eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy i w ktorym banku w Lodzi mozna kupic czeki podrozne? › Re: Czy i w ktorym banku w Lodzi mozna kupic czeki podrozne?
    From: "Tashi" <t...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Czy i w ktorym banku w Lodzi mozna kupic czeki podrozne?
    Date: Fri, 23 Jan 2004 10:09:29 +0000 (UTC)

    Moja informacja o osobach trzecich pochodziła z infolinii banku Pekao SA -
    miałem otrzymać ze Stanów zapłatę w czekach (bo można je tutaj szybko
    zrealizować) i napotkałem problem autoryzacji, więc zadzwoniłem do banku z
    pytaniem, czy czek może zrealizowac inna osoba niż ta, która go kupiła. Padła
    odpowiedź, że może i na tym opieram swoją wiedzę.
    Poza tym - wg Fortisu, BGZ i polskiego AmExa prowizje nie są pobierane jedynie
    za realizację czeku w złotych, a w przypadku BGZ nie wszystkie oddziały
    realizują te czeki, tylko wybrane.

> [...]
    > podpis musi być złożony w momencie zakupu czeku, nie można czeku
    > "wystawić" (podpisać) za osobę trzecią. Przy realizacji czeków
    > musiałaby podrabiać podpis kupującego.
    >
    > Zasady skupu czeków podróżniczych American Express są różne w różnych
    > krajach. Najłatwiej jest je spieniężyć w USA, tam można (podobno, nie
    > sprawdzałem) płacić nimi jak zwykłym pieniądzem w barach, sklepach,
    > hotelach i restauracjach. W pozostałych krajach można na pewno
    > wymienić je na walutę lokalną w jednym z biur American Express.
    > Tu jest wyszukiwarka instytucji nie pobierających opłat za realizację
    tor/default.asp?co
    > untry=uk
    >
    > i lista Centrów Obsługi Klienta AmEx (do zgłaszania np. kradzieży
    > czeków):
    > http://www10.americanexpress.com/sif/cda/page/0,1641
    ,12772,00.asp