    From: "Dawidek ||gazeta pl" <c...@i...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy zataić to przed bankiem ?
    Date: Tue, 2 Jan 2007 20:40:25 +0100

    > Co może teraz zrobić bank ( santander ) ? Może nie informować go o śmierci
    > mamy ?
    > Tylko co wtedy będzie gdy juz spłacę auto ? Co w wypadku kolizji drogowej
    > ?
    > Umowa kredytowa na mnie nie wchodzi w grę z powodów opisanych powyzej, nie
    > mam
    > też kandydatów na poręczycieli.
    > Jeśli ktoś się zna na tym to proszę o pomoc.

    1/ jeśli pozostało "mało"* rat - płać po cichu i w terminie dalej.
    2/ jeśli kredytu jest na dłużej niż powiedzmy 12 rat zacznij intensywnie
    myśleć o roziwązaniu innym gdyż wystarczy że Bank dowie się że Mama nie żyje
    i zaczną wietrzyć co jest grane.
    Dowiedzą się na przykład wysyłając do Mamy polecony a Poczta go zwróci z
    dopiskiem Adresat nie żyje - nie jest to wprawdzie to samo co akt zgonu ale
    na zimne dmuchać.
    Mogą wysłać np. jakiś dziwny nowy regulamin i muszą mieć potweirdzenie że
    dotarło, nową TOiP czy co gorsza siakiś marketingowy babol np. Kartę
    Kredytową i sprawa się rypnie.

    3/ jak uda się wg. pkt 1 lub 2 spłacić kredyt to i tak czeka cię nie lada
    zabawa. Postanowienie sądowe o nabyciu spadku, wędrówka do Banku z
    postanowieniem że Ty dziedziczysz 100% (oby), że kredyt jest spłacony i
    niech dają co tam mają (albo Kartę Pojazdu, albo przewłaszczenie z dowodu
    niech wykreślą albo chociaż usuną umowę o przelew wierzytelności z umowy
    ubezpieczenia).
    Z takim zaświadczeniem z Banq i postanowieniem sądu wędrujesz do Starostwa
    (bądź innego właściwego urzędu) po zmianę w Dowodzie Rejestracyjnym.
    Gdzieś też będzie trzeba zahaczyć o Urząd Skarbowy aby się opowiedział czy
    masz coś na okoliczność spadku płacić od razu czy dopiero w rozliczeniu
    rocznym.

    Pozdrawiam
    Dawidek

    *"mało" - na tyle mało że pójdzie Ci to bez przedłużania polisy AC OC i bez
    innych dziwnych konieczności udowadniania czegoś bankowi.