eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę? › Re: Dlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę?
  • Data: 2021-05-24 11:25:42
    Temat: Re: Dlaczego progresja podatkowa jest uznawana niejako za normę?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podobnie zmniejszenie stawek powoduje zmniejszenie przychodów - system
    > powinien być "dostrojony" na maksimum przychodów.

    Uważam, że takie dostrajanie podatków jest wielkim błędem wynikającym z
    bardzo krótkowzrocznego patrzenia przez tych co o tym decydują.

    Gdyby móc przeprowadzić taki eksperyment, że w dwu identycznych państwach:
    - w jednym dostrajamy podatki tak jak piszesz,
    - w drugim są one o np. 30% niższe
    to jestem prawie pewien, że w tym drugim przychody z podatków będą rosły
    szybciej niż w tym pierwszym (bo pieniądze zostające w prywatnych rękach
    będą lepiej inwestowane niż te zebrane przez państwo) i po iluś (? może
    15) latach przychody z podatków w obu tych państwach się zrównają a
    potem w tym drugim będą nadal rosły szybciej niż w tym pierwszym.

    Tylko, że perspektywy 15 i więcej lat politycy nie ogarniają. Oni się
    chcą nachapać tu i teraz.
    P.G.