  • 1. Data: 2004-01-22 11:29:30
    Temat: Dokument elektroniczny
    Od: aleph <a...@p...pl>

    Witam
    Byłem dzisiaj w ZUS, i zostałem tam poinformowany, że historia rachunku,
    z konta inteligo (dokument elektroniczny) jest nieważna, gdyż nie ma na
    niej pieczęci i podpisu Dyrektora banku i jeszcze jednej osoby. To jak
    to jest? Dokument przychodzi w postaci pliku PDF zabezpieczonego
    kluczem, w treści dokumentu wyraźnie pisze - dokument elektroniczny nie
    wymaga podpisu, kto ma rację?

    Pozdrawiam
    aleph

  • 2. Data: 2004-01-22 11:37:52
    Temat: Re: Dokument elektroniczny
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "aleph" <a...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to jest? Dokument przychodzi w postaci pliku PDF zabezpieczonego
    > kluczem, w treści dokumentu wyraźnie pisze - dokument elektroniczny nie

    Można Ci współczuć zacofanego US. Szczerze mówiąc każda rada może się okazać
    zła :((

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-01-22 11:43:44
    Od: GideoN <gideon@[NOSPAM]npnet.org>

    > Można Ci współczuć zacofanego US. Szczerze mówiąc każda rada może się okazać
    > zła :((

    chyba ZUS nie US :-) ale zaloze sie ze w ZUSie tak samo jak w US
    wszystko zalezy od widzimisie urzednika

    --
    GideoN

    Usun [NOSPAM] z adresu aby napisac do mnie

  • 4. Data: 2004-01-22 11:45:23
    Od: i...@p...onet.pl

    Niestety ZUS. To co przysyła bank nie jest w ŻADEN sposób uwierzytelnione i nikt
    nie ma obowiązku potraktować tego jako dokument. Oczywiście na podstawie takiego
    wydruku można sprawdzić czy transakcja jest wykonana rzeczywiście ale trzeba
    CHCIEĆ sprawdzić. ZUS napewno nie zada sobie takiego trudu z własnej woli.

    Pozdrawiam
    ilat

  • 5. Data: 2004-01-22 11:55:42
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > transakcja jest wykonana rzeczywiście ale trzeba CHCIEĆ sprawdzić.
    > ZUS napewno nie zada sobie takiego trudu z własnej woli.

    to moze mailem lub faxem im przeslac bezpoisrdenio z banku?

  • 6. Data: 2004-01-22 11:57:40
    Od: i...@p...onet.pl

    Niestety mail i fax to też nie są dokumenty. (no chyba że mail jest podpisany
    elektronicznie odpowiednio scertyfikowanym kluczem)
    Pozdrawiam
    ilat

  • 7. Data: 2004-01-22 12:06:18
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Użytkownik <i...@p...onet.pl> wrote:
    > Niestety mail i fax to też nie są dokumenty. (no chyba że mail jest
    > podpisany elektronicznie odpowiednio scertyfikowanym kluczem)

    No wlasnie Inteligo cos takiego oferuje
    http://www.inteligo.pl/InfoSite/faq/pomoc_faq_podpis
    _cyfrowy.htm
    pkt 7my

  • 8. Data: 2004-01-22 12:22:05
    Od: i...@p...onet.pl

    Całkowicie się zgadzam. Problem jeszcze w tym aby ZUS zechciał taki dokument
    przyjąć a niestety nie musi. Zresztą wcale im się nie dziwię. Przekonywać
    pracowników ZUS do zweryfikowania dokumentu elektronicznego to trochę tak jak
    namawiać analfabetę do zweryfikowania dokumentu standardowego. Jeszcze dużo
    czasu upłynie zanim elektronika się przyjmie w urzędach. :-(
    Pozdrawiam
    ilat

  • 9. Data: 2004-01-22 12:23:29
    Od: aleph <a...@p...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > No wlasnie Inteligo cos takiego oferuje
    > http://www.inteligo.pl/InfoSite/faq/pomoc_faq_podpis
    _cyfrowy.htm
    > pkt 7my

    No właśnie chodzi o to że dostarczyłem wydruki takich właśnie
    podpisanych elektronicznie dokumentów i teraz nie rozumiem, czy te
    dokumenty są nieważne czy co? Przecież są podpisane, fakt faktem nie w
    sposób tradycyjny, ale w sposób wykluczający jakiekolwiek
    nieautoryzowane zmiany.

    pozdrawiam
    aleph

  • 10. Data: 2004-01-22 12:29:12
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    aleph <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    > dokumenty są nieważne czy co? Przecież są podpisane, fakt faktem nie w
    > sposób tradycyjny, ale w sposób wykluczający jakiekolwiek

    Podpis elektronicnzy dostaczyles na papierze? ;)
    Widzisz - to ty je dostarczasz, a nie bank - ty wiesz, ze dokument jest
    autentyczny, ale skad ma to wiedziec ZUS? ;)
    Inna sprawa, kiedy Inteligo bezposrednio dostarczy dokument do ZUSu lub
    bedzie pieczakta + podpis.
    Niestety... takie zycie