  • 11. Data: 2015-11-10 16:22:26
    Temat: Re: Dzien komornika
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2015 15:32:04 UTC+1 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Określenie "za grosze" nie zawsze trzeba rozumieć dosłownie.
    > http://www.fakt.pl/wydarzenia/komornik-z-lodzi-zabra
    l-i-sprzedal-ciagnik-za-nieistniejacy-dlug,artykuly,
    514919.html

    Ale sprzedal go w cenie rażąco odbiegającej od wartości rynkowej czy problem jest w
    tym że zlicytował ciągnik innego człowieka?
    Bo jeśli o to drugie chodzi to taka pomyłka nie powinna mieć miejsca i pewnie
    komornik został zostanie za to ukarany.
    Tylko ez to nie jest tak ze komornik wjeżdża na posesję, zajmuje ciągnik i za pół
    godziny go licytuje. Właściciel pewnie coś zaniedbał nie dopilnował i stało się co
    stało.
    Z drugiej strony osoba która mojej mamie wisi kilkanaście tysięcy oficjalnie nic nie
    ma bo wszystko na konkubinę.
    O władaniach itp. tu już dyskutowano i jak by się jakiś konkretny komornik znalazł to
    powinien wyciągnąć gościa z auta które tylko formalnie jest własnością jego konkubiny
    i auto zlicytować. tylko media by zaraz pisały jak to nie dobry komornik biednej
    kobiecie auto zabrał. Nie zawsze wszystko jest tak jednoznaczne jak gazety opisują.

  • 12. Data: 2015-11-10 16:55:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-11-10 o 15:17, J.F. pisze:
    >Urban legend + nie wiesz o czym piszesz.

    Byc moze, ale tych doniesien prasowych cos za duzo jak na urban
    legend.

    Pomijajac slynny traktor, to zobacz cos z drugiej strony:

    http://uwaga.tvn.pl/reportaze,2671,n/zaplacil-ale-ni
    e-jest-wlascicielem,165921.html

    J.

  • 13. Data: 2015-11-10 17:19:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 10 listopada 2015 16:57:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Byc moze, ale tych doniesien prasowych cos za duzo jak na urban
    > legend.
    Ja wiem czy dużo?
    http://www.hotmoney.pl/nabiezaco/Komornik-szczerze-o
    -swojej-pracy-zarobkach-i-licytacjach-s32255
    Jedna kancelaria prawie 3tys spraw rocznie.
    W 2014 samych budynkow zlicytowano jeśli dobrze pamiętam ok. 50tys a zajęto 200tys. W
    2011 komornicy prowadzili ponad 4mln spraw egzekucyjnych.
    Teraz zapewne jeszcze więcej może ktoś ma aktualne dane.
    Więc tych pomyłek aż tak dużo nie ma.

  • 14. Data: 2015-11-10 18:15:49
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-11-10 o 16:22, Kris pisze:
    l-i-sprzedal-ciagnik-za-nieistniejacy-dlug,artykuly,
    514919.html

    > Ale sprzedal go w cenie rażąco odbiegającej od wartości rynkowej czy problem jest w
    tym że zlicytował ciągnik innego człowieka?

    pewnie oba.

> [...]
    godziny go licytuje. Właściciel pewnie coś zaniedbał nie dopilnował i stało się co

    czy to normalne, ze to jest problem właściciela, zeby udowodnił, że jest
    właścicielem? i to szybko, bo zaraz nim przestanie być? wszystko
    legalnie, rączki czyste, a człeka okradli, bo terminu nie dotrzymał.

    ot, daleko nie szukając:
    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/komornik-z-
    lukowa-zajal-dwa-wozy-strazackie,553505.html

    a.

  • 15. Data: 2015-11-11 14:17:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 10 Nov 2015 18:15:49 +0100, Artur Miller napisał(a):

> [...]
    >
    > ot, daleko nie szukając:
    > http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/komornik-z-
    lukowa-zajal-dwa-wozy-strazackie,553505.html

    No właśnie, "daleko nie szukając" trafiasz na typowe populistyczne
    reportaże. W tym pominięto taki "szczegół" jak:

    "Pan dłużnik jest nie tylko mechanikiem. Ten pan prowadzi działalność
    gospodarczą związaną z handlem nowymi i używanymi wozami strażackimi - mówi
    Bartyś. - Jeżeli komornik udaje się do dłużnika, który prowadzi tego typu
    działalność, musi założyć, że te samochody strażackie mogą być jego
    własnością"

    "Mariusz K. spod Łukowa potwierdza, że prowadzi działalność pod nazwą
    ,,Prywatna Straż Pożarna" i rzeczywiście oprócz mechaniki samochodowej
    zajmuje się m.in. sprzedażą samochodów pożarniczych."

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 16. Data: 2015-11-11 17:04:54
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-11-11 o 14:17, Borys Pogoreło pisze:
> [...]
    > ,,Prywatna Straż Pożarna" i rzeczywiście oprócz mechaniki samochodowej
    > zajmuje się m.in. sprzedażą samochodów pożarniczych."

    a kto był wpisany jako właściciel w DR?

    a.

  • 17. Data: 2015-11-11 18:23:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-11 o 17:04, Artur Miller pisze:

    > a kto był wpisany jako właściciel w DR?

    A jakie to ma znaczenie w kwestii tego, że dane nie muszą być zgodne ze
    stanem faktycznym?

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2015-11-11 18:24:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 11 listopada 2015 17:04:56 UTC+1 użytkownik Artur Miller napisał:

    > a kto był wpisany jako właściciel w DR?
    Nawet gdyby w DR wpisana była gmina to skąd komornik miał wiedzieć czy gościu tydzień
    wcześniej tych aut od gminy nie kupił?. Zajął i był czas na ustalenie właściciela.
    W DR auta moje żony przez dłuzszy czas był jej kuzyn wpisany bo od niego kupiliśmy i
    nie było czasu przerejstrować itp.
    Taki komis samochodowy- może tam stać Twoje auto oddane w komis ale rownie dobrze
    właściciel komisu mogł go od Ciebie za gotówkę odkupić a obu przypadkach w DR byłbyś
    Ty. Dlatego komornik zajmuje i jest czas na ustalenie właściciela

  • 19. Data: 2015-11-11 18:41:11
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-11-11 o 18:23, Liwiusz pisze:

    > A jakie to ma znaczenie w kwestii tego, że dane nie muszą być zgodne ze
    > stanem faktycznym?

    na głowie więc stoi tylko to, że to właściciel musi udowodnić, że nim
    jest, a nie komornik, że wziął własność odpowiedniej osoby.

    a.

  • 20. Data: 2015-11-11 20:29:19
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-11 o 18:41, Artur Miller pisze:

    > na głowie więc stoi tylko to, że to właściciel musi udowodnić, że nim
    > jest, a nie komornik, że wziął własność odpowiedniej osoby.

    Po prostu masz w głowie "nie wiem, ale wydaje mi się...". Jak się by
    zastanowić nad twoim "rozsądnym" światem, to dopiero zajdą absurdy. Na
    przykład jak komornik miałby wykazać własność telewizora, albo tego
    kupionego już, ale nieprzerejestrowanego, wozu strażackiego?

    --
    Liwiusz