    From: Dawid Andrzej Rutkowski <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dostałem nową kartę
    Date: Wed, 24 Apr 2024 20:44:49 +0200

    On Tue, 23 Apr 2024, Michał Jankowski wrote:

    > W końcu bez paska na podpis i bez kodu cvv... Ale ciągle z paskiem
    > magnetycznym - potrzebne to jeszcze gdzieś?
    >
    > Nawet ładna ta karta. :)

    Bez paska na podpis to dziwię się, że dopiero teraz, ja mam bez paska
    na podpis jedną taką, co się kończy ważność w listopadzie, a ważna 4 lata.
    I jeszcze wypukła jest - santi KK 1-2-3.
    Choć może ty masz taką, co co 5 lat wymieniana.

    Pozostałych 15 nie chce mi się sprawdzać teraz, ale jeszcze jakieś
    bez paska na podpis się znajdą na pewno - choć z drugiej strony
    znajdą się i całkiem świeże z paskiem na podpis.

    Ale bez CVV?
    Taką to do tej pory miałem chyba tylko jedną, z aion banku chyba.
    Jaki to w sumie ma sens?
    Bo akurat moje wszystkie bez paska na podpis CVV2/CVC2 jednak mają,
    na takiej mini wersji paska na podpis.
    Inna sprawa, że gdyby to CVV nie było wylaserkowane to równie
    dobrze mogłoby go nie być - wyciera się strasznie.

    Zaś magstripe - jak nie chcesz to sobie zamów gdzieś v-pay.
    Ale jak widać paski są jeszcze potrzebne, bo v-pay w PL bankach
    widziałem kiedyś tylko w nest.

    Widać na świecie jest jeszcze sporo terminali tylko paskowych,
    albo może to jednak czytniki kart w bankomatach - te "wciągające"
    kartę - są przyczyną - one karty bez magstripe nie będą chciały wciągnąć.
    Że też przez tyle lat z tym nikt nic nie zrobił - ale to jest
    bardzo nierychliwy biznes, teraz od środka poznaję, bo się zatrudniłem
    przy pisaniu aplikacji na terminale.

    Np. ciekawostka była, jak to już na całym świecie było EMV,
    a w stanach nie chcieli, no to visa i mc zrobiły liability shift
    i obciążyły sprzedawców wszystkimi kosztami fraudów, które zostały
    popełnione przy użyciu karty chipowej w terminalu pasek-only.
    O panie, jak się zaczęło dziać - na terminal EMV trzeba było
    nagle czekać ponad rok, a co dopiero na certyfikację swojej własnej
    apki...