eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.wgpwDebata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20 › Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Debata Rostowski - Balcerowicz dziś w TVP 1 od godz. 20.20
    Date: Tue, 22 Mar 2011 19:43:40 +0100

    "root" <r...@v...pl> wrote in message
    news:mkrezxukebhn$.awx7vyb88hhp$.dlg@40tude.net...

    > Zauważ george ze nikt do tej pory nikt nie odniósł sie merytorycznie do
    > tematu tego wątku - debaty? Poza pierdołami typu "wałek 100lecia" i
    > wprowadzającej mnie w osłupienie wypowiedzi dietera, nikt nawet nie
    > probował ocenić tego na chłodno i merytorycznie.
    > Dlaczego? Jak sądzisz?

    ok. mam dla ciebie propozycję.
    Zamodeluj system o którym mówimy ( w excelu).
    Dane wejściowe:

    przypadek A)
    rok 2000:
    -ZUS wypłaca 1000pln aktualnym emerytom
    -ZUS zbiera składki w wysokości 1000 pln od aktualnych pracującyh, które
    sotają zapisane na ich "wirtualnych" (tego nie toleruje u krętacza
    balcerowicza) kontach jako przyszle zobowiązania ZUSu wobec pracowników.
    - remark: zakładamy wiec że w roku 2000 ZUS/ FUS jest zrównoważony.
    - rewalyzacja zobowiązań ZUS 7% rocznie.

    pytanie jak bedzie wyglądać zadłużenie wewnętrzne systemu wobec obywateli na
    koniec 2010 ?

    Przypadek B)

    - ZUS wypłaca 1000 pln aktualnym emerytom
    - ZUS dostaje 500 pln składek, drugie 500 oddaje OFE (które nikomu nic nie
    wypłaca).
    - 60 % składek OFE inwestuje w obligacje SP
    - rewalozycacja zobowiązań ZUS = zyski OFE = oprocentowanie obligacji 7%
    (duże uproszczenie, ale efekt bedzie widoczny)

    pytanie jak bedzie wyglądać zadłużenie wewnętrzne wobec obywateli na koniec
    2010 ?

    podaj wyniki, podyskutujemy :)
    george