  • 1. Data: 2004-02-03 17:17:19
    Temat: Czy spłącając kredyt hipoteczny we CHF w POK.BP istnieje możliwość wpłat rat w walucie (chf)
    Od: "i...@w...pl" <i...@p...onet.pl>

    spłacam kredyt we frankach szwajcarskich w pkobp. Posiadam rachunek superkonto
    tylko i wyłącznie po to aby przelicznik walut był kożystniejszy. Chciałem
    zapytać czy jest możliwość spłaty tego kredytu w walucie. Dla przykładu kupuje
    franki w kantorze po niższej cenie jak w banku i spłacam sobie rate.Czy tak
    się da.??

  • 2. Data: 2004-02-04 10:23:41
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On 3 Feb 2004 18:17:19 +0100, "i...@w...pl" <i...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >franki w kantorze po niższej cenie jak w banku i spłacam sobie rate.Czy tak

    Ja tak robilem jakis czas temu, kiedy kurs kantorowy byl bardziej korzystny od
    bankowego. Ale potem roznica na korzysc kantoru sie zmiejszyla, za to ciagle
    mialem problemy z kupnem odpowiedniej kwoty CHF przed pierwszym, wiec zarzucilem
    te praktyke (szkoda mi czasu na latanie po kantorach i stanie w kolejce do
    kasy).
    W kazdym razie technicznie bylo to mozliwe.
    Jedna uwaga: trzeba wplacac odpowiednio wczesniej przed "dead-line", bo system
    moze "nie zauwazyc" wplaty w kasie i sprobowac sciagnac z autosplaty, wchodzac
    np. na debet.

    --
    - Maciej Kulawik ----------------
    - m...@p...pl --------------

  • 3. Data: 2004-02-04 12:58:53
    Od: "axell" <a...@W...op.pl>

> [...]
    system
    > moze "nie zauwazyc" wplaty w kasie i sprobowac sciagnac z autosplaty,

    Hmm, brałeś kredyt we frankach czy denominowany we frankach. Ja pamietam
    jakiś
    rok temu Weiss z radia dzwonił po bankach czy istenieje taka możliwość.
    Klient który
    brał kredyt w Euro pracuje obecnie w Niemczech i chce spłacać w Euro a bank
    mu nie
    pozwala. Jedyna możliwość to podwójne przewalutowanie najpierw Euro -> złoty
    (po
    najgorszym z możliwych kursów jak było mówione bo w kasie wpłata gotówki a
    nie
    przelew z konta dewizowego ) a następnie te złotowki na EURO. Jeśli w umowie
    kredytowej nie ma jasno napisane że możliwa jest spłata w walucie to raczej
    bank będzie
    robił problemy z tym. W końcu na różnicy kursów zarabia prawie tyle co na
    marży
    względem indeksu LIBOR.

    Pozdrawiam
    axell

  • 4. Data: 2004-02-05 10:24:30
    Od: m...@p...pl (McMac)

    On Wed, 4 Feb 2004 13:58:53 +0100, "axell" <a...@W...op.pl> wrote:

> [...]
    >Klient który
    >brał kredyt w Euro pracuje obecnie w Niemczech i chce spłacać w Euro a bank

    Bralem normalny kredyt w PKO ("wlasny kat") we frankach. Nie wiem co to znaczy
    "kredyt denominowany".
    Wzialem xxx frankow, miesieczna rata jest wyznaczana we frankach, pozostalosc do
    splaty widnieje we frankach.

> [...]
    >bank będzie
    >robił problemy z tym. W końcu na różnicy kursów zarabia prawie tyle co na

    W umowie mam tylko, ze zobowiazuje sie do splaty co miesiac kwoty podanej w
    zawiadomieniu. W tymze zawiadomieniu z kolei jest napisane: "do zaplaty: yyy
    CHF".
    Moim zmartwieniem jest jak to zrobie:
    a) wplacajac CHF w kasie walutowej PKO;
    b) wplacajac odpowiednia ilosc PLN w kasie zlotowej PKO (po kursie banku);
    c) przelew CHF z konta CHF (nie posiadam);
    d) przelew PLN z konta PLN (po kursie banku);
    e) zapewnienie odpowiedniej ilosci PLN na koncie, z ktorego bank robi sobie
    autosplate (po kursie banku).

    --
    - Maciej Kulawik ----------------