    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co z tymi ARSami?
    Date: Thu, 26 Jan 2023 16:39:09 +0100

    On Thu, 26 Jan 2023 05:50:17 -0800 (PST), Mac Ka wrote:

    > Obciach być aktywnym uczestnikiem grupy dyskusyjnej poświęconej bankom i nie
    wiedzieć gdzie szukać informacji o kursie przy przeliczaniu transakcji walutowych
    dokonywanych kartą.
    > https://www.visa.pl/wsparcie-visa/konsument/uslugi-p
    odrozne-visa/exchange-rate-calculator.html
    > Tak mam już rozliczona transakcję najmu samochodu, mam tez blokadę za usługę
    subskrypcyjną.

    Ale karta z polskiego banku, a nawet z Citi?

    wsspólnego z "bezpośrednim przeliczeniem", bo co to za różnica, czy bank zeżre jedną
    dużą prowizję "prowizyjną",
    EUR->PLN?

    > Np. w Regulaminie karty kredytowej Citi stoi cos takiego
    >
    > 13. Kwoty Transakcji dokonywanych przy użyciu Karty w walutach innych niż polskie
    złote (PLN) są przeliczane przez Organizację płatniczą na polskie
    > złote (PLN) po kursie Organizacji płatniczej rozliczającej Transakcję. Następnie
    kwota Transakcji, powiększona o prowizję za przewalutowanie (zgodnie
    > z Tabelą Opłat i Prowizji dla Kart Kredytowych Citibank) księgowana jest na
    Rachunku Karty. Prowizja pobierana jest w dniu księgowania transakcji.
    > Wartość pobranej prowizji Bank prezentuje w opisie Transakcji dostępnym na Wyciągu.
    >
    > Prowizja dla Citi to 6,8% przy większości kart, ale i tak daje to znacznie mniej
    niż gdyby nie skorzystać z ARS.

    6.8% to duzo, nawet bardzo dużo. Jak za wymiane walut.

    Ale w jaki sposob chcesz "nie korzystac z ARS" ?

    ARS to argentynskie peso?
    Gdzie rezerwowales to auto? W Argentynie?

    Miales w ogole mozliwosc wyboru waluty?

    mowisz, zeby np na Aliexpress wybrac ARS?

    Jesli taka przebitka ... ciekawe jak dlugo sie utrzyma.

    J.