  • 1. Data: 2005-03-10 12:20:14
    Temat: Czy bank wie o tym że jestem poręczycielem?
    Od: "Grisza" <r...@p...fm>

    Witam.

    Składałem wniosek o kredyt hipoteczny i było tam pytanie czy jest się
    poręczycielem jakiś kredytów. Ponieważ jestem więc wpisalem zgodnie z
    prawdą, ale z ciekawości zapytalem pana podczas skladania wniosku czy oni to
    sprawdzją. Pan powiedział że dobrze że wpisałem bo to by i tak wyszło.
    Zastanawia mnie czy to prawda, rozumiem że gdyby kredyt ktorego jestem
    poręczycielem nie był terminowo spłacany to informacje o mnie trafiają do
    jakiegoś rejestru zdaje sie w Warszawie. Czy gdy wszystko jest ze splatami
    OK to także jestem notowany i dane o tym, że jestem poręczycielem są
    udostępniane innym bankom?

    Pozdrawiam GR

  • 2. Data: 2005-03-10 12:38:38
    Temat: Re: Czy bank wie o tym że jestem poręczycielem?
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > jakiego? rejestru zdaje sie w Warszawie. Czy gdy wszystko jest ze splatami
    > OK to także jestem notowany i dane o tym, że jestem poręczycielem s?
    > udostępniane innym bankom?

    Raczej nie dostaniesz tego kredytu .... banki traktuja poręczycieli na
    rowni z kredytobiorcami, no ew. jesli to kredyt konsupcyjny i jest juz
    na koncowce splaty ?. A informację o tym przechowuje BIK.

  • 3. Data: 2005-03-10 12:56:11
    Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl>

    KrzysiekPP wrote:

    > Raczej nie dostaniesz tego kredytu .... banki traktuja poręczycieli na
    > rowni z kredytobiorcami

    Czy aby na pewno? Przecież jest spore prawdopodobieństwo (w ogólnym
    przypadku), że poręczyciel nie będzie musiał niczego spłacać,
    a w końcu na prawdopodobieństwie ocenia się zdolność kredytową...

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 4. Data: 2005-03-10 13:12:43
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Czy aby na pewno? Przecież jest spore prawdopodobieństwo (w ogólnym

    > przypadku), że poręczyciel nie będzie musiał niczego spłacać,
    > a w końcu na prawdopodobieństwie ocenia się zdolność kredytową...

    Jest tez pewne prawdopodobienstwo, ze wezmie na siebie calosc kredytu.
    Bank musi to wziasc pod uwage, wiec praktycznie poreczyciela traktuje
    sie tak samo jak kredytobiorce.

  • 5. Data: 2005-03-10 13:42:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Grisza wrote:
> [...]
    > sprawdzją. Pan powiedział że dobrze że wpisałem bo to by i tak wyszło.

    He he.
    Chyba u wróżki.
    W życiu nie są w stanie sprawdzić ile kredytów poręczyłeś i komu.

  • 6. Data: 2005-03-10 13:44:25
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    witek said the following On 2005-03-10 14:42:
    [...]

    > He he.
    > Chyba u wróżki.
    > W życiu nie są w stanie sprawdzić ile kredytów poręczyłeś i komu.
    A w BIK-u takiej informacji nie ma ?
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 7. Data: 2005-03-10 14:05:01
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Kamil Jońca wrote:

    > A w BIK-u takiej informacji nie ma ?

    Nie wpisują, przynajmniej ze znanych mi banków.

  • 8. Data: 2005-03-10 14:05:07
    Od: "Przemysław Szalbierz" <p...@p...onet.pl>

    > He he.
    > Chyba u wróżki.
    > W życiu nie są w stanie sprawdzić ile kredytów poręczyłeś i komu.

    Oj byś się zdziwił i to bardzo. Widziałem wydruk z BIKu i i zawierał on
    informacje o poręczeniach. Jedynie brakowało informacji, w jakiej instytucji
    został zaciągniety poręczony kredyt (ale być może jest to utajnione, kiedy
    informacje są drukowane i dawane zainteresowanemu klientowi). Wyobraz sobie
    ze w przypadku linii kredytowych podawany jest nawet stan zadłużenia na
    koniec każdego miesiąca.

    Przemek

  • 9. Data: 2005-03-10 17:35:24
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Grisza napisał:
> [...]
    > jakiegoś rejestru zdaje sie w Warszawie. Czy gdy wszystko jest ze splatami
    > OK to także jestem notowany i dane o tym, że jestem poręczycielem są

    Raz wychodzi, raz nie. Czasem wychodza rozne dziwne rzeczy (np
    poreczenia kredytow, ktorych nie ma itp.). Ogolnie to jakos ten caly
    system nie dziala i mogles nie podawac nic.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 10. Data: 2005-03-10 19:58:25
    Od: "<buraxta>" <b...@g...com>

    KrzysiekPP wrote:
    > Jest tez pewne prawdopodobienstwo, ze wezmie na siebie calosc kredytu.
    > Bank musi to wziasc pod uwage, wiec praktycznie poreczyciela traktuje
    > sie tak samo jak kredytobiorce.

    Prawdopodobieństwo tego, że poręczyciel będzie musiał spłacać jest
    znacznie niższe niż prawdopodobieństwo spłaty kredytu przez
    kredytobiorcę. Do tego dochodzi też sam fakt udzielenia kredytu
    kredytobiorcy, bo przecież bank nie udzieliłby kredytu osobie, która z
    dużym prawdopodobieństwem go nie spłaci.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\