  • 21. Data: 2003-01-27 17:45:33
    Temat: Re: Czy odsetki dzienne to 1/365 oprocentowania rocznego?
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > potem stosując kalendarz rzeczywisty wyznacza się RRSO. Jest to logiczne, bo
    na
    > przykład w kredytach ratalnych nie podaje sie czesto oprocentowania tylko
    > wielkość rat.
    > Czy bank może wziąść harmonogram spłat z "powietrza" i będzie to zgodne z
    > Ustawą. Ja uważam, że tak byleby RRSP była wyliczona prawidłowo.
    >
    > Czy są inne uregulowania prawne dotyczące stosowania określonych kalendarzy.
    > Kiedyś była na ten temat dyskusja. Wypowiadała sie jakaś specjalistka z banku
    > sugerująć, że praktycznie nie. Szczegółów nie pamiętam. Tensor1.

    Już sobie przypomniałem wywód tej specjalistki.
    W Prawie bankowym jest następujący przepis:
    ***************************
    Art. 53. Środki pieniężne na rachunku bankowym mogą być oprocentowane według
    stopy stałej lub zmiennej w wysokości i na zasadach określonych w umowie. Do
    obliczania odsetek przyjmuje się, że rok liczy 365 dni.
    ***************************
    Specjalistka uważała, że przepis ten odnosi się tylko do rachunków depozytowych.

  • 22. Data: 2003-01-27 21:26:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

> [...]
    > ***************************
    > Specjalistka uważała, że przepis ten odnosi się tylko do rachunków

    I miala racje :). Srodki pieniezne z wykorzystanego kredytu zapewne nie
    znajduja sie na tym samym rachunku bankowym ;).

    Maciej

  • 23. Data: 2003-01-28 07:23:16
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > >

    > I miala racje :). Srodki pieniezne z wykorzystanego kredytu zapewne nie
    > znajduja sie na tym samym rachunku bankowym ;).

    Ja tego nie kwestionuje. Oznacza to jednak, że przy naliczaniu odsetek przy
    kredytach banki moga stosowac dowolne kalendarze. Tensor1

  • 24. Data: 2003-01-28 07:57:01
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl>

    W wiadomości news:436f.00000023.3e362fe3@newsgate.onet.pl,
    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał(a):

    A rachunek kredytu nie jest rachunkiem bankowym ?

    Przemek

  • 25. Data: 2003-01-29 14:10:36
    Od: t...@p...onet.pl

    > W wiadomości news:436f.00000023.3e362fe3@newsgate.onet.pl,
    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał(a):
    >
    > A rachunek kredytu nie jest rachunkiem bankowym ?
    >
    > Przemek

    Według specjalistki, nie.

  • 26. Data: 2003-01-29 15:49:14
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl>

    W wiadomości news:4ebc.0000002b.3e37e0db@newsgate.onet.pl,
    Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał(a):
    > Według specjalistki, nie.

    A jakas podstawa tego twierdzenia tajemniczej specjalistki ?

    Przemek

  • 27. Data: 2003-01-29 21:40:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Według specjalistki, nie.

    Jest rachunkiem bankowym, ale nie ma na nim zgromadzonych srodkow :).

    Maciej