  • 1. Data: 2010-11-14 13:20:20
    Temat: Co z tym oszczednosciowym 5,8 w Paribas?
    Od: g...@o...pl

    Jest 5,8% netto bez zadnych oplat?

    Ile kont mozna zalozyc?

    Czy komus juz naliczyli odsetki za weekend i jak to wyglada?

  • 2. Data: 2010-11-14 14:00:47
    Temat: Re: Co z tym oszczednosciowym 5,8 w Paribas?
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-14 14:20, g...@o...pl pisze:
    > Jest 5,8% netto bez zadnych oplat?
    >
    > Ile kont mozna zalozyc?
    >
    > Czy komus juz naliczyli odsetki za weekend i jak to wyglada?

    "Odsetki naliczone od srodkow zgromadzonych na Rachunku Oszczednosciowym
    - produkt Konto oszczednosciowe, Konto BARDZO oszczednosciowe oraz Konto
    WIECEJ oszczednosciowe (wskazane w Umowie Rachunku) w PLN dopisywane sa
    do tych srodkow (kapitalizowane) po upływie jednego Dnia Roboczego."

    Mozesz miec jedno Bardzo oszczednosciowe - 5,8% i 3 wiecej
    oszczednosciowe 4%.

    10.11.2010 po poludniu wplacilem 13,000zl
    11.11.2010 nie byl dniem roboczym
    12.11.2010 pojawilo sie 3,13zl odsetek

    Za weekend jeszcze nie ma, bo nie bylo dnia roboczego.
    Nie liczylem jeszcze ile to wychodzi %, bo ten tydzien przez swieto
    niepodleglosci byl troche rozbity.

  • 3. Data: 2010-11-14 14:02:12
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-14 15:00, neoniusz pisze:
    > 10.11.2010 po poludniu wplacilem 13,000zl

    Oczywiscie mialo tu byc 13000zl, bez przecinka.

  • 4. Data: 2010-11-14 14:09:42
    Od: g...@o...pl

    > 10.11.2010 po poludniu wplacilem 13,000zl
    > 11.11.2010 nie byl dniem roboczym
    > 12.11.2010 pojawilo sie 3,13zl odsetek

    Za jeden dzień powinno być 2,06, za dwa 4,12.

    Chyba pobrali belkę. Co za produkt! ;)

    W Polbanku potrafili to załatwić.

  • 5. Data: 2010-11-14 16:58:48
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "neoniusz" <n...@j...org> wrote in message

> [...]
    >
    > Za weekend jeszcze nie ma, bo nie bylo dnia roboczego.
    > Nie liczylem jeszcze ile to wychodzi %, bo ten tydzien przez swieto

    Troche upraszczajac, np przyjmujac, ze co tydzien placimy 1zl podatku za
    odsetki z 3-dni oraz, ze dodatkowo jest 10 dni wolnych rocznie co powoduje
    10zl podatku, wychodzi netto ok. 5.3% z tych 5.8%.
    Generalnie nie jest zle, ale trzeba miec ROR -platny lub darmowy(nie wiem
    czy nie doliczaja za cos tam, jak nie ma oplaty za prowadzenie) i placic za
    przelewy co znow obnizy ten efektywny procent.
    Moim zdaniem za duzo zachodu, na koncie oszczednosciowym mozna trzymac mniej
    i oproc. 4.5% dostaniemy w meritum czy getinieonline, czyli nie taka duza
    strata dla mniejszych kwot niz 15 tys., reszte mozemy zamrazac na np.
    lokatach na koncie skarbonkowym getinonline i za 3-mies. lokaty na min.
    kwote(+1zl za zalozenie lokaty) uzyskujemy 5.42%.
    Podsumowujac te 5.8% to czyba zabieg czysto marketingowy i nastawione to
    jest tak, zeby 'wyjadacze wisni' sie nie zlecieli, bo jak sobie dokladnie
    policza to nie jest to az tak atrakcyjne (uzasadnienie powyzej)

  • 6. Data: 2010-11-14 17:20:19
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 10-11-14 17:58, Krzysztof pisze:
    > Troche upraszczajac, np przyjmujac, ze co tydzien placimy 1zl podatku za
    > odsetki z 3-dni oraz, ze dodatkowo jest 10 dni wolnych rocznie co
    > powoduje 10zl podatku, wychodzi netto ok. 5.3% z tych 5.8%.

    Wszystko racja, ale na wiekszosci takich kont to albo jest limit 15tys
    albo trzymajac wiecej zaplacimy podatek. Tak wiec jesli ktos ma
    nadwyzke, to lepiej ja trzymac w paribasie niz gdzie indziej.
    ROR niby jest darmowy - ja wzialem pakiet S.
    A tak naprawde to skusilem sie na to, ze dostane ipoda. Zobaczymy w
    styczniu czy to nie sciema.
    A jeszcze jest ciekawe to konto oszczednosciowe Click 5% w Toyocie.
    Umowe juz podpisalem, token dostalem, zobaczymy jak bedzie dzialac.
    Jakos nie lubie zamrazac pieniedzy na lokatach.

  • 7. Data: 2010-11-14 17:48:36
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > A jeszcze jest ciekawe to konto oszczednosciowe Click 5% w Toyocie. Umowe
    > juz podpisalem, token dostalem, zobaczymy jak bedzie dzialac. Jakos nie

    Lokaty dla wiekszosci osob sa OK, bo wiekszosc nie potrzebuje miec calosci
    swoich oszczednosci typu a'vista.
    Co sie tyczy twojej uwagi odnosnie kont oszcz, ze sa zawsze ograniczone
    kwotowo, to np. w Meritum mozesz miec nieograniczona liczbe kont
    oszczednosciowych, ale oczywiscie oprocentowanie jest tylko 4,5%netto.

  • 8. Data: 2010-11-18 13:08:14
    Od: " " <a...@N...gazeta.pl>

    Czy wiecie może, czy konto więcej oszczędnościowe (to 5,8) można założyć w
    ramach pakietu S, czyli tego jedynego bezpłatnego? W regulaminach nic nie ma
    na ten temat. Co więcej, ichnie regulaminy jakieś mętne... Wg. jednego z nich:

    http://www.bnpparibasfortis.pl/files/oprocentowanie_
    ind.pdf

    konto więcej ma oprocentowanie 4%. Coż... ;-)

  • 9. Data: 2010-11-18 18:21:47
    Od: "maciek" <e...@i...pl>

    <a...@N...gazeta.pl> wrote in message
    > Czy wiecie może, czy konto więcej oszczędnościowe (to 5,8) można założyć w
    > ramach pakietu S, czyli tego jedynego bezpłatnego?

    Można, bo właśnie dzisiaj założyłem.

> [...]
    >
    > http://www.bnpparibasfortis.pl/files/oprocentowanie_
    ind.pdf

    > konto więcej ma oprocentowanie 4%. Coż... ;-)

    Bo "to 5.8% to promocja, a 4.0% to stawka poza promocją".

    Pozdrawiam,
    maciek

  • 10. Data: 2010-11-18 20:48:09
    Od: g...@o...pl

    > Bo "to 5.8% to promocja, a 4.0% to stawka poza promocja".

    Zdaje sie, ze promocja trwa rok. To dluzej niz niektore stale oferty :)