  • 21. Data: 2004-01-22 13:33:58
    Temat: Re: Dokument elektroniczny
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K"

    > Idziesz do ZUS i przedkładasz potwierdzenie. Jeśli odmawiają to żądasz
    > potwierdzenia na piśmie.

    niech podadzą adres e-mail to może Inteligo wyśle tak jak wyciąg / zaswiadczenie
    podpisane elektronicznie. Albo ty otrzymany wyciąg możesz im przekazać dalej.
    W koncu ZUS jest w Polsce prekursorem dokumentów podpisanych elektronicznie i
    już od dawna od płatników składek takie przyjmuje, to nie rozumiem dlaczego
    miałby kwestionować podpis elektroniczny Inteligo.
    *** blad ***

  • 22. Data: 2004-01-22 13:37:37
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "aleph" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Idziesz do ZUS i przedkładasz potwierdzenie. Jeśli odmawiają to żądasz
    > potwierdzenia na piśmie. Najlepiej na tym potwierdzeniu. Muszę wybyć i
    > wszystko wyjaśnię za pół godzinki. W skrócie teraz mogę napisać że to
    > potwierdzenie jest prawnie traktowane na równi z fakturą VAT. Jest fakturą
    > VAT pomimo braku tego napisu.

    Konkretnie mówi o tym rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002
    r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i
    usług oraz o podatku akcyzowym. (Dziennik Ustaw z 2002 r. Nr 27 poz. 268 z
    późniejszymi zmianami)
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0268.htm Tam jak wół pisze ;
    § 45. Fakturami mogą być również:
    3) dokumenty dotyczące usług bankowych i ubezpieczeniowych zwolnionych od
    podatku, jeżeli zawierają co najmniej następujące dane:
    a) określenie usługodawcy i usługobiorcy,

    b) numer kolejny i datę ich wystawienia,

    c) nazwę usługi,

    d) kwotę, której dotyczy dokument,

    Wszystkie te składniki są na potwierdzeniu z Inteligo i jeśli ZUS bądż US
    chce podważyć taki dokument księgowy to musi mieć na to dowody. Podejrzenie
    nieprawdy z ust urzędnika bez dowodu jest niczym innym jak zwykłym
    oszczerstwem. Gdy padnie na piśmie to z miejsca pismo do wyższej instancji z
    powiadomieniem tej u której nie przyjęto tego potwierdzenia. Więcej takiego
    błędu nie popełni.
    Najważniejsze byś wszelkich czynności dokonywał na piśmie. Każdy urzędnik ma
    obowiązek na Twoje żądanie sporządzić protokół z każdej czynności i
    podpisać.

  • 23. Data: 2004-01-22 13:38:39
    Od: i...@p...onet.pl

    > Nie. Ale ZUS nie ma prawa traktować inaczej dokumentów z podpisem a inaczej
    > bez. Albo zakłada, że są wiarygodne albo wszystkie weryfikuje.

    Jeszcze raz. Co to jest dokument. IMO kartka prosto z drukarki DOKUMENTEM NIE
    JEST. Staje się nim dopiero po naniesieniu jakichś indywidualnych cech
    uwierzytelniających - podpis, stempel itp.
    Jeżeli jest to mój podpis to jest oświadczenie a jeżeli osoby trzeciej (banku ?)
    to jest to zaświadcznie.

    Reasumując: IMHO ZUS (czy ktokolwiek inny) ma prawo inaczej traktować dokumenty
    a inaczej świstki papieru, które dokumentami nie są.

    Pozdrawiam
    ilat

  • 24. Data: 2004-01-22 13:41:28
    Od: i...@p...onet.pl

    > Na wydrukach z Multi jest dokładny numer paragrafu :)

    Problem polega na tym, że w tym paragrafie nie ma ani słowa o dokumentach
    papierowych. Dotyczy on wyłącznie dokumentów elektronicznych a trzeba naprawdę
    dużego ładunku dobrej woli ;-) aby świstek papieru uznać za dokument elektroniczny.

    Pozdrawiam
    ilat

  • 25. Data: 2004-01-22 13:43:07
    Od: "KK" <n...@n...com>

    <i...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jeszcze raz. Co to jest dokument. IMO kartka prosto z drukarki DOKUMENTEM
    NIE
    > JEST.

    Prawo Bankowe ma na ten temat inne zdanie.

    > Staje się nim dopiero po naniesieniu jakichś indywidualnych cech
    > uwierzytelniających - podpis, stempel itp.

    Człowieku - przeczytaj wpierw przepis odpowiedni!

    > Jeżeli jest to mój podpis to jest oświadczenie a jeżeli osoby trzeciej
    (banku ?)
    > to jest to zaświadcznie.

    A skąd ja mam wiedzieć, że to Twój podpis?

    > Reasumując: IMHO ZUS (czy ktokolwiek inny) ma prawo inaczej traktować
    dokumenty
    > a inaczej świstki papieru, które dokumentami nie są.

    Patrz odpowiedź numer 1.

    Pozdrawiam
    KK

  • 26. Data: 2004-01-22 13:48:38
    Od: i...@p...onet.pl

    > <i...@p...onet.pl> wrote in message
    > NIE
    >
    > Prawo Bankowe ma na ten temat inne zdanie.

    Ale gdzie, bo naprawdę nie mogę znaleźć.
    Pozdrawiam
    ilat
    Niestety na dzisiaj wyczerpał mi się limit postów. Chętnie wrócę do dyskusji za
    24 godziny. Do tego czasu wątek się chyba nie zdezaktualizuje.

  • 27. Data: 2004-01-22 13:51:33
    Od: "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info>

    Użytkownik "KK" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    DOKUMENTEM
    > NIE
    >
    > Prawo Bankowe ma na ten temat inne zdanie.

    Czy wydruk dokumentu elektronicznego jest dokumentem elektronicznym tak samo
    zabezpieczonym jak tenże dokument elektroniczny ? Myślę, że wątpię.

    --
    Pozdrawiam,

    Wojciech Nawara, telefon.gsm.pl
    usenet (at) nawara.info

  • 28. Data: 2004-01-22 13:57:55
    Od: "Krzysztof K" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Krzysztof K"

    > niech podadzą adres e-mail to może Inteligo wyśle tak jak wyciąg /
    > zaswiadczenie podpisane elektronicznie. Albo ty otrzymany wyciąg możesz im
    > przekazać dalej.

    Jeszcze kwiatka im przyniosę z czekoladką. Tego by jeszcze brakowało ;))
    Mają PSI obowiązek przyjąć i basta. Jak są opory to trzeba raz na zawsze
    wyegzekwować by w przyszłości nie było problemów. Swoją drogą to z marmurków
    przyjmują a nie jest to nawet dowód obciążenia konta, tylko zlecenie. W
    Inteligo czy mBanku jest to potwierdzenie wykonania czynności bankowej ze
    strony banku płatnika. Bez obciążenia konta wydanie takiego potwierdzenia
    jest niemożliwe, a właśnie obciążenie konta decyduje o spełnieniu obowiązku
    wobec ZUS i US.

    W koncu ZUS jest w Polsce prekursorem dokumentów
    > podpisanych elektronicznie i już od dawna od płatników składek takie
    > przyjmuje, to nie rozumiem dlaczego miałby kwestionować podpis
    > elektroniczny Inteligo. * blad *

    Tępić go za to dla naszego wspólnego dobra ;)

  • 29. Data: 2004-01-22 14:21:07
    Od: "KK" <n...@n...com>

    <i...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    naprawdę
    > dużego ładunku dobrej woli ;-) aby świstek papieru uznać za dokument

    No, dobra wola to już coś ;)
    Wersja papierowa jest wyłącznie prezentacją graficzną dokumentu
    elektronicznego. Dokumentem nie jest wydruk, ale plik HTML, który dostajesz.
    Zauważ, że bank nie dostarcza Ci wydruku. Bank dostarcza Ci elektroniczny
    plik HTML. To Ty go drukujesz. Równie dobrze mógłbyś zanieść laptopa do US.
    A taki zapis na potwierdzeniach wiąże się z tym, że tak wygenerowany
    dokument zostawia trwały ślad w systemie bankowym - stąd można go nazwać
    dokumentem bankowym. Poza tym to bank gwarantuje, że jest to dokument
    bankowy i umieszcza taką klauzulę - nie Ty. Jeśli ZUS chce coś podważać - to
    wiarygodność banku a nie Twoją, że wogóle śmiesz machać takim świstkiem.
    Jakoś bank śmie generować coś takiego.

    Pozdrawiam
    KK

  • 30. Data: 2004-01-22 14:22:27
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara"
    > Czy wydruk dokumentu elektronicznego jest dokumentem elektronicznym tak samo
    > zabezpieczonym jak tenże dokument elektroniczny ? Myślę, że wątpię.

    dlatego proponowałem e-mail podpisany przez inteligo
    dokument papierowy nie jest elektroniczny a o taki autorowi wątku chodziło
    *** blad ***