  • 1. Data: 2007-08-07 11:01:11
    Temat: Czy w funduszach mozna stracic wszystko?
    Od: "NZSNNW" <n...@o...pl>

    Pytam:

    Czy inwestujac fundusze mozna stracic wszystko?

    Zainwestowalem poprzez mBank 10 lipca 31000 pln - fundusze rozne, hybrydowe i
    akcji.

    Dzis, po niecalym miesiacu mam juz tylko 29600.

    W ciagu 27 dni stracilem 1400 zlotych.

    Co bedzie dalej?

    Strace wszystko?

  • 2. Data: 2007-08-07 11:09:08
    Temat: Re: Czy w funduszach mozna stracic wszystko?
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    NZSNNW pisze:
> [...]
    > akcji.
    >
    > Dzis, po niecalym miesiacu mam juz tylko 29600.

    Lepiej chłopie szykuj kasę, bo jak zejdzie poniżej zera, to będzie
    trzeba dopłacać!

    L.

  • 3. Data: 2007-08-07 11:22:38
    Od: radzaw <r...@p...fm>

    Hello NZSNNW,
> [...]
    > hybrydowe i akcji.
    > Dzis, po niecalym miesiacu mam juz tylko 29600.

    Wrozenie z fusow...

    Inwestujac, zwlaszcza w akcyjne, jak najbardziej mozna stracic i wiedzialbys
    o tym gdybys czytal prospekty funduszy ;)

    Poczekaj rok, a nie 27 dni...

  • 4. Data: 2007-08-07 11:44:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 11:22:38 +0000, radzaw napisał(a):

    > Hello NZSNNW,
    >

    > Wrozenie z fusow...
    >
    > Inwestujac, zwlaszcza w akcyjne, jak najbardziej mozna stracic i
    > wiedzialbys o tym gdybys czytal prospekty funduszy ;)

    Ale *wszystkiego* nie straci. Wątpię żeby jakikolwiek fundusz zszedł do
    0.00zł. Chyba że któryś zbankrutuje, ale wtedy też jakieś grosze (być
    może w sensie dosłownym) się chyba odzyska.

    p. m.

  • 5. Data: 2007-08-07 11:57:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 07 Aug 2007 11:44:11 +0000, mvoicem napisał(a):

    > Ale *wszystkiego* nie straci. Wątpię żeby jakikolwiek fundusz zszedł do
    > 0.00zł. Chyba że któryś zbankrutuje, ale wtedy też jakieś grosze (być
    > może w sensie dosłownym) się chyba odzyska.

    Fundusz zbankrutować nie może. Może zbankrutować tylko Towarzystfo
    Funduszy Inwestycyjnych, ale to nie oznacza bankructwa funduszu. Mówiąc
    obrazowo to są "dwie osobne kupki pieniędzy"

  • 6. Data: 2007-08-07 12:13:27
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    jureq napisał(a):

    > Fundusz zbankrutować nie może. Może zbankrutować tylko Towarzystfo
    > Funduszy Inwestycyjnych, ale to nie oznacza bankructwa funduszu. Mówiąc
    > obrazowo to są "dwie osobne kupki pieniędzy"

    Fundusz moze zostac rozwiazany gdy wartosc aktywow spadnie ponizej 2
    mln. Wiec tyle do podzialu zawsze bedzie. oczywiscie ze zerowa wartosc
    aktywow to nierealna liczba chyba ze bedzie to jakis OFI ktory inwestuje
    w inne fundusze np hedge ci moga poplynac.

  • 7. Data: 2007-08-07 12:14:13
    Od: Jan Strybyszewski <g...@o...pl>

    NZSNNW napisał(a):
> [...]
    > akcji.
    >
    > Dzis, po niecalym miesiacu mam juz tylko 29600.

    Gdyby mial OFI Superfund
    Trend Plus stracilbys w tydzien 16% :) to dopiero jazda.
    \

  • 8. Data: 2007-08-07 12:29:34
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    NZSNNW pisze:
> [...]
    > akcji.
    >
    > Dzis, po niecalym miesiacu mam juz tylko 29600.

    Wszystkiego nie.
    Gdybys kupowal poza mBankiem - od takiego mniej wiecej poziomu bys
    startowal - biorac pod uwage oplaty dystrybucyjne. Wiec nie jest zle :)
    A stracic? mozesz i 50 lub wiecej % wartosci tego co straciles. Zarobic
    tez mozesz. I nikt ci dobrze nie poradzi co i kiedy robic.

  • 9. Data: 2007-08-07 13:58:48
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    7 Aug 2007 13:01:11 +0200, w <2...@n...onet.pl>,
    "NZSNNW" <n...@o...pl> napisał(-a):

> [...]
    > akcji.
    > Dzis, po niecalym miesiacu mam juz tylko 29600.

    Żałosne. No, ale już wiadomo skąd taki napływ kapitału do funduszy. Pora
    uciekać :)).

  • 10. Data: 2007-08-07 19:49:32
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    r...@a...net.pl napisał(a):
    > Żałosne. No, ale już wiadomo skąd taki napływ kapitału do funduszy. Pora
    > uciekać :)).

    No ja wlasnie jakis czas temu ucieklem. I patrzac na wskazniki jakos nie
    zaluje :)

    --
    pozdrawiam
    Mithos