    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Subject: Re: Data transakcji, operacji, ksiegowania (mBank)
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: 07 Aug 2013 12:12:14 GMT

    Dnia Wed, 07 Aug 2013 11:46:15 +0000, jureq napisał(a):

    > Data księgowania to wiadomo co jest i nie potrzebuje definicji. Tak samo
    > data operacji umieszczana w tytule operacji. Natomiast data transakcji
    > to jest to co po angielsku nazywa się "value date" a po polsku często
    > dość głupio się to tłumaczy jako datę waluty.

    Nie przyjrzałem się wcześniej jak to aktualnie wygląda w mBanku i
    wychodzi, że ostatnio jeszcze bardziej to zmienili. Jest nawet inaczej
    niż opisuje to msawic. Nie ma już dat w tytule operacji. Aktualnie są
    trzy pola z datami: operacji, księgowania i transakcji. Pole "data
    operacji" to jest ta "data waluty" wpływająca np na oprocentowanie
    rachunku. Data transakcji to data faktycznej zapłaty w sklepie.

    Żeby było ciekawiej jeśli wyświetlimy operacje w historii karty to mamy
    jeszcze inną terminologię. Są tam dwie daty: operacji i rozliczenia.
    Tutaj data operacji to co innego niż w operacjach na rachunku - data
    rzeczywistej zapłaty w sklepie. Rzeczywiście w tym systemie bank ma
    burdel.

    Zastrzeżenie: nazwy wziąłem ze "starego" interfejsu mBanku. Nie mam
    pojęcia czy czegoś nie zmienili w nowym.