  • Data: 2008-10-26 12:43:54
    Temat: Re: Co teraz z kredytami na okolice 100%?
    Od: Cubus <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ope pisze:

    > Wiem, ze sytuacja jest u nas inna, bo banki moga wejsc na pensje, etc - to
    > nie tak jak w USA, ze mieszkanie jest jedynym zabezpieczeniem. Mimo wszystko
    > jest to zagrozona splata i ktos odpowiedzialny za to moze dostawac po
    > dupie - ze ma slabo zabezpieczone kredyty, moze rezerwy trzeba tworzyc -
    > lepiej i prosciej (dla banku) po prostu udupic takiego kredytobiorce.

    Jeśli kredyt jest terminowo spłacany to IMHO zupełnie nie ma się
    czego obawiać nawet w sytuacji bardzo dużej korekty cen nieruchomości.
    Wbrew pozorom żądanie dodatkowych zabezpieczeń może prowadzić do
    narażenia się banku na straty np.

    Sytuacja 1.
    Okazuje się, że klient jest na granicy zdolności, ale zaciska pasa i
    spłaca. Żądanie dodatkowego ubezpieczenia (wzrost raty) spowoduje że
    klient przestanie spłacać kredyt. Bank zostaje z niewiele wartą
    zajętą nieruchomością i bawi się poprzez komornika w zajmowanie
    klientowi wynagrodzenia.

    Sytuacja 2.
    Klient nie zgadza się na zmiany warunków, co powoduje wypowiedzenie
    umowy. I dalej tak w sytuacji pierwszej.

    Sytuacja 3.
    Klient ma możliwość płacenia nawet dużo wyższej raty i kredyt
    jest obsługiwany prawidłowo. Bank zmienia warunki.
    W efekcie mamy wkur...ego klienta, który refinansuje kredyt
    przy najbliższej okazji (tzn. jak kredyty hipoteczne znów
    staną się dostępne, a cena nieruchomości wzrośnie).

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo