  • 11. Data: 2023-02-23 01:03:45
    Temat: Re: Co gubi ustawienia?
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 22 lut 2023 o 10:33, cef pisze:

    > więc to oczywiste. Upgrady też robię i systemu i przeglądarek.

    Tuż przed aktualizacją Opery Alior zażyczył sobie potwierdzenia,
    choć dzień wcześniej też prosił... Ciekawe, jak będzie wyglądało
    logowanie do banków i WinZgroźnego, gdy ogólnie laptopy będą
    wzbogacane o czytniki papilarnych linii...

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    `-.-' \ )-` ( , o o) `-:`-'.'.`\.'.' '~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,t

  • 12. Data: 2023-02-24 13:38:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Być może aktualizacja przeglądarki połączona z czyszczeniem cookies.
    I zmiana zewnętrznego IP też.

    -----
    > co jakiś czas pojawiają się informacje od systemów bankowych, że nie rozpoznają
    urządzenia, z którego sie obecnie loguję i czy

  • 13. Data: 2023-02-25 08:41:41
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-02-22 o 10:48, cef pisze:

    >  Tak się zastanwawiam czy oprócz samego banku, że tak postanowił i
    > wywala dla sprawdzenia są jakieś inne czynniki oprócz tych oczywistych
    > (zmiana urządzenia, systemu, przeglądarki), które to powodują.

    Podejrzewam jednak jakąś samoistną zmianę w przeglądarce albo
    system wewnątrz serwisu o czym poniżej i nie jest to jednakowe w różnych
    bankach.

    Pewnie było jakieś czyszczenie ciasteczek albo innych wewnętrznych ustawień
    bez wiedzy użytkownika (albo sam coś kliknałem bezwiednie, ale raczej
    bez powodu,
    o którym bym przecież pamiętał nie grzebię w ustawieniach), bo już po
    napisaniu pierwszego posta zalogowania wymagały serwisy społecznościowe,
    więc uciekły
    zapamiętane tam hasła logowania.

    Z banków zmiany urządzenia zaufanego zażądał tylko mbank
    a dzisiaj czyli dopiero po trzech dniach Inteligo stwierdziło,
    że sprawdza dla mojego bezpieczeństwa czy loguję się urządzenia
    zaufanego i jeśli tak jest, to mogę je dodać albo się zalogować jednarozowo.
    W santim jest zaufane, ale widocznie nie widzą zmian.

    Czyli zaufane urządzenie przez kilka dni może nie być takie i dopiero po
    trzech dniach
    się zorientowali?

    Jak widać banki sprawdzają to okresowo. Pogrzebałem w ustawieniach i
    niektóre mają
    ogólnie system okresowy, bo sprawdziłem tam gdzie się da i np
    w Aliorze jest urządzenie zaufane do 05.03.2023 czyli teraz im wisi,
    że ciasteczka wyszły i będą wołać o zmianę za tydzień.

    Inne przy próbie wejścia do ustawień żadają SMS i automatycznie
    dodają urządzenie ( w Nest cała lista wersji przeglądarek z datami)
    ale wcześniej nie żadał dodania do zaufanych sam.

    A są takie banki, które do tej pory same nie inicjowały pytania
    o "zaufaność" przeglądarek i żyją i działają bez żadnej zaufanej (BNP).

    Jak widać bezpieczeństwo takie mocno fikcyjne jest.

  • 14. Data: 2023-02-27 22:03:16
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> writes:

    > Owszem, ale ktory komputer jest bezpieczny?

    O tym nie pisałem. Ale normalnie jednak to cookies nie są publicznie
    dostępne.

    > Nie bedzie, bo komputer i przeglądarka zaufane.

    Ale może konto docelowe nie jest zaufane, i trzeba potwierdzić
    telefonem.
    A jeśli nie, no to niestety - cookie to poważna sprawa.
    --
    Krzysztof Hałasa