  • 1. Data: 2004-01-27 12:42:01
    Temat: Czy mbank jest rzeczywiście taki super atrakcyjny?
    Od: t...@p...onet.pl

    Jak wszyscy wiedzą ostatnio mbank przeprowadził analize porównawczą kosztów
    utrzymania i korzystania z rachunku bankowego:
    http://www.mbank.com.pl/zmiany.html

    Niestety nie znalazłem w liście banków KB, chociaż były inne marmurki takie jak
    PKOBP, ING. W pierwszej chwili myślałem, że koszt obsługi rachunku w KB
    znacznie przewyższa kwotę 323,16 (najdroższy z analizowanych przez nich banków -
    Nordea (NordeaKonto). Jednak coś mi się nie zgadzało i postanowiłem dokładnie
    policzyć opierając się na TOiP KB (www.kredytbank.pl.). Wybrałem konto dla
    studentów (zwane EKSTRAKONTO-STUDENT) zaś inne parametry DOKŁADNIE takie same
    jak robił to mbank w swojej analizie. Wyniki są następujące.

    1. Prowadzenie rachunku (w skali roku) - 24,00
    2. Wydanie i użytkowanie karty (VISA Electron) - 7,00
    3. Przelewy zewnętrzne (60 sztuk), Internet - 0,00
    4. Wypłata gotówki (48 po 200), bankomat własny - 0,00
    5. Wypłata gotówki (6 po 200), bankomat obcy - 24,00
    6. Odsetki z depozytu 2000 (1% kap kwart.) - -20,08
    Łączny koszt 34,92

    Dla porównania konta wg rosnących kosztów wyznaczonych przez mbank
    1. ekonto (mbank) - 11,47
    2. e-direct VWBank) - 16,05
    3. e-Konto (Lukas) - 55,95
    4. Inteligo - 66,34
    5. DB24 - 75,99
    6. Multikonto Ja - 91,82
    7. Multikonto My - 115,82
    i tak dalej patrz http://www.mbank.com.pl/zmiany.html

    Wnioski pozostawiam czytającym

    Pozdrowienia Tensor1

    PS. Z góry uprzedzam, że nie będe odpowiadał na obrażające mnie posty, iż
    jestem pracownikiem KB lub dostaje od niego wynagrodzenie.

  • 2. Data: 2004-01-27 12:48:49
    Od: "Damian" <...@...pl>

    34,92

    > Dla porównania konta wg rosnących kosztów wyznaczonych przez mbank
    > 1. ekonto (mbank) - 11,47
    > 2. e-direct VWBank) - 16,05
    > 3. e-Konto (Lukas) - 55,95
    > 4. Inteligo - 66,34
    > 5. DB24 - 75,99
    > 6. Multikonto Ja - 91,82
    > 7. Multikonto My - 115,82
    > i tak dalej patrz http://www.mbank.com.pl/zmiany.html

    mnie zastanawia jak bardzo musieli sie starac aby wyliczyc koszty roczne dla
    ekonta Pro w Lukasie na ponad 213 zl !!!
    mbank ma chyba swoich klientow za idiotow robiac takie porownania na "sile"

  • 3. Data: 2004-01-27 12:50:56
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Damian <...@...pl> wrote:
> [...]
    > roczne dla ekonta Pro w Lukasie na ponad 213 zl !!!
    > mbank ma chyba swoich klientow za idiotow robiac takie porownania na

    Ale to maja do siebie wszelkie porownania.
    Popatrz na porownania Lukasa ktore bylo swego czasu - kazdy bank byl
    gorszy - tylko Lukas najlepszy.

    Zrob sobie sam swoj wlasny ranking i idz do tego banku.
    Trzeba tylko p[amietac, ze ten nastepny tez nie da gwarancji, ze przelewy
    zawsze beda free.
    Ja tam konta w manku likwidowac nie bede - jako, ze jest bezplatne - a
    przelewac bede dalej przelewal z Multi ;)

  • 4. Data: 2004-01-27 12:53:52
    Od: t...@p...onet.pl

    Jeszcze jedna drobna uwaga. Który z młodych ludzi (studentów) ma na tyle kasy
    aby jego średni "roczny osad" na ROR wynosił 2000PLN. Wyrzucając to nie
    realistyczne założenie, KB z miejsca trzeciego zajął by chyba miejsce 1!!!!!
    Oczywiście trzeba to policzyć ale są duże szanse, poniewaź KB daje
    oprocentowanie tylko 1% a mbank znacznie większe. Liczą się jednak koszty
    całkowite. Tensor1

    PS Pomijam dotychczasowe "trudności" z szybkim dostępem do KB24, ale jest z tym
    coraz lepiej. Ja przynajmniej ostatnio nie mam żadnych problemów.

  • 5. Data: 2004-01-27 12:56:11
    Od: "Arguss" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > PS. Z góry uprzedzam, że nie będe odpowiadał na obrażające mnie posty, iż
    > jestem pracownikiem KB lub dostaje od niego wynagrodzenie.

    W zestawieniu nie ma Kredyt Banku bo w nim nie ma tokenów, które tak
    sprytnie wliczyli w kszty utrzymania rachunku. w KB dostęp do KB24 jest za
    darmo. Ja mam zlecenia stałe za 50 gr a przelewy za darmo. Płacę 7 zł/mc za
    prowadzenie konta ale mam dotego jeszcze ubezpieczenie, dobrą KK, lokaty
    tradycyjne, negocjowalne...
    :-)
    Arguss

  • 6. Data: 2004-01-27 12:59:20
    Od: "KK" <n...@n...com>

    <t...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Oczywiście trzeba to policzyć ale są duże szanse, poniewaź KB daje
    > oprocentowanie tylko 1% a mbank znacznie większe. Liczą się jednak koszty

    Tensor, puknij się łeb za przeproszeniem. Pomijając to w czym masz rację, to
    powiedz mi:
    1.) po co porównujesz konto studenckie KB? Czy to jest ranking dla
    studentów?
    2.) mBank ma pi razy oko 600 tys klientów i 2,5 mld depozytów. Tak trudno
    naprawdę wyliczyć, że średni osad klienta to 4000 zł? Zatem aż takie
    nieprawdopodobne by na ekoncie było średnio 2000 zł? Czy tylko studenci są w
    mBanku?

    > PS Pomijam dotychczasowe "trudności" z szybkim dostępem do KB24, ale jest
    z tym
    > coraz lepiej. Ja przynajmniej ostatnio nie mam żadnych problemów.

    Pomiń jeszcze tysiąc innych rzeczy i będziesz mógł sobie podać rękę z tym co
    sam krytykujesz.

    Pozdrawiam
    KK

  • 7. Data: 2004-01-27 13:00:31
    Od: "Damian" <...@...pl>

    napisał w wiadomości news:bv5mro$7v9$1@news.onet.pl...
    > Ale to maja do siebie wszelkie porownania.
    > Popatrz na porownania Lukasa ktore bylo swego czasu - kazdy bank byl
    > gorszy - tylko Lukas najlepszy.

    zgadzam sie, latwo zasugerowac jaki bank ma byc drozszy a jaki nie,
    zreszta kazda ankiete i porownanie mozna zrobic pod wynik- kwestia dobrania
    kryteriow i odpowiednich probek

    ale dlaczego od razu przesadzac w tych porownaniach...
    213 zl rocznie to duzo i spokojnie mozna uniknac tego

    > Ja tam konta w manku likwidowac nie bede - jako, ze jest bezplatne - a
    > przelewac bede dalej przelewal z Multi ;)

    ja tez nie zlikwidowalem, ale saldo mam juz 0,00 zl

    ciekawe co na to teraz konkurencja...wspomniany lukas, vw...
    bo rynek widac sie kurczy... jesli potwierdza sie pogloski ze do UE z
    e-PKOBP nie bedzie mozna wejsc... bo go nie bedzie...
    wychodzi na to ze zostanie mi tylko ten lukas..a to troche niebezpieczna
    sytuacja

  • 8. Data: 2004-01-27 13:01:30
    Od: t...@p...onet.pl

    > W zestawieniu nie ma Kredyt Banku bo w nim nie ma tokenów, które tak
    > sprytnie wliczyli w kszty utrzymania rachunku. w KB dostęp do KB24 jest za
    > darmo. Ja mam zlecenia stałe za 50 gr a przelewy za darmo.

    Ja nie korzystam z przelewów stałych, bo wszystkie tego typu przelewy
    wprowadziłem do bazy KB24 jako normalne przelewy i jak chcę je zrobic to
    tylko "klikam". Szybko i bezpłatnie.

    > Płacę 7 zł/mc za
    > prowadzenie konta ale mam dotego jeszcze ubezpieczenie, dobrą KK, lokaty
    > tradycyjne, negocjowalne...
    > :-)
    > Arguss

    Masz pewno Ekstrakonto-Profit. Ja do porównania wybrałem Ekstrakonto-student,
    bo na tej liście jest dużo studentów - tak mi się wydaje.
    Tensor1
    PS. A gdzie jest ta wielka przewaga nie-marmurków. Ja jej nie widzę.

  • 9. Data: 2004-01-27 13:03:46
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    >
    > PS Pomijam dotychczasowe "trudności" z szybkim dostępem do KB24, ale jest z tym
    > coraz lepiej. Ja przynajmniej ostatnio nie mam żadnych problemów.

    A czy zabezpieczenie jest dalej 2 stałymi hasłami ? Bo jeśli tak to mimo
    swojej funkcjonalności (to nie żart) można sobie go odpuścić.

    Czy też, zgodnie z obietnicammi zrobili coś na kluczu prywatnym/publicznym?

    KJ

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 10. Data: 2004-01-27 13:04:41
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:
> [...]
    > 5. Wypłata gotówki (6 po 200), bankomat obcy - 24,00
    > 6. Odsetki z depozytu 2000 (1% kap kwart.) - -20,08

    Ja też mam konto w KB i jak się odejmie od tych wyliczeń pozycję 5 (mam
    konto w mBanku na które mogę przelewać + KB coś tam myśli o
    udostępnieniu klientom euronetu - przynajmniej tak mi powiedziała jedna
    miła pani) to wychodzi bardzo ciekawy wynik :-)

    reik.