    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Sun, 8 Sep 2019 03:05:21 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Co w Chorwacji
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 4 września 2019 21:46:32 UTC+2 użytkownik Marvin napisał:

    > Wezmę tę "kurwę". Dzięki za kod.

    Fajnie, że skorzystałeś - tylko jak dojdzie (fajna przesyłka) to aktywuj, podłącz
    jakąś kartę i zapłać raz - może być w Polsce, podłączone do złotówkowej debetówki -
    to te 5 funtów będzie.
    Tym razem dam chyba na The Document Foundation, choć mozilla też zasługuje.

    > O tym że mogę mieć w Alior Kantor
    > subkonto w kunach nie wiedziałem. To jest niezła opcja chyba.

    Najlepsza by była, jakbyś dostawał przelewy w kunach - bo spread na kunach jest dość
    wysoki - ale tak jest wszędzie, nie mówiąc już o "stacjonatnych" kantorach w PL.

    > A N26 rozumiem że do płacenia w POS się dobrze nadaje, bo ten kurs
    > majsterkarda jest przyzwoity.

    To właśnie do sprawdzenia, jaki kurs/spread kuna-> euro i kuna->PLN ma MC.
    I czy bardziej się opłaci zakup kun w IKA czy też dolarów albo euro (ta nowa
    wielowalutowa z IKA przelicza na euro po kursie MC - tak jak do tej pory dolarowa na
    dolary) i wypłata/wymiana na miejscu w Chorwacji - tam spread może być niższy.
    Tyczy się to tak samo N26 jak i IKA.

    Do sprawdzenia też oczywiście kurs curve, może być najtaniej.
    No i warto się przyjrzeć takim rozwiązaniom jak visa świat mBąka (ale tylko jako
    darmowa w promo), mc z żubra albk visa z getoutu - przeliczają na złotówki po kursie
    MC bez prowizji, najwygodniej.

    I BTW, N26 chwali się w mailach, że od 4 września udostępnia w Polsce google pay do
    płacenia pikaczowego.
    Mi to nie działa, sprawdźcie, jak u Was.
    Podobno w apce w ustawieniach karty powinno się pojawić "add to google pay" - ja nie
    mam, mimo najnowszej wersji.
    A jak próbuję dodać w GP, to zachowuje się tak, jak dla polskich banków
    nieobsługujących GP.

    Po wczorajszych czatach napisali mi takie dziwactwo:
    "Following up the recent chat we had about google pay there is no need for you to
    make a withdrawal at an ATM in the country your card first was shipped to.

    Two conditions must be completed to be able to use Google Pay:
    * T&C country matches with one of the countries where Google Pay is available.
    * The country where the card was shipped matches with the region of the phone."

    Nie mam pojęcia jak rozumieć ten drugi warunek.