    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Czy Maliszewski ma racje ?
    Date: Wed, 14 Jan 2009 22:01:40 +0100

    "Greg" <m...@g...pl> wrote in message
    news:gkl4rl$8vb$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Obecne marże na kredytach złotówkowych sa niższe niż na walutowych.
    > Więc nie wiem czy to taki dobry interes z tym przewalutowaniem na dziś.
    > Jesli nie zrobisz nic, to przy wchodzeniu do strefy, bank przewalutuje
    > kredyt ale marża zostanie złotówkowa (tj. taka, której możesz normalnie
    > nie dostać przy kredycie eurowym).

    nie bardzo wiem skąd to przypuszczenie o zachowaniu marży z umowy
    złotówkowej na walutową przy wejściu do Euro...skąd to niby miałoby wynikać
    ? Jeśli to jest faktycznie "czymś" podparte i tak bedzie .. przewalutowanie
    "samemu" nie ma sensu.

    Niestyty moje doświadczenie życiowe podpowiada coś innego.
    Wychodze z założenia że bank w momencie "wejście do euro" przysle mi pisemko
    w stylu:
    (...)
    W zwiazku z bla bla bla wypowiadamy panu umowe X prowadzoną na aktualnych
    warunakch i jedoczesnie proponujemy nowe warunki z marzą xx.xx na eur ( przy
    czym nie bedzie to marża z mojej dotychczasowej umowy) oparta o euroibor3M /
    6M.. Jesli to panu nie odpowiada prosimy o wpłacenie wymagalnych środków na
    konto XX i dziekujemy za współpace.
    (...)

    Uważam że "manualne" przewalutowanie (nie mówie ze koniecznie w tej chwili)
    moze być lepsze (jeśli bedziemy mieli dobry timing) niz przymusowe szukanie
    na gwałt lepszej propozycji w godzinie "w" jak wszyscy bedą biegali jak z
    pieprzem. Wtedy moze byc nieco późno.

    george