  • 1. Data: 2008-06-03 21:17:05
    Temat: Doktorat z socjologii finansów-prośba o typy tematów
    Od: " czeku" <c...@g...pl>

    Witam

    Jestem na razie mgr ale zacząłem studia doktoranckie na socjologii i
    chciałbym swoją przyszłą pracę doktorską pisać z dziedziny bankowości - może
    elektronicznej, w tym może z bankowości internetowej. Problem w tym, że nie
    jestem w stanie zdefiniowac tematu pracy, która by mnie interesowała biorąc
    pod uwagę socjologiczny wymiar pracy.

    Może mielibyście jakieś ciekawe propozycje tematów/zagadnień takiej pracy?

    Na pewno nie chciałbym pisac ogólnie o bankowości elektronicznej czy
    internetowej, bo takich ogólnych publikacji jest mnóstwo - chciałbym, żeby
    praca była bardziej konkretna i ciekawa z praktycznego punktu widzenia.

    A co myślicie o idei social lending jako temat pracy, a co o wykluczeniu
    finansowym? Bo takie tematy tez chodza mi po głowie:)

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc!
    czeku

  • 2. Data: 2008-06-03 21:21:11
    Od: "info" <p...@w...pl>

    moze np. jak przelamac strach starszego pokolenia przed bankowoscia
    elektroniczna? albo dlaczego starsze pokolenie boi sie bankowosci
    elektronicznej? (oczywiscie tytul nalezaloby jakos naukowo przerobic, by
    brzmial dobrze)

  • 3. Data: 2008-06-03 22:03:12
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    czeku pisze:
> [...]
    >
    > A co myślicie o idei social lending jako temat pracy, a co o wykluczeniu
    > finansowym? Bo takie tematy tez chodza mi po głowie:)

    Może coś o konsekwencjach rejestracji wszystkich operacji finansowych.
    "Pieniądz elektroniczny fundamentem w pełni transparentnego
    społeczeństwa" albo "Eliminacji gotówki jako metoda radykalna metoda
    obniżenia przestępczości. Możliwe konsekwencje ograniczenia prywatności.
    Świat bez korupcji i prywatności".

    Czy coś w tym stylu. Inwigilacja nawet lepsza niż ta z "Rok 1984"
    Orwella bo dużo łatwiejsza. Analiza robiona automatycznie przez programy
    komputerowe, oparte na regułach ale też na sieciach neuronowych i
    programach genetycznych. Nie trzeba przeglądać wszystkiego operacji
    wystarczy, że osobnik jakoś podpadnie a zrobi mu się analizę wstecz aż
    do czasów przedszkola. Zawsze coś wstydliwego się wyciągnie albo wykryje
    złodzieja.

    Na pewno ludzie nauczą się jakoś omijać cześć mechanizmów (dlatego te
    sieci neuronowe i programy genetyczne - system będzie się uczył) ale
    generalnie prawie każda działalność przestępcza w pośredni lub
    bezpośrednio wiąże się jakoś z obrotem pieniędzmi. Różne kontrowersyjne
    lub wstydliwe zachowanie często też. Wystarczy wyeliminować gotówkę i za
    jednym zamachem mamy społeczeństwo do bólu prawomyślne i wolne od
    terroryzmu.

    Tyle, że trochę ryzykowny temat, pogranicze s-f w dodatku lekko
    paranoiczne podejście.

    Sebastian

  • 4. Data: 2008-06-03 22:29:42
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik "Sebastian" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > albo "Eliminacji gotówki jako metoda radykalna metoda obniżenia
    > przestępczości. Możliwe konsekwencje ograniczenia prywatności. Świat bez
    [...]
    > Tyle, że trochę ryzykowny temat, pogranicze s-f w dodatku lekko
    > paranoiczne podejście.

    Tematy bardzo fajne. Ciekawe czy da się coś takiego przepchnąć i ile w tym
    co się da przepchnąć zostanie z tej fajności. Trzeba by to tylko ubrać w
    jakąś fajna statystykę, typu "co wydzielone grupy sądzą na temat" powymyślac
    sobie jakieś fajne zmienne objaśniające pod analizę dyskryminacyjną czy
    skupień i jechać. :-)

    marekz

  • 5. Data: 2008-06-04 04:21:04
    Od: pwz <p...@f...pl>

    Dnia 03-06-2008 o 23:17:05 czeku <c...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    >
    > Jestem na razie mgr ale zacząłem studia doktoranckie na socjologii i
    > chciałbym swoją przyszłą pracę doktorską pisać z dziedziny bankowości -
    (...)

    Poszedłeś zatem na studia doktoranckie, nie wiedząc, co cię interesuje, na
    jaki temat chciałbyś pisać pracę dr? O tempora, o mores!
    pwz

  • 6. Data: 2008-06-04 04:21:40
    Od: pwz <p...@f...pl>

    Dnia 03-06-2008 o 23:21:11 info <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > elektroniczna? albo dlaczego starsze pokolenie boi sie bankowosci
    > elektronicznej? (oczywiscie tytul nalezaloby jakos naukowo przerobic, by

    IMHO dobry temat na licencjat...
    pwz

  • 7. Data: 2008-06-04 06:05:35
    Od: "corner" <c...@w...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
    .

    > Poszedłeś zatem na studia doktoranckie, nie wiedząc, co cię interesuje, na
    > jaki temat chciałbyś pisać pracę dr? O tempora, o mores!

    Taki teraz poziom szkolnictwa wyższego. Za niedługo doktorat będzie miał co
    drugi kończący studia. Są plany, aby doktorat można było robić po
    licencjacie :-D.

  • 8. Data: 2008-06-04 08:18:29
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "pwz"

    > IMHO dobry temat na licencjat...
    > pwz

    najpierw trzeba dużą część przekonać do rach. bankowego
    a potem dopiero do internetu i internetowej obslugi rachunku
    *** blad ***

  • 9. Data: 2008-06-04 12:18:32
    Od: pwz <p...@f...pl>

    Dnia 04-06-2008 o 08:05:35 corner <c...@w...pl> napisał(a):
    (...)
    > Są plany, aby doktorat można było robić po licencjacie :-D.

    Tak, wiem. Włos się jeży na głowie... Próbujemy na siłę dostosowywać
    system szkolenictwa wyższego do "osiągnięć" zachodnich (?), tymczasem
    bierzemy z nich - takie czasami odnoszę wrażenie - tylko to, co najgorsze
    albo te rozwiązania, któe do niczego nie są potrzebne, nie mają
    racjonalnego uzasadnienia. Stawiamy na ilość, nie jakość, efektywność
    ekonomiczną przedkładając ponad skuteczność i poziom nauczania. Takie
    czasy... I obawiam się, że kiedy ktoś wreszcie ocknie się z tego
    zachłyśnięcia "zachodnioszczyzną", kiedy ktoś zakrzyknie, że "król jest
    nagi" i że tędy droga nie powinna prowadzić, będzie już za późno. I wtedy
    to my zaczniemy imprtować naukowców z biedniejszych państw, które (na
    swoje szczęście) nie miały pomysłu na "reformy" edukacji. O ile nas będzie
    na to stać...
    pwz

    P.S. Tak, wiem, że OT, ale musiałem się wyżalić ;-)
    pwz

  • 10. Data: 2008-06-04 12:40:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    corner wrote:

> [...]
    >
    > Taki teraz poziom szkolnictwa wyższego. Za niedługo doktorat będzie miał
    > co drugi kończący studia. Są plany, aby doktorat można było robić po

    z bardzo prostej przyczyny.
    za doktoranta dostaje sie pieniadze z budzetu centralnego.