eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDlaczego warto się spieszyć z wprowadzeniem euro - artykul Malina. › Re: Dlaczego warto się spieszyć z wprowadzeniem euro - artykul Malina.
  • Data: 2004-10-18 22:02:46
    Temat: Re: Dlaczego warto się spieszyć z wprowadzeniem euro - artykul Malina.
    Od: "trainer" <t...@p...org> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek Maliszewski wrote:

    > Zastanawiam sie, czy USA bylyby dzis tym czym sa, gdyby zamiast jednej
    > waluty, kazdy Stan mial swoja wlasna?

    różnica USA vs. EU polega też na dużo większej mobilności amerykańskiego
    społeczeństwa - ktoś kto urodził się w jakim Memphis i nie ma problemu z
    szukaniem pracy np. w Kalifornii, natomiast np. Sycylijczyk (o ile nie
    pracuje dla mafii) raczej będzie siedział we Włoszech i trudniej mu będzie
    podjąć decyzję np. o wyjeździe do Holandii z rodziną, bo akurat tam jest
    szansa rozwoju.

    > Hmmm. Wydaje mi sie, ze w takim scenariuszy nadal FUNT bylby najwazniejsza
    > waluta swiata. Noale to tylko gdybanie. nie da sie eksperymentalnie
    > sprawdzic tego dzis.

    a np. w UK Bank of Scotland drukuje własne funty szkockie
    Więc pewnie z dolarami też dałoby radę.

    trainer