  • 1. Data: 2006-01-11 14:30:35
    Temat: DG, a belkowe
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Prowadzac DG nie jest konieczne posiadanie konta firmowego, wystarczy zwykly
    rachunek (prywatny).
    Jak wiadomo bank sam pobiera podate odzyskow kapiatalowych (belkowe).
    Czy otwierajac konto fimowe (DG) jest inaczej?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2006-01-11 14:35:30
    Temat: Re: DG, a belkowe
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Baton wrote:

    > Prowadzac DG nie jest konieczne posiadanie konta firmowego, wystarczy
    > zwykly rachunek (prywatny).

    To zależy do czego tego rachunku używasz.

    > Jak wiadomo bank sam pobiera podate odzyskow kapiatalowych (belkowe).
    > Czy otwierajac konto fimowe (DG) jest inaczej?

    Tak. Bank nie pobiera belkowego od rachunków firmowych. Odsetki te
    dolicza się do dochodów firmy.
    W ustawie mówi się o "odsetkach od rachunków używanych w działalności
    gospodarczej" więc tak formalnie to odsetki od rachunku prywatnego,
    którego używasz do DG powinienżeś doliczyć do dochodu firmy i tym samym
    opodatkować po raz drugi.

  • 3. Data: 2006-01-11 14:49:04
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > To zależy do czego tego rachunku używasz.

    Np.moj prywatny ror (bph) ma chyba 'pelna' funcjonalnosc: US, ZUS...
    rozumiem ze nie wszedzie tak jest...

    > Tak. Bank nie pobiera belkowego od rachunków firmowych. Odsetki te
    > dolicza się do dochodów firmy.

    Ok, tak tez myslalem... Podaze wiec tym tropem dalej: zakladajac ze jestem
    bardzo majetna osoba, zakladam DG, otwieram konto firmowe, przelewm znaczace
    srodki z konta prywatnego na firmowe...

    Czy do tej pory postepuje zgodnie z prawem?

    A to glupie by bylo nieslychanie.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 4. Data: 2006-01-11 15:01:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Baton wrote:

    > Np.moj prywatny ror (bph) ma chyba 'pelna' funcjonalnosc: US, ZUS...
    > rozumiem ze nie wszedzie tak jest...

    ZUS za siebie i US (opróćz VAT od spółki cywilnej) masz pełne prawo
    płacić z prywatnego. To są tak naprawdę twoje prywatne wydatki a nie
    "firmowe". Regulaminy większości banków nie pozwlają na płacenie z
    prywatnego kontrahentom i przyjmowanie zapłaty od nich.

> [...]
    > przelewm znaczace srodki z konta prywatnego na firmowe...
    >
    > Czy do tej pory postepuje zgodnie z prawem?

    Jak najbardziej.

    > A to glupie by bylo nieslychanie.

    Wiele przepisów podatkowych jest "głupich" ale są i trzeba je stosować.

  • 5. Data: 2006-01-11 15:24:26
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    > Jak najbardziej.

    Dzialalnosc nie przynosi wiekszych zyskow, a generuje stale koszty ktore
    kwotowo mniej wiecej pokrywaja sie z odsetkami bankowymi...

    Nie place zadnych podatkow?

    Gdybym nie prowadzil DG zaplacilbym 19% belkowego?

    Oczywiscie przyjmujac pewne uproszczenia.

    Pozdrawiam

    Baton

  • 6. Data: 2006-01-12 07:24:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Baton wrote:

    > Dzialalnosc nie przynosi wiekszych zyskow, a generuje stale koszty
    > ktore kwotowo mniej wiecej pokrywaja sie z odsetkami bankowymi...

    Ile ty masz na tym rachunku, że odsetki pokrywają ci koszty DG? Milion
    PLN?

    > Nie place zadnych podatkow?
    >
    > Gdybym nie prowadzil DG zaplacilbym 19% belkowego?
    >
    > Oczywiscie przyjmujac pewne uproszczenia.

    Przyjmując pewne uproszczenia:
    Przychód oprócz odsetek 1000 zł
    Koszty 100 zł
    Odsetki 100 zł
    (To jest zdognie z tym co napisałeś o kosztach i odsetkach)
    Płacisz podatek ((1000+100)-100)* 0,19=190 zł

    Gdyby nie odsetki płaciłbyś (1000-100)*0,19=171 zł
    I wten sposób zapłaciłeś podatek równy belkowemu.

    Chyba że twoj przychód jest naprawdę mały (np. nie 1000 a 1 żł) Wtedy
    rzeczywiście oszczędzasz. Tylko czy w tym celu warto prowadzić DG?