    From: "Greg" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Deficyt czyli waluta w czasach kryzysu
    Date: Tue, 13 Jan 2009 22:39:00 +0100

    Użytkownik "Mariusz Drabak2" <m...@m...net.eu> napisał w
    wiadomości news:gkic55$h7a$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Ale to nie są efekty. Wyobraźmy sobie że wszyscy ci jankesi i
    > szwajcarzy, unia, japonia wszyscy drukuja pieniądze i uchwalaja pomocowe
    > ustawy. Co robi finansiera? Ma goracego kartofla. Musi w coś wsadzić
    > forsę. Może zainwestować w akcje i obligacje albo w super mocna walute w
    > złotego. Wiadomo Polska chce wejsc do strefy euro. Musi wszystko ustalac
    > jak trzeba nie tak jak ci co juz sa w euro. Ma więc mocną walute która
    > gwarantuje ... e no wiecie rzad. No gwarantuje ktoś tam.

    Ano tak. Tylko żeby tak zrobić, to decyzje musi podejmować ktoś kto:
    po pierwsze - rozumie o czym tu mowa
    po drugie - chce działać dla dobra silnej, suwerennej Polski.
    Spójrzmy wokół siebie - czy oni robią cokolwiek w tym kierunku?
    Cel mają tylko jeden - w ciągu czterech lat zrobić ile się tylko da, aby
    ustawić siebie i swoją rodzinę na całe życie.

    > Czy nie lepiej zrobić złotego mocna walutą. Dokupic złota, czego tam
    > jeszcze i powiedziec, że pieniądze u nas sa wymienialne na 1/1000 a taki
    > dolar to kicha i blaga.

    Ano lepiej.
    Ale to jeszcze nie oznacza że pipy rządzące tak własnie zrobią.
    Zgadnij dlaczego? Bo są pipami.

    > Wszyscy się wyzyowują sprzedaja nam tanio towary. My nic nie robimy,
    > spłacamy swoimi drogimi zlotówkami nasze długi i jeszcze bardziej przez
    > to umacniamy zaufanie do złotego. eldorado i ogolna szczęśliwość.

    Mniej więcej tak właśnie Ameryka zbudowała potęgę dolara.

    > Mam rację?

    Masz.

    > (Tylko dlaczego to nie zadzialało w czasach pozłacanego złotego i
    > Kwiatkowskiego? A może zadziałało, ale wybuchła wojna?)

    Bo wtedy nie tylko my złociliśmy.
    Wtedy konkurowało z sobą wiele pozłacanych walut i czynnikiem decydującym
    musiało być co innego.