  • 1. Data: 2006-10-29 11:07:22
    Temat: Co sie dzieje z lokatą na wypadek śmierci własciciela..?
    Od: "Pawel" <mirron79(usunto)@(usunto)tenbit.pl>

    Witam!

    Może ktoś będzie znał porcedury w następujacej sytuacji:
    Jest założona lokata terminowa do konta, jest jeden właściciel konta, do
    konta jest udzielone pelnomocnictwo ale nie obeujmuje ono lokaty (???)... i
    teraz założmy, że następuje zgon właściciela rachunku. Pełnomocnik ma
    uprawnienia aby zamknąć rachunek ale nie ma takiego prawa do ów lokaty..
    Jak w tym momencie przewiduje postępowanie prawo bankowe? Z tego co wiem to
    pelnomocnik (w tym przypadku jest to osoba spokrewniona w pierwszym stopniu)
    powinien teraz się udać do odzdiału banku z aktem zgonu i co dalej....
    Jak sprawa wygląda dalej? Bank pewnie blokuje środki do wyjaśnienia
    sprawy...
    Czy bank pobiera jakąś prowizję od zgromadzonych środków?
    Czy pobierane są jakieś opłaty podatkowe? Jeśli tak to w jakich wartościach
    i od czego...?
    Na jakie koszty narażony jest spadkobierca?

    Jeśli ma to znaczenie to sprawa dotyczny banku Pekao SA..

    Z góry dziekuje za pomoc...

  • 2. Data: 2006-10-29 12:16:39
    Od: "cocoela" <j...@n...onet,pl>

    Użytkownik "Pawel" <mirron79(usunto)@(usunto)tenbit.pl> napisał w wiadomości

    > teraz założmy, że następuje zgon właściciela rachunku. Pełnomocnik ma
    > uprawnienia aby zamknąć rachunek ale nie ma takiego prawa do ów lokaty..
    Pełnomocnictwo wygasa z chwilą śmierci właściciela.

> [...]
    stopniu)
    > powinien teraz się udać do odzdiału banku z aktem zgonu i co dalej....
    Postępowani spadkowe w US.

    > Czy bank pobiera jakąś prowizję od zgromadzonych środków?
    Nie.

    Pozdrawiam, Ela

  • 3. Data: 2006-10-29 13:49:30
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Jeśli ma to znaczenie to sprawa dotyczny banku Pekao SA..

    Nie ma znaczenia jaki bank.

    Jak juz napisano pełnomocnictwo wygasa z chwilą smierci.

    Przy wypłacie srodków z rachunków zmarłego bank poprosi o:
    1. Postanowienie o nabyciu spadku
    2. Zaświadczenie z US o uregulowaniu podatku od spadków i darowizn.

    Wypłata jest także możliwa na podstawie przedłożonych rachunków za pogrzeb
    lub gdy był złożony "zapis na wypadek śmierci"

    Darek

  • 4. Data: 2006-10-29 18:57:10
    Od: "Pawel" <mirron79(usunto)@(usunto)tenbit.pl>

    OK dzięki za odpowiedzi!
    Mam jeszcze jedno pytanko jakie jest prawo i postępowanie między bankowe w
    sytuacji gdy np. osoba zmarła miała kilka kont w różnych bankach. Jeśli
    zgłoszę w jednym z banków fakt śmierci własciciela rachunku i konto zostanie
    zablokowane do momentu wyjaśnienia sprawy itp. to czy ta informacja jest
    przesyłana do pozostałych banków i wtedy nastepuje weryfikacja i blokada
    wszystkich kont danego posiadacza?

  • 5. Data: 2006-10-29 19:07:54
    Od: "cocoela" <j...@n...onet,pl>

    > to czy ta informacja jest
    > przesyłana do pozostałych banków i wtedy nastepuje weryfikacja i blokada
    > wszystkich kont danego posiadacza?

    Banki nie wymieniają między sobą takich informacji.

    Pozdrawiam, Ela

  • 6. Data: 2006-10-29 19:24:08
    Od: "Pawel" <mirron79(usunto)@(usunto)tenbit.pl>

    > Banki nie wymieniają między sobą takich informacji.
    >
    > Pozdrawiam, Ela

    Czy jesteś pewna?
    Moje pytania urodziły się z różnorakich opini i plotek zasłyszanych, że
    "gdzieś, ktoś, coś komuś itp...... że Urząd przesłał do banków informacje o
    zgonie właściciela, że w jednym z banków zgłoszono zgon własciciela i reszta
    już wiedziała itp itp...." Dlatego też pytam na grupie celem ustalenia
    poprawnej wersji i wyeliminowania niezdrowej paniki w trudnej sytuacji...

    Pozdrawiam
    PZ

  • 7. Data: 2006-10-29 19:42:12
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2006-10-29 20:24, osobnik Pawel stwierdził, iż:
    > Czy jesteś pewna?

    Tak, napisała prawdę.

> [...]
    > już wiedziała itp itp...." Dlatego też pytam na grupie celem ustalenia
    > poprawnej wersji i wyeliminowania niezdrowej paniki w trudnej sytuacji...

    Banki nie wymieniają między sobą takiej informacji (nie ma żadnej
    międzybankowej bazy osób zmarłych).

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 8. Data: 2006-10-29 19:46:34
    Od: "cocoela" <j...@n...onet,pl>

    > Czy jesteś pewna?
    Z mojego doświadczenia - tak.

    Pozdrawiam, Ela

  • 9. Data: 2006-10-31 08:58:51
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Swoją drogą - ciekawe, dlaczego nie miałoby obejmowac lokaty?
    Czy numer rachunku jest taki sam, czy inny?
    Czy lokata jest objeta tą samą umową o prowadzenie rachunku?
    Czy właściciel tak zastrzegł w pełnomocnictwie?
    Mógł to zrobić świadomie, aby np. srodki z lokaty trafiły do spadkobierców, a
    pełnomocnictwa udzielił osobie spoza ich
    kręgu.
    JaC

> [...]
    udzielone pelnomocnictwo ale nie
    obeujmuje ono lokaty (???)... i teraz założmy, że następuje zgon właściciela

    It has removed 2297 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 10. Data: 2006-10-31 13:48:26
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    " 666" <j...@w...eu> wrote in message news:ei7386$ntj$1@news.wp.pl...
    > Swoją drogą - ciekawe, dlaczego nie miałoby obejmowac lokaty?

    Bo pewnie taka była dyspozycja.
    Lokaty w większości przypadków są subkontami i mają inny numer.
    Jeśli pechowo napisze się dyspozycję do nr konta, a nie nr klienta, to
    wóczas dostęp ma się tylko do konta głównego.