  • Data: 2015-05-15 10:28:02
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:mj2du5$lc1$1@sunflower.man.poznan.pl...

> [...]

    Gdyby nie belka to obecnie wcześniejsze spłacenie kredytu (na dziś mam
    2,88%) w ogóle byłoby rozporządzeniem mieniem na swoją szkodę bo trzymać
    bieżące środki na 3% nie ma specjalnego problemu (a nawet chyba dociekliwi
    potrafią znaleźć więcej).

    > dla tych co brali wcześniej, a teraz niski wibor banki "rekompensują"
    > wyższą marżą...zrobi się wesoło jak wibor wzrośnie

    Tego "rekompensowania" to (przy mojej ograniczonej wiedzy ekonomicznej) nie
    potrafię sobie wyjaśnić. Ja rozumiem, że WIBOR to jest koszt pieniądza dla
    banku więc marża to ich zysk. Nie znajduję uzasadnienia dla tezy, że jak
    WIBOR mniejszy to banki mają mieć większe zyski. Jedyne jakie znajduję to,
    że ludzi należy skubać na ile się da. Moja logika mi podpowiada, że jeśli
    przy dużej podwyżce WIBORu banki obniżą marże tak jak teraz podniosły to
    mogą zejść poniżej 0% :).

    > znowu pojawi się jakaś grupa "nabitych" w kredyty? okaże się, że ktoś
    > znowu nie wiedział, że wibor może wzrosnąć?

    Argument, że nie wiedzieli, że może wzrosnąć jest według mnie cienki, ale
    argument, że banki nadużywały swojej pozycji i wykorzystywały niski WIBOR
    aby uzyskać nie uzasadnione zyski (skoro wcześniej na niższych marżach
    wychodzili na swoje (i starczało na milionowe pensje zarządów) to czemu przy
    niższym WIBORze musieli strzyc ludzi bardziej....

    P.G.