  • 1. Data: 2003-10-02 20:25:06
    Temat: Co to będzie kiedy w ciągu 1 roku nastąpi konieczność likwidacji deficytu budżetowego?
    Od: "Jan Werbiński" <j...@N...com>

    Podobno kiedy deficyt w wyniku twórczej księgowości przekroczy 60% PKB
    trzeba będzie go zlikwidować. Ale nie przez kilka lat tylko w ciągu jednego
    roku. Im prędzej tym lepiej.

    Jak sobie to wyobrażacie? Jeżeli teraz są protesty, to co się stanie, kiedy
    nauczyciele dostaną wypłatę tylko do maja, a później do końca roku za darmo?
    Kupować zapas worków z piaskiem? :-)

    Strona domowa http://www.janwer.com/
    Nasza sieć http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2003-10-02 21:28:48
    Od: " " <t...@N...gazeta.pl>

    Jan Werbiński <j...@N...com> napisał(a):

> [...]
    > nauczyciele dostaną wypłatę tylko do maja, a później do końca roku za darmo?

    Zawsze mozna zmienic konstytucje - tak jest najtaniej; wystarczy tylko
    sklonic poslow, by zaglosowali na TAK :))

  • 3. Data: 2003-10-03 04:55:59
    Od: "Jan Werbiński" <j...@N...com>

    Użytkownik <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Zawsze mozna zmienic konstytucje - tak jest najtaniej; wystarczy tylko
    > sklonic poslow, by zaglosowali na TAK :))

    Do zmiany konstytucji należy chyba ogłosić referendum?
    Posłowie co najwyżej mogą wymyślić jakieś enronopodobne pozycje w budżecie.

  • 4. Data: 2003-10-03 06:26:58
    Od: "PiotR" <p...@p...com>

> [...]
    kiedy
    > nauczyciele dostaną wypłatę tylko do maja, a później do końca roku za

    nie z piaskiem a z weglem i ziemniakami

  • 5. Data: 2003-10-03 09:00:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    kiedy
    > nauczyciele dostaną wypłatę tylko do maja, a później do końca roku za

    E, połowę mozna zwolnic a reszta będzie pracować 40 godzin tygodniowo
    jak wszyscy inni, a nie 18 jak do tej pory.
    Mozna poza tym uwalić wreszcie KRUS (to jakieś 15mld rocznie), zlikwidować
    interwencyjne skupy wszystkiego co chłopek raczy wyprodukować, znieść
    dopłaty do paliwa, do kredytów, do partii politycznych.
    Mozna objąć "rolników" podatkiem dochodowym jak resztę obywateli.
    Można zlikwidować biura polityczne premiera, prezydenta, obciąć o 80%
    całą czapę urzędniczą. Mozna wziąć pod lupę rencistów, których dziwnym
    trafem mamy najwięcej w Europie itd. itd.

    Jak widac mozliwości jest sporo jednak IMHO najbardziej prawdopodobne
    są jednak kombinacje prawne bez wprowadzania żadnych cięć - juz dzisiaj
    niektórzy wspominają, że gdyby liczyć deficyt według jakichs tam standardów
    UE to byłby on nizszy więc pewnie cała para pójdzie w ta stronę.

    Pix

  • 6. Data: 2003-10-03 09:40:26
    Od: "Rafal" <r...@W...wp.pl>

> [...]
    standardów
    > UE to byłby on nizszy więc pewnie cała para pójdzie w ta stronę.

    Ano niestety, u nas tak to wygląda - i lewicowy rząd z całą pewnością będzie
    kombinował przy prawie (wliczając w to konstytucję) niż weźmie sie za
    faktycznie uzdrowienie gospodarki
    A co do "czapy urzedniczej: kilka dni temu byłem z córką na pobraniu krwi do
    pewnych spechalistycznych badań. Do badań standardowych krew ma pobieraną w
    prywatnym laboratorium bo nie ma kolejej, lepsze godziny otwarcia itp itd -
    a cen nie taka straszna za podstawowe badanie.
    Pobranie krwi jak to pobranie krwi - proces podobny w obu przypadkach
    tylko... w prywatnym robi to jedna pielęgniarka, a w "państwowym" - było ich
    cztery !!!: patryzłem specjalnie - co robią: jedna coś pisała, druga parzyła
    herbatę, trzecia poberała krew, a czwart opisywała probówki. A potem
    słyszałem w telewizji że nie ma kasy na służbę zdrowia....

  • 7. Data: 2003-10-03 11:45:07
    Od: "bwwald" <b...@w...onet.pl>

    Użytkownik "Jan Werbiński"
    <j...@N...com> napisał w wiadomości
    > Użytkownik <t...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Do zmiany konstytucji należy chyba ogłosić referendum?

    Nie trzeba przeprowadzac referendum. Mozna, jezeli zmiana dotyczy rozdziałow
    I, II lub XII, ale i to nie jest konieczne. Finanse sa w rozdziale X.

    Waldek

  • 8. Data: 2003-10-03 16:21:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Jan Werbiński" <j...@N...com> writes:

    > Podobno kiedy deficyt w wyniku twórczej księgowości przekroczy 60% PKB
    > trzeba będzie go zlikwidować. Ale nie przez kilka lat tylko w ciągu jednego
    > roku. Im prędzej tym lepiej.

    Jesli zadluzenie panstwa przekroczy 60% PKB, to nastepny budzet nie moze
    zakladac deficytu.

    > Jak sobie to wyobrażacie? Jeżeli teraz są protesty, to co się stanie, kiedy
    > nauczyciele dostaną wypłatę tylko do maja, a później do końca roku za darmo?
    > Kupować zapas worków z piaskiem? :-)

    Watpie.
    Jesli faktycznie rzad przyjalby taki budzet (i sejm by to przyklepal,
    czyli nie bylaby to tylko tania zmylka rzadu), to bylby to niezly krok
    do przodu.
    Na nauczycielach z cala pewnoscia nie da sie "zaoszczedzic" 45 mld zl
    rocznie.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 9. Data: 2003-10-12 11:09:11
    Od: Nicek <n...@g...pl>

    pix wrote:

    > darmo?
    > E, połowę mozna zwolnic a reszta będzie pracować 40 godzin tygodniowo
    > jak wszyscy inni, a nie 18 jak do tej pory.

    Widać, że pojęcie o pracy nauczyciela masz mizerne. Myślisz, że klasówki
    sprawdzają się same, dziennik wypełnia się sam, wywiadówki, rady
    pedagogiczne itp. wliczają się do tych 18 godzin? Gdyby nauczyciel miał
    40 godzin lekcji tygodniowo, to po tygodniu pracy trzeba było by go z
    pracy odwozić karetką na sygnale. A to kosztuje.

  • 10. Data: 2003-10-12 19:06:10
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 12 Oct 2003 13:09:11 +0200, w <3...@g...pl>, Nicek
    <n...@g...pl> napisał(-a):

> [...]
    > 40 godzin lekcji tygodniowo, to po tygodniu pracy trzeba było by go z
    > pracy odwozić karetką na sygnale. A to kosztuje.

    Bo mają z dupy organizację pracy...