  • 11. Data: 2004-05-29 14:35:37
    Temat: Re: Debetowa wypukła - gdzie ?
    Od: "Jarek.P" <j...@p...com>

    > Ech ta zbiorowa pamiec, ktora trudno uzupelnic o nowe rzeczy :)
    > Jest jeszcze:

    http://www.bph.pl/pl/klienci_indywidualni/karty_plat
    nicze/visa_classic_walutowa

    Sprawdziłem nowe rzeczy faktycznie lepsze tzn dostęp elektroniczny itd,itd
    ale prowizja za wypłate z własnego bankomatu 4% i limity dzienne to już
    tylko dla koneserów. Nic nie znalazłem ile kosztuje karta dla pełnomocnika,
    w Pekao Sa jest bezpłatna. Do czasu kiedy
    istniał teleservis to ta karta naprawdę była super dla ludzi zarabiających w
    USD.

  • 12. Data: 2004-05-29 18:30:30
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    A Visa Classic do RORu w PKO BP nie pasuje (typu charge)?
    Mają coś tam dla studentów i chyba młodzieży...
    JaC

    > dzwoniłem do banku, ale do konta millennium walutowego nie mozna wyrobic
    VC więc ide zaraz do pekao (pół roku temu zrezygnowałem z ich usug ;)

  • 13. Data: 2004-05-29 22:42:04
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Adrian napisał(a) w wiadomości: ...
    >ja musze miec karte max na 10 czerwca, bo 11 juz mnie w Pl nie ma
    >moze zaloze jakos przez starszych

    Możesz zażyczyć wydania ekspresowego - kilka dni, koszt extra chyba
    nieco >100zł. I poproś o numery do banku i CKiC w celu molestowania.
    VC w PEKAO to chyba nie debetowa, lecz obciążeniowa spłacana z
    Eurokonta (?). Ew. tylko jako "portmonetka" na podstawie posiadania
    r. bieżącego i/lub lokaty przez min 12 miesięcy. Jeśli nie masz tam
    żadnego rachunku to gorzej. Zawsze można spróbować "indywidualnego"
    podejścia i przedstawić swoją sprawę. Pewnie zażądają zdeponowania
    sporej sumki jako kwota gwarancyjna.
    Mnie zrobiono nadzieję, że bez ekspresu będzie na 99% w 14 dni, ale
    chyba coś nie tak z pocztą (ale raczej z PEKAO), bo mino dobrych chęci
    miłej pani (naprawdę!), karty wysłanej z CKiC w środę, do soboty włącznie
    (16. dzień) nie można odebrać w banku (w banku ponoć jest...). Lepiej
    kazać przysłać do domu niż odbierać w oddziale. Jeżeli w Pn nie będzie
    można (a ma być o 8:01) to chyba napiszę co usłyszałem jako wytłumaczenie
    "Dlaczego nie można?..."
    --
    Arek

  • 14. Data: 2004-05-30 00:26:04
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Arek wrote:

    > Możesz zażyczyć wydania ekspresowego - kilka dni, koszt extra chyba
    > nieco >100zł.

    Zdaje się, że rzeczywiście jest coś takiego.

    I poproś o numery do banku i CKiC w celu molestowania.
    Raczej do babki w oddziale, u której składało się wniosek. Najlepiej
    telefon domowy.

    > VC w PEKAO to chyba nie debetowa, lecz obciążeniowa spłacana z
    > Eurokonta (?).
    Mówisz o czymś innym.
    Ty mówisz o visie concerto i mastercard z chopinem, które są kartami
    typu charge podpięte do eurokonta i rozliczane w całości 5-tego dnia
    każdego miesiące w ciężar eurokonta.
    Oprócz tego istnieją karty VISA CLASSIC debetowe (złotowo i USD), które
    nie mają nic wspólnego z erukontem.
    Do tych kart zakładyny jest oddzielny rachunek karty i na ten rachunek
    wpłacasz pieniądze. Tyle ile jest na rachunku karty tyle możesz wydać.

> [...]
    > żadnego rachunku to gorzej. Zawsze można spróbować "indywidualnego"
    > podejścia i przedstawić swoją sprawę. Pewnie zażądają zdeponowania

    Jeżeli nie masz konta to wymagany jest depozyt zdaje się 150 USD. Jeżeli
    masz konto depozytu robić nie musisz. Oczywiście po wydaniu karty ten
    depozyt jest do wydania, nie trzeba go trzymać na karcie. Nie wiem po co
    on w ogóle jest.

  • 15. Data: 2004-05-30 12:24:11
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    poilkj napisał(a) w wiadomości: ...

    >Raczej do babki w oddziale, u której składało się wniosek. Najlepiej
    >telefon domowy.

    Dzwoniła do mnie - znam komórkowy.

> [...]
    >Do tych kart zakładyny jest oddzielny rachunek karty i na ten rachunek
    >wpłacasz pieniądze. Tyle ile jest na rachunku karty tyle możesz wydać.

    Źle się chyba wyraziłem (charge), ale mialem na myśli to samo. Te
    karty są wydawane "na podstawie" istnienia Eurokonta lub bież./lokaty
    a nie "do nich". Ale debetowa? Podobno nie da się zrobić debetu na
    takim rachunku karty. Ja bym to nazwał "płatnicza, wypukła"

> [...]
    >depozyt jest do wydania, nie trzeba go trzymać na karcie. Nie wiem po co >on

    Też nie wiem. Wg reglulaminu depozyt może być ew. zablokowany
    nie na karcie, a na koncie euro/bież./lokatcie). O depozycie decyduje
    PEKAO i/lub CKiC. Zresztą - lepiej się dokładnie dopytać. Jeżeli nie
    ma żadnego innego konta to mogą mieć opory z wydaniem.
    --
    Arek

  • 16. Data: 2004-05-31 04:44:48
    Od: "valet" <v...@w...pl>

> [...]
    > karty są wydawane "na podstawie" istnienia Eurokonta lub bież./lokaty
    > a nie "do nich". Ale debetowa? Podobno nie da się zrobić debetu na

    Eee tam nie da sie .... jak się troche postarasz, to wszystko jest mozliwe
    ;)
    Ale nie o to chodzi. Fakt, ze jakas karta nazywa sie 'debetowa' wcale nie
    oznacza, ze na rachunku do ktorego jest podpieta mozna (legalnie) 'zrobic
    debet'. Aby bylo to mozliwe rachunek musi byc wyposazony w tzw. overdraft,
    czyli dozwolone saldo debetowe. Jeśli rachunek nie posiada takiej funkcji -
    wydasz tylko tyle ile wplacisz. Zatem w uproszczeniu mozna by rzec, ze karta
    debetowa to taka za pomoca ktorej mozna wydac tylko tyle ile mozna :)

    > Ja bym to nazwał "płatnicza, wypukła"

    OK, tyle że taka nazwa jest dosc pojemna i mozna nia 'ubrac' wszystkie karty
    które posiadaja funkcje płatniczą i sa embosowane. Jezeli zas chodzi o
    sposob jej rozliczania to okreslenie debetowa wydaje sie byc najbardziej
    wlasciwe.

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 17. Data: 2004-05-31 14:33:12
    Od: "Daniel M.J." <q...@c...pbz>

    Użytkownik "valet" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale nie o to chodzi. Fakt, ze jakas karta nazywa sie 'debetowa' wcale nie
    > oznacza, ze na rachunku do ktorego jest podpieta mozna (legalnie) 'zrobic
    > debet'.

    Otoz wlasnie to. Karta debetowa to karta, w ktorej korzysta sie ze srodkow
    znajdujacej sie po debetowej stronie konta ksiegowego (czyli po polskiemu
    Winien), a zatem srodkami posiadanymi. W odroznieniu od kredytowej, gdzie
    korzysta sie ze strony kredytowej konta ksiegowego (czyli Ma).

    A zamieszanie wzielo sie byc moze rowniez stad, ze niektore banki swego
    czasu (a moze nadal) standardowo pozwalaly na pewien dozwolony "debet"
    posiadaczom kart debetowych, wiec niektorzy przyjmuja to za standard.

    Daniel

    --
    Marlin: Moj syn zostal zabrany przez tych nurkow...
    Chum: Ludzie. Uwazaja, ze wszystko nalezy do nich.

  • 18. Data: 2004-05-31 19:17:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "valet" <v...@w...pl> writes:

    > Ale nie o to chodzi. Fakt, ze jakas karta nazywa sie 'debetowa' wcale nie
    > oznacza, ze na rachunku do ktorego jest podpieta mozna (legalnie) 'zrobic
    > debet'.

    To oczywiste. Bo ta karta tak naprawde powinna sie nazywac "debitowa",
    po prostu tlumacz chyba nie odroznial "debt" od "debit".
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 19. Data: 2004-05-31 22:08:54
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    poilkj <u...@d...invalid> writes:

> [...]
    > Jeżeli masz konto depozytu robić nie musisz. Oczywiście po wydaniu
    > karty ten depozyt jest do wydania, nie trzeba go trzymać na karcie.

    Nie, nie. Mylisz dwie rzeczy.

    1. Kaucje, ktora trzeba zlozyc na osobne konto (mozna zalozyc od reki,
    to moze byc rachunek biezacy, lokata, cokolwiek). Kaucji nie mozna
    naruszyc, ale po jakims tam czasie posiadania karty mozna wystapic,
    zeby ci ten obowiazek trzymania kaucji zniesli.

    oraz

    2. Poczatkowa obowiazkowa wplate na konto karty - te kwote istotnie,
    mozna wydac natychmiast po otrzymaniu karty i w ogole nie wiem, po co
    to jest.

    MJ