  • Data: 2006-09-01 15:53:29
    Temat: Re: Czego nie ma w polskiej bankowości internetowej
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Stiwi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ed597s$1v6$1@news.onet.pl...

    > Nie wiem jakie jest Twoje doswiadczenie w tej kwestii, ale chyba
    > niewielkie. Mowisz cos nie podpierajac tego konkretnymi przykladami,
    > prowizjami owych bankow zachodnich. Rzucasz hasla o bankach z prawdziwego
    > zdarzenia, chyba nie majac do konca pojecia o czym piszesz.
    >
    > No wiec pragne Cie oswiecic, ze oferta produktow walutowych chyba wcale
    > nie jest taka najgorsza. Karty do kont walutowych sa? Sa, to ze nie
    > wszedzie, to logiczne. Rachunki walutowe (niekiedy prowadzone bezplatnie)
    > z obsluga przez internet sa? Sa, to ze nie wszedzie bezplatnie, to
> [...]

    Prowizje od przelania wiekszej kwoty np miedzy wlasnymi rachunkami w roznych
    bankach w Polsce sa rzedu 200zl. To zbyt duzo, jezeli konczy mi sie lokata w
    jednym banku i chcialbym zalozyc ja w innym. Pozostaje gotowka do kieszeni.
    Poza tym taki przelew idzie kilka dni, nawet tydzien, kwota nigdzie nie
    procentuje.
    Jezeli mowimy o euroelixirze to koszty dla bankow sa takie same jak dal
    PLN(mowie o rozliczeniach w Polsce).
    Co tyczy sie produkow walutowych to podaj mi biuro maklerskie, w ktorym moge
    zalozyc rachunek np. w USD i kupic obligacje rzadowe USA. Moze takie uslugi
    sa w bankowosci prywatnej, ale o niej tu nie rozmawiamy.
    Dostepne sa jedynie fundusze inwestycyjne, ktore maja ksiegowosc w PLN a
    wplacac mozna w walucie. Podatek z takiej inwestycji liczony jest od
    wartosci w PLN i przy odpowiednim ulozeniu sie kursow walut, mozesz miec
    zysk opodatkowany w PLN a w walucie mozna wyjsc np. na zero(porownujac to z
    lokata walutowa).
    Pytanie brzmialo czego brakuje w naszej bankowosci internetowej? Ja
    porownuje roznorodnosc produktow bankowych, ich cene w stosunku do PLN.
    Roznice sa znaczne na korzysc PLN i to by bylo na tyle.