  • 1. Data: 2020-04-12 10:28:29
    Temat: Czy profil zaufany da się założyć całkowicie przez internet?
    Od: z <...@...pl>

    Takie jeden polityk w telewizji twierdzi że się NIE DA

    Jak to jest?

  • 2. Data: 2020-04-12 10:47:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 10:28:54 UTC+2 użytkownik z napisał:
    > Takie jeden polityk w telewizji twierdzi że się NIE DA
    >
    > Jak to jest?

    Miał rację, nie da się.
    Musi być "fizyczne" potwierdzenie tożsamości.
    Ale niekoniecznie "dedykowane" tylko i wyłącznie zakładaniu PZ - może być to, które
    odbyło się wcześniej np. w banku.
    Więc jeśli masz "fizycznie" potwierdzoną tożsamość w banku (odpadają więc konta
    zakładane przelewem) to bank może robić za pośrednika potwierdzenia tożsamości i
    możesz PZ założyć via bank - sam tak robiłem.
    Minusem jest powiązanie PZ z bankiem - do PZ logujesz się via bank, potwierdzenia SMS
    też via bank.
    Da się to potem "unormalnić", czyli rozdzielić PZ i bank - dostajesz osobne login i
    hasło do PZ, SMSy też przychodzą od rządu, nie od banku.
    Da się - ale to jest wielka walka, a ze się da wiem, bo prezes wygrał, ale się
    nawalczył.

    Reasumując - jeśli masz potwierdzoną tożsamość w banku, to możesz PZ via ten bank
    założyć "całkowicie przez internet".
    Jeśli nie masz, musisz fizycznie iść potwierdzić tożsamość z dowodem - chyba do US
    i/lub urzędu gminy.

  • 3. Data: 2020-04-12 11:56:14
    Od: z <...@...pl>

    Czyli nie jestem wyjątkiem ;-)

    Jestem na etapie walki o odłączenie się od banku.

    Raz że logowanie do banku upierdliwe a dwa że aplikacja jakoś szybko
    mnie wywalała jak rozkminiałem co gdzie wpisywać.

  • 4. Data: 2020-04-12 12:07:19
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 12 Apr 2020 01:47:22 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

> [...]
    >Da się to potem "unormalnić", czyli rozdzielić PZ i bank - dostajesz osobne login i
    hasło do PZ, SMSy też przychodzą od rządu, nie od banku.

    Nie wiem jak teraz ale kilka lat temu loginem PZ (via bank) z automatu
    stawał się pesel i nie dało się tego zmienić. Administrowałem kontem
    instytucji i jak chciałem nadać userom uprawnienia do konta to musieli
    mi podać login a w wypadku "via bank" ujawniali mi swój pesel co było
    mi do szczęścia niepotrzebne a i userzy nie byli szczęśliwi.

    Nie pamiętam szczegółów ale był tam jeszcze jakiś problem z tym "via
    bank" związany i wtedy jedynym sensownym rozwiązaniem wszelkich
    problemów z "via bank" było unieważnienie PZ i założenie nowego "via
    urząd" osobiście.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 5. Data: 2020-04-12 19:42:46
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    jeśli ktoś chce "na już" a ma już internetowe konto w banku,
    a większość userów na tej grupie już ma,

    to może od ręki założyć "pandemiczny" profil via bank
    a po ustaniu epidemii założyć sobie nowy via urząd

  • 6. Data: 2020-04-12 20:28:19
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-04-12 o 19:42, n...@p...pl pisze:
    > jeśli ktoś chce "na już" a ma już internetowe konto w banku,
    > a większość userów na tej grupie już ma,
    >
    > to może od ręki założyć "pandemiczny" profil via bank
    > a po ustaniu epidemii założyć sobie nowy via urząd

    Wierzysz w to, że nie pozdychamy?

  • 7. Data: 2020-04-12 22:16:27
    Od: "n...@p...pl" <n...@p...pl>

    W dniu niedziela, 12 kwietnia 2020 20:28:39 UTC+2 użytkownik Animka napisał:

    > Wierzysz w to, że nie pozdychamy?

    wierzę, że przynajmniej niektórzy przeżyją

    skoro w średniowieczu jakaś część ludności przeżyła dżumę i cholerę
    to i teraz jakaś część przeżyje tę koronę;
    nie wiem czy przeżyje 99% czy 1% Polaków ale ktoś przeżyje napewno

  • 8. Data: 2020-04-12 23:07:39
    Od: Grzexs <g...@w...pl>

    > Jestem na etapie walki o odłączenie się od banku.
    >
    > Raz że logowanie do banku upierdliwe a dwa że aplikacja jakoś szybko
    > mnie wywalała jak rozkminiałem co gdzie wpisywać.

    A ja to zrobiłem przedwczoraj. Daje się bez większego problemu.

    Trzeba:

    1) Zalogować się przez bank.

    2) Wejść w [szczegóły konta][edytuj] i ustawić ,,Dopuszczalne metody
    logowania" na ,,Logowanie za pomocą hasła". Lepiej zostawić ,,Logowanie za
    pomocą zewnętrznego dostawcy tożsamości", gdyby coś nie poszło jak należy.

    3) Sprawdzić, czy e-mail jest prawidłowy, bo tam przyjdzie hasło.

    4) Wylogować się.

    5) Zalogować się przez pz.gov.pl podając jako ,,Nazwa użytkownika lub
    adres e-mail" swój pesel.

    6) Kliknąć ,,Nie pamiętam hasła".

    Na podany e-mail przyjdzie link z adresu ,,Profil Zaufany"

    --
    Grzexs

  • 9. Data: 2020-04-12 23:25:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    n...@p...pl pisze tak:

> [...]
    > to i teraz jakaś część przeżyje tę koronę;
    > nie wiem czy przeżyje 99% czy 1% Polaków ale ktoś przeżyje napewno

    Na stacji kosmicznej siedzą ludzie ;)

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 10. Data: 2020-04-13 01:12:34
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-04-12 o 22:16, n...@p...pl pisze:

> [...]
    > to i teraz jakaś część przeżyje tę koronę;
    > nie wiem czy przeżyje 99% czy 1% Polaków ale ktoś przeżyje napewno

    Może i tak będzie.