eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiDlaczego bankowi z Żubrem śmierdzą pieniądze starych klientów? › Re: Dlaczego bankowi z Żubrem śmierdzą pieniądze starych klientów?
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Dlaczego bankowi z Żubrem śmierdzą pieniądze starych klientów?
    Date: Mon, 19 Feb 2024 08:07:35 +0100

    On Sat, 17 Feb 2024 07:36:57 -0800 (PST), Piotrek wrote:
> [...]
    > saldo (do 2k). Problem w tym, że u nich ten "okres karencji" nigdy
    > się nie kończy - jeśli w którymś miesiącu przed pierwszą edycją
    > promocji saldo było za wysokie, to jest już pozamiatane, bo
    > cwaniaki, zamiast sformułować ten warunek w stylu
    > "w ciągu ostatnich N miesięcy" itp., podają datę "od do", przy czym
    > "od" to zawsze ta sama data początkowa sprzed roku, a "do"
    > to dzień rozpoczęcia kolejnej edycji promocji. Na dzień dzisiejszy
    > warunek brzmi "od 01.04.2023 do 08.01.2024", a za pół roku czy rok
    > data "od" będzie taka sama, a "do" po prostu ulegnie odpowiedniemu przesunięciu w
    przód. Jeśli więc ktoś przed startem pierwszej edycji
    > nie był duchem świętym, nie przewidział ogłoszenia takiej promocji,
    > i na tę okoliczność nie wyczyścił sobie u nich zawczasu konta,
    > to już nigdy się na nią nie załapie. Ma to jakieś racjonalne uzasadnienie?

    > Rozumiem, że "nowych" trzeba wabić, ale dlaczego forsa "starych" im
    > śmierdzi?

    Bo oni wcale nie maja ochoty płacic klientom 7% od oszczędnosci.
    Ani nawet 4%.

    > Już sam fakt, że bank pozwala przystąpić do promocji pod
    > warunkiem, że ma się w nim MAŁO pieniędzy, jest dla mnie żenujący.

    Chca zaktywizowac klientów, którzy maja tam nieużywane konto.

    > Czy jakiś inny polski bank zniechęca do trzymania w nim kasy?

    Połowa?

    A druga połowa ... mnie się to wydaje dziwną polityką, aby robic
    promocje na nowe srodki, ktora sie konczy, a potem klient wycofuje
    pieniadze, i czeka na kolejną promocje.

    Ale pewnie bank wie co robi - moze sporo klientów zapomina wycofać,
    może chcą mieć płynność stanu, może sie jakoś dopasowują do innych
    terminów.
    Albo po prostu - dział marketingu chce sie pochwalic wynikami,
    i potrzebuje tego wpływu gotówki po ogłoszeniu promocji.
    A wypływ to inny dział :-)

    Przy czym wydaje mi się, ze był taki okres kilka miesiecy temu,
    gdy bankom zabrakło pieniedzy, bo duze promocje mial np PKO BP,
    mbank ma ciągle, a one wczesniej nie miały ...

    Ale moze by tak sprawdzic w raportach banków, jak to było naprawdę.

    J.