  • 11. Data: 2012-12-22 09:29:53
    Temat: Re: Co się stało z banknotami 200 zł?
    Od: artek <a...@u...wro.vectranet.pl>

    W dniu 2012-12-22 09:13, W pisze:

    > przepraszam bardzo, ale co to jest "bilon papierowy"?! O_x

    wiedziałbyś, gdybyś dostał 1,5 miliona pensji w 50-cio złotowych
    banknotach ;P

    --
    artek

  • 12. Data: 2012-12-22 11:21:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Piotrek" e...@e...goo
    glegroups.com

    : O co chodzi z banknotami 200 zł? Mam wrażenie, że praktycznie
    : wyszły z obiegu. Od dobrych 2-3 lat nie widziałem żadnego na
    : oczy. Tylko mi się wydaje,

    Ci się wydaje -- mnie zazwyczaj proponują to w ramach keszbeku.

    : że banknot z królem Zygmuntem stał się z jakichś powodów
    : bardzo rzadkim okazem czy rzeczywiście tak jest?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2012-12-22 15:15:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 21 Dec 2012 11:25:25 -0800 (PST), Piotrek napisał(a):
> [...]
    > obiegu.
    > Od dobrych 2-3 lat nie widziałem żadnego na oczy.

    No nie, mam w portfelu, wyplacil bankomat calkiem niedawno.
    Inna sprawa ze jak mam zaplacic 50 zl to wyciagam karte, a co dopiero przy
    200 ...

    J.

  • 14. Data: 2012-12-22 16:23:33
    Od: maruda <m...@n...com>

    > Ci się wydaje -- mnie zazwyczaj proponują to w ramach keszbeku.

    Pozbywają się?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 15. Data: 2012-12-22 16:50:07
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 21.12.2012 20:47, osa pisze:

    > Mina sprzedawcy gdy chcemy zapłacić dwusetką bezcenna ;) Przerażenie w
    > najczystszej postaci i najczęściej pytanie czy nie mamy drobnych...
    > czyżby tyle fałszywek było w obiegu?

    Jak okoliczności pozwalają, to taka dyżurna dwusetka jest dobra do
    płacenia niskich kwot kartą. Wyciągam kartę, pani pokazuje tabliczkę że
    płatność kartą od X zł. Wyciągam dwusetkę, pani wyciąga rękę po kartę :).

    Często jak wyciągam dwusetkę (z intencją zapłacenia gotówką) to się mnie
    pytają czy nie mam może karty.

    p. m.

  • 16. Data: 2012-12-22 21:47:12
    Od: W <w...@w...pl>

    artek wystukał, co następuje:

    > wiedziałbyś, gdybyś dostał 1,5 miliona pensji w 50-cio złotowych
    > banknotach ;P

    To chyba jednak nie to :P

  • 17. Data: 2012-12-22 21:47:26
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...
    Pytanie nie dotyczy konkretnego banku, ale chyba mieści się w tematyce
    grupy.

[...]
    -------------------------------
    Bankomaty wydaja chyba po 100, PLN sie teraz generalnie przelewa zakladajac
    lokaty, itd, stad jak ktos nie posluguje sie specjalnie wieksza gotowka, to
    po prostu nie ma z nimi kontaktu. Tak z 15 lat temu, kiedy wpl/wyplacajac na
    lokate trzeba bylo robic to gotowkowo, to 200 bylo na porzadku dziennym.
    Identycznie jest np 200 czy 500 EUR, tez by sie mocno zdziwili w Niemczech,
    jakbys w spozywczym chcial zaplacic takimi nominalami i bylby pewnie problem
    z ich przyjeciem.
    Dla przykladu chcac wyplacic np. pare tysiecy GBP generalnie dostaniesz to
    po 20- watpliwa przyjemnosc.

  • 18. Data: 2012-12-22 22:26:12
    Od: artek <a...@u...wro.vectranet.pl>

    W dniu 2012-12-22 21:47, W pisze:

    > To chyba jednak nie to :P

    i tak, i nie. owszem, w stanie wojennym za monety 10 i 20 zł wprowadzono
    banknoty z bemem i bodaj trauguttem.
    ale galopująca inflacja na przełomie lat 80/90-tych spowodowała, że
    najmniejszym nominałem na rynku stała się właśnie papierowa 50-cio
    złotówka. i z tą wypłatą to nie był żart ...

    --
    art3k

  • 19. Data: 2012-12-23 01:25:35
    Od: Animka <a...@w...pl>

    W dniu 2012-12-22 16:50, m pisze:
    > Często jak wyciągam dwusetkę (z intencją zapłacenia gotówką) to się mnie
    > pytają czy nie mam może karty.

    To powiedz im, żeby nauczyli się odróżniać pieniądze Fałszywe/niefałszywe.
    To wina kierownictwa sklepu. Może kierownictwo też się nie zna na
    pieniądzach.

    --
    animka

  • 20. Data: 2012-12-23 17:04:27
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 23.12.2012 01:25, Animka pisze:

    > To powiedz im, żeby nauczyli się odróżniać pieniądze Fałszywe/niefałszywe.
    > To wina kierownictwa sklepu. Może kierownictwo też się nie zna na
    > pieniądzach.

    A może kasjerce jest trudniej wydać z 2setki niż z setki?

    p. m.