  • 21. Data: 2009-06-10 20:35:40
    Temat: Re: Dolar po 5 zl czy zloto po 2000$ ?
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 10-06-2009 o 13:39:39 Dieter <d...@a...pl> napisał(a):

    > Od lipca 2008 mielismy dopiero pierwsza fale wzrostowa na USD. Z koncem
    > czerwca 2009 powinien pojawic sie dolek usd-index i dlugoterminowy odpal,
    > przy ktorym ubiegloroczny wzrost bedzie wydawal sie naprawde maly.

    hm, to gdzie widzisz aktualnie szczyt wzgledem PLN ?
    Trudno mi sobie wyobrazic dalsze kontunuowanie wzrostow przy drozejacych
    walutach.

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 22. Data: 2009-06-11 12:55:04
    Od: ALGI <a...@N...o2.pl>

    Dnia Wed, 10 Jun 2009 13:39:39 +0200, Dieter napisał(a):

    > Od lipca 2008 mielismy dopiero pierwsza fale wzrostowa na USD. Z koncem
    > czerwca 2009 powinien pojawic sie dolek usd-index i dlugoterminowy odpal,
    > przy ktorym ubiegloroczny wzrost bedzie wydawal sie naprawde maly.

    Jeżeli dolar odpali teraz do góry, do tego doleci ropa to będziemy płacić
    po 6 zł za litr Pb95 i z 5 za ON? A wtedy wszystko poleci do góry... w
    końcu wszystko trzeba gdzieś dowieźć.... już nie mówię że większość co się
    produkuje wymaga ropy jako surowca....

    Dolar dolarem, a jeszcze pisałeś o kredytach - tu ja wiadomo większość ma
    franki - a przecież Szwajcaria nie ma już za bardzo jak obniżać stóp....
    Sugerujesz totalną masakrę na rynku kredytowym?

  • 23. Data: 2009-06-11 21:29:28
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "ALGI" <a...@N...o2.pl> napisał w wiadomości

    > a przecież Szwajcaria nie ma już za bardzo jak obniżać stóp....

    A po co ma obniżać? Może dodrukować franki w celu ich osłabienia.

  • 24. Data: 2009-06-12 10:12:34
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Thu, 11 Jun 2009 23:29:28 +0200, Baloo raczył(a) był(a) napisać:

    > A po co ma obniżać? Może dodrukować franki w celu ich osłabienia.

    Są jeszcze tzw. Szwajcarzy - czyli ludzie którzy płacą w sklepach
    frankami, oraz wybierają władzę w Szwajcarii. Mogło by im się to nie
    spodobać.

  • 25. Data: 2009-06-12 12:14:40
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "H5N1" <m...@t...aster.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Są jeszcze tzw. Szwajcarzy - czyli ludzie którzy płacą w sklepach
    > frankami, oraz wybierają władzę w Szwajcarii. Mogło by im się to nie

    Osłabienie franka? Myślę, że to marzenie większości Szwajcarów.
    To kraj oparty w głównej mierze na eksporcie. Mocna waluta jest dla nich
    zabójstwem.

    A tak na marginesie - nam, Polakom płacącym w sklepach złotówkami i
    wybierającym władzę w Polsce też nie podoba się wiele rzeczy i co w związku
    z tym?

  • 26. Data: 2009-06-12 14:22:17
    Od: H5N1 <m...@t...aster.pl>

    Dnia Fri, 12 Jun 2009 14:14:40 +0200, Baloo raczył(a) był(a) napisać:

    > Osłabienie franka? Myślę, że to marzenie większości Szwajcarów. To kraj
    > oparty w głównej mierze na eksporcie. Mocna waluta jest dla nich
    > zabójstwem.
    Fakt, że Szwajcarzy to dziwny naród, ale nie sądzę żeby dali się nabrać
    na te bzdury.

    > A tak na marginesie - nam, Polakom płacącym w sklepach złotówkami i
    > wybierającym władzę w Polsce też nie podoba się wiele rzeczy i co w
    > związku z tym?
    No właśnie. Proponuję zastanowić się przed wyborami kto wstawił na stołek
    obecnego prezesa NBP.

  • 27. Data: 2009-06-12 17:00:54
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > A tak na marginesie - nam, Polakom płacącym w sklepach złotówkami i
    > wybierającym władzę w Polsce też nie podoba się wiele rzeczy i co w
    > związku z tym?

    Tam o wszystkim decyduje sie w referendach.
    U nas mundra władza uważa, że gupi lub nie zasługuje nawet na referendum w
    sprawie Traktatu.

  • 28. Data: 2009-06-12 19:13:02
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Fakt, że Szwajcarzy to dziwny naród, ale nie sądzę żeby dali się nabrać
    > na te bzdury.

    Na szczęście mają swój rozum i nie muszą opierać się na niczym nie
    uzasadnionych opiniach niejakiego H5N1 :)

    > No właśnie. Proponuję zastanowić się przed wyborami kto wstawił na stołek
    > obecnego prezesa NBP.

    No to się zastanawiaj.
    I w gruncie rzeczy ciesz się, że nie mamy gorszego.

  • 29. Data: 2009-06-12 19:15:39
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Greg" <m...@g...pl> napisał

    > Tam o wszystkim decyduje sie w referendach.

    A u nas DZIĘKI BOGU nie o wszystkim.
    Wtedy to dopiero byłby burdel na kółkach.

  • 30. Data: 2009-06-12 19:17:28
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Greg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Tam o wszystkim decyduje sie w referendach.

    Bo mają taki ustrój - demokracja bezpośrednia.

    > U nas mundra władza uważa, że gupi lub nie zasługuje nawet na referendum w
    > sprawie Traktatu.

    Bo mamy inny ustrój, niz oni - demokrację parlamentarną.