb:
    > "pwz" <p...@j...pl> wrote in message

    > Nie podejmuje tego tematu i wielu innych.
    > bo rz?dzi PO i ka?dy negatywny temat jest niepoprawny.
    > Zreszta, po co u?wiadamia? polskich tubylc?w ?e s? okradni? :)

    Cenzure wprowadzili i kazdy artykul w gazecie jest akceptowany lub nie
    przez Glownego Cenzora III/IV* Rzeczypospolitej?

    * niepotrzebne skreslic

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 20. Data: 2009-02-09 11:30:23
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekZ wrote:

> [...]
    > uzyskiwać w formie 1os d-g - kwestia odpowiedzialności całym
    > majątkiem), no i rejestracja poza tym krajem.

    A cóż takiego dziwnego w uzyskiwaniu wysokich dochodów
    w formie jedoosobowej DG? Kwestia odpowiedzialności?
    To nie jest jakiś straszny problem. Znam wiele firm, ktore działają
    jako zwykła działalność osoby fizycznej i mają się nieźle -
    większym utrapieniem jest dla nich wymóg prowadzenia ksiąg handlowych
    przy wysokich obrotach. A kwestia składek?
    Prawdę mówiąc przy osiąganiu wysokiego dochodu z DG
    (a nie kilkuset złotych na chleb czy podpaski), to kwestia tych kilku stówek
    na ZUS
    jest marginalna. Jak zapłacisz po kilkanaście tysięcy podatku miesięcznie,
    wydatku za składkę społeczną nie zauważysz :-)