  • Data: 2016-06-09 05:02:14
    Temat: Re: Dobre wieści z ZUS
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/09/2016 07:30 AM, Robert Tomasik wrote:

    > Porządek jest nie na rękę tym,którzy kradną. Jakby zrobiono prosty
    > system, że każdy odprowadza składkę powiedzmy 500 zł miesięcznie i za to
    > dostaje powiedzmy 1.000 zł miesięcznie emerytury (bo dłużej pracuje, a
    > krócej później jest emerytem), to by po prostu nie dało się kombinować.
    > Nie byłoby potrzeby zatrudniania sztabu urzędników mających na celu
    > wyliczenie tych skomplikowanych procentów i dopilnowanie, by je zapłacono.

    Ja nawet nie jestem pewien, że to da się opisać słowami "porządek jest
    nie na rękę tym,którzy kradną".

    To co proponujesz (500 zł składki, powiedzmy "gwarantowany dochód
    podstawowy po 62-65 roku życia, czy się pracuje czy nie") ma oczywiście
    sens, ale:

    - kombinować da się dalej: po co mam płacić te 500 zł składki
    miesięcznie, skoro i tak dostanę 1000 zł emerytury - więc może lepiej
    jest pracować/zatrudniać na czarno?

    - wcale nie urządza tych, którzy mają 50 i więcej lat, bo oni byliby
    grupą, która najwięcej straci

    - natychmiastowy szok dla budżetu, gdyby każdy płacił tylko "500 zł na ZUS"

    - tylko ze względu na trzy punkty powyżej musiałaby być ogromna masa
    wyłączeń, zwolnień, warunków

    - ktoś, kto zaproponuje takie rozwiązanie, nie utrzyma się u władzy -
    więc nikt nie proponuje rozsądnego rozwiązania, licząc "e, 4 lata to
    jeszcze wytrzyma, potem się coś obieca, albo będzie to problem kogoś
    innego")

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com