  • Data: 2015-05-15 19:14:06
    Temat: Re: Drzyjcie frankowcy
    Od: RobertS <b...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tego "rekompensowania" to (przy mojej ograniczonej wiedzy ekonomicznej)
    > nie potrafię sobie wyjaśnić. Ja rozumiem, że WIBOR to jest koszt
    > pieniądza dla banku więc marża to ich zysk. Nie znajduję uzasadnienia
    > dla tezy, że jak WIBOR mniejszy to banki mają mieć większe zyski. Jedyne
    > jakie znajduję to, że ludzi należy skubać na ile się da. Moja logika mi
    > podpowiada, że jeśli przy dużej podwyżce WIBORu banki obniżą marże tak
    > jak teraz podniosły to mogą zejść poniżej 0% :).

    w przybliżeniu to działało tak:
    (kwoty z kosmosu, tylko pokazuję mechanizm)
    wibor 3% marża 1%
    wibor 1,6% marża 2,4%
    oprocentowanie kredytu 4% czyli "nic" się nie zmieniło...do czasu aż
    wibor znowu nie wzrośnie do 3%...

    > Argument, że nie wiedzieli, że może wzrosnąć jest według mnie cienki,
    > ale argument, że banki nadużywały swojej pozycji i wykorzystywały niski
    > WIBOR aby uzyskać nie uzasadnione zyski (skoro wcześniej na niższych
    > marżach wychodzili na swoje (i starczało na milionowe pensje zarządów)
    > to czemu przy niższym WIBORze musieli strzyc ludzi bardziej....
    >
    > P.G.

    rekomendacja U, niższy interchange itp...banki jakoś sobie rekompensują
    niższy zyski na innych polach

    do niedawna było (dla gotówek): oprocentowanie (np. 12-14%), prowizja
    (kilka procent) i czasem jakieś ubezpieczenie

    teraz nierzadkie są oferty:
    oprocentowanie OD 4,9%, BRAK ubezpieczeń

    a malutkim drukiem prowizja do 20% i RRSO >30%

    --
    pozdrawiam
    RobertS