  • 1. Data: 2011-10-13 13:07:48
    Temat: DLACZEGO NBP przyjmuje SZTUCZNY kurs Rubla Białoruskiego?
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com>

    NBP automatycznie kopiuje kurs z Banku Białorusi.

    w/g NBP: 100BYR = 0,0385zł
    http://www.nbp.pl/kursy/kursyb.html

    ale w/g zachodnich agencji
    np. xe: 100.00BYR = 0.0546zł
    http://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=100&From=BYR&T
    o=PLN

    i ten kurs zachodnich agencji jest zgodny z białoruskim
    CZARNORYNKOWYM, kurs oficjalny jest zawyżony i NIGDZIE nie można go
    zrealizować, także w Polsce.

    DLACZEGO więc NBP przyjmuje ten FIKCYJNY kurs? To niekompetencja,
    lenistwo "fachowców" POlskiego Banku Centralnego? Czy UPOLITYCZNIENIE?

  • 2. Data: 2011-10-13 13:52:02
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 06:07:48 -0700, Terry Jonesty napisał(a):

> [...]
    >
    > DLACZEGO więc NBP przyjmuje ten FIKCYJNY kurs? To niekompetencja,
    > lenistwo "fachowców" POlskiego Banku Centralnego? Czy UPOLITYCZNIENIE?

    Coś tu się nie zgadza.

    kurs BYR
    > w/g NBP: 100BYR = 0,0385zł
    jest przecież niższy niż ten drugi
    > np. xe: 100.00BYR = 0.0546zł
    Więc dlaczego uważasz, że pierwszy jest zawyżony?

  • 3. Data: 2011-10-13 21:34:23
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com>

    On 13 Paź, 15:52, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

> [...]
    >
    > jest przecież niższy niż ten drugi> np. xe: 100.00BYR = 0.0546zł
    >
    > Więc dlaczego uważasz, że pierwszy jest zawyżony?

    zawyżony ale dla BYR, nie złotówki
    przeczytaj uważnie - napisałem, że NBP AUTOMATYCZNIE skopiował z
    Centralnego Banku Białorusi zawyżony kurs BYR względem walut
    zachodnich

  • 4. Data: 2011-10-13 22:11:42
    Od: Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl>

    > zawyżony ale dla BYR, nie złotówki
    > przeczytaj uważnie - napisałem, że NBP AUTOMATYCZNIE skopiował z
    > Centralnego Banku Białorusi zawyżony kurs BYR względem walut
    > zachodnich

    W lasach przy drodze nr 2 w okolicach wschodniej granicy często można
    znaleźć białoruskie ruble zupełnie za darmo, aczkolwiek nieco... hmmm...
    nieczyste :)

    --
    Grzexs

  • 5. Data: 2011-10-14 06:06:34
    Od: gregor <c...@g...pl>

    W dniu 2011-10-13 15:07, Terry Jonesty pisze:
> [...]
    >
    > DLACZEGO więc NBP przyjmuje ten FIKCYJNY kurs? To niekompetencja,
    > lenistwo "fachowców" POlskiego Banku Centralnego? Czy UPOLITYCZNIENIE?

    kupowanie na bialorusi walut na czarnym rynku jest karane

    gregor

  • 6. Data: 2011-10-14 12:45:01
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com>

    On 14 Paź, 08:06, gregor <c...@g...pl> wrote:

    > kupowanie na bialorusi walut na czarnym rynku jest karane

    To gdzie wymienisz na złotówki?
    W Polsce w banku czy kantorze na pewno nie po cenie NBP.
    To wszystko wygląda jak powrót do PRL - polityka wkracza do ekonomii

  • 7. Data: 2011-10-14 12:48:53
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com>

    On 14 Paź, 00:11, Grzexs <g...@g...usu-n-to.pl> wrote:

    > W lasach przy drodze nr 2 w okolicach wschodniej granicy często można
    > znaleźć białoruskie ruble zupełnie za darmo, aczkolwiek nieco... hmmm...
    > nieczyste :)

    Ty odpowiadaj rzeczowo albo wcale - to nie temat do dowcipów lecz na
    takim NIEJASNYM przeliczniku można się nieźle dorobić - albo
    stracić... (Wszystko zależy jakie kto ma dojścia - ta sprawa śmierdzi,
    skoro już o nieczystych pieniądzach prawisz)

  • 8. Data: 2011-10-14 13:17:57
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 13 Oct 2011 14:34:23 -0700, Terry Jonesty napisał(a):

    > zawyżony ale dla BYR, nie złotówki przeczytaj uważnie - napisałem, że
    > NBP AUTOMATYCZNIE skopiował z Centralnego Banku Białorusi zawyżony kurs
    > BYR względem walut zachodnich

    To może ty przeczytaj uważnie co napisałeś i co ci odpisałem.

    Np dzisiaj kurs wg banku Białorusi
    1 PLN = 1840.07 BYR czyli 100 BYR = 0.0543 PLN

    Wg NBP
    100 BYR = 0.0385 PLN

    Wg strony którą podajesz
    http://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=100&From=BYR&T
    o=PLN
    100 BYR = 0.0544 PLN

    typowe kursy kantorowe w Polsce
    skup 100 BYR = 0.015 PLN
    sprzedaż 100 BYR = 0.035 PLN

    Żadne z tych źródeł nie podaje kursu czarnorynkowego. xe.com wyraźnie
    stosuje białoruski kurs oficjalny. Jestem gotów uwierzyć, że jest on
    zawyżony względem czarnorynkowego.
    Ale nadal nie rozumiem dlaczego znacznie *niższy* kurs NBP uważasz za
    zawyżony.
    I oczywiście NBP niczego nie skopiował, bo kurs BYR wg NBP jest o 30%
    niższy niż oficjalny kurs banku białoruskiego.

  • 9. Data: 2011-10-14 13:29:11
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com>

    On 14 Paź, 15:17, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Np dzisiaj kurs wg banku Białorusi
    > 1 PLN = 1840.07 BYR czyli 100 BYR = 0.0543 PLN

    Czy byłbyś uprzejmy podać źródło?

    > Wg NBP
    > 100 BYR = 0.0385 PLN
    >
    > Wg strony którą podajeszhttp://www.xe.com/ucc/convert/?Amount=100&Fr
    om=BYR&To=PLN
    > 100 BYR        = 0.0544 PLN

    To SKĄD te różnice?
    I GDZIE można te kursy zrealizować?

    > typowe kursy kantorowe w Polsce
    > skup 100 BYR = 0.015 PLN
    > sprzedaż 100 BYR = 0.035 PLN

    Typowe? Skąd to masz? Jak popytałem w kantorach to stwierdzili, że BYR
    nie obsługują i wszystko.

> [...]
    > I oczywiście NBP niczego nie skopiował, bo kurs BYR wg NBP jest o 30%
    > niższy niż oficjalny kurs banku białoruskiego.

    OK, zależy w którą stronę patrzysz - zawyżony czy zaniżony... Pytam o
    WIELKĄ RÓŻNICĘ kursów - i gdzie który kurs można zrealizować? To jest
    właśnie to co by wszystkich interesowało ;)

    P.S. Czy NBP wymieni mi walutę po swoim kursie?

  • 10. Data: 2011-10-14 13:30:57
    Od: Terry Jonesty <t...@g...com>

    On 14 Paź, 08:06, gregor <c...@g...pl> wrote:

    > kupowanie na bialorusi walut na czarnym rynku jest karane

    ba... właśnie dowiedziałem się, że W OGÓLE obywatel Białorusi nie ma
    LEGALNEJ możliwości wymiany BYR na zachodnie waluty...