eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzemu banki nie akceptują prawa jazdy jako dokumentu tożsamości? › Re: Czemu banki nie akceptuj? prawa jazdy jako dokumentu tożsamo?ci?
  • Data: 2007-03-28 12:38:51
    Temat: Re: Czemu banki nie akceptuj? prawa jazdy jako dokumentu tożsamo?ci?
    Od: yayco <y...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zegar systemowy wskazywał 2007-03-28 14:10, kiedy Mithos zdecydował(a)
    się stwierdzić,że:

    > Ale przeciez tam nie ma enumeratywnego i zamknietego katalogu
    > dokumentow, ktore jako wylaczne potwierdzaja tozsamosc.

    I tak Cię nie przekonam, jakkolwiek jednak w tych właśnie ustawach są
    wymieniane dokumenty stwierdzające i potwierdzające tożsamość. Jeśli
    możesz wskazać inne akty prawne, gdzie dokumenty jakieś tak są nazwane,
    proszę.
    W przedostatnim zdaniu, pozwolę sobie jednak nadmienić, że właśnie te (i
    ZTCW tylko te) trzy ustawy pojawiają się w orzecznictwie w odniesieniu
    do przestępstw z artykułów 274 i 275 kodeksu karnego. A nie wydaje mi
    się, żeby prawa jazdy, książeczki wojskowe i co tam jeszcze, nie były w
    naszym pięknym (i tak surowo doświadczonym przez historię) kraju
    przedmiotem handlu, ani nie byłyby kradzione etc.
    Nota bene mam wrażenie, że w wątku tym mylonej jest stwierdzenie i
    poświadczenie tożsamości, z identyfikacją osoby na podstawie dokumentów.
    Warto przeczytać choćby przepisy repatriacyjne, aby zorientować się, że
    do identyfikacji, obok dokumentów stwierdzających (potwierdzających)
    tożsamość dopuszczane są także inne dokumenty, nie stając się przez to
    tymi pierwszymi. Zresztą, gdyby było inaczej, to czasem trudno byłoby
    uzyskać dokument stwierdzający (potwierdzający) tożsamość, nieprawdaż?
    A praktyka bywa różna. W USA jako ID używałem często karty z CITI (ze
    zdjęciem), ale tylko wtedy gdy np. płaciłem inną kartą. Jak płaciłem tą,
    to musiałem czasem pokazać paszport.
    Ale to było w amerykańskich sklepach. A w prawie bankowym nie mówi się o
    obowiązku identyfikacji klienta, a o obowiązku potwierdzenia tożsamości.

    **** ****
    **** Make it idiot-proof ****
    **** ****