  • 31. Data: 2004-10-21 11:10:37
    Temat: Re: City Bank zablokował konto niewidomej dziewczynki
    Od: "Tom Miskiewicz" <m...@y...com>

    > Hm może i tak, ale już dwa razy widziałem dziwną minę sprzedawcy, jak na
    > terminalu pojawił się napis "Konieczny kontakt telefoniczny" czy
    > "Autoryzacja telefoniczna" (coś w tym stylu). Kasjerka rzecz jasna do
    > bólu próbowała zautoryzować kartę elektronicznie, a terminal do bólu
    > odpowiadał to samo. Raz skończyło się to wyciągnięciem innej karty z
    > portfela, a raz wyciągnięciem pliku banknotów...

    Zapominialem dodac, ze Hotel w Nowym Yorku (Hilton Millenium) probowal
    autoryzacje telefoniczna, a jest to automat, i ta tez nie zadzialala.
    Wyszedlem na ulice do sklepu Lacoste i kupilem koszulki Polo za $300 placac
    ta sama karta!

  • 32. Data: 2004-10-21 11:38:32
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Tom Miskiewicz dnia 2004-10-21 13:03 napisał(a) co następuje:

    > O czym Ty teraz mowisz? eService, itp slyszy sie jakbys chcial karat
    > kredytowa nie placic, tylko wyplacac gotowke.
    > Mozna tez oczywiscie, ale nie chcesz tego, bo jest bardzo drogo. 4% od
    > wyplaty!

    Po pierwsze - już zostałem poprawiony: teraz w Polsce każdy merchant ma
    możliwość akceptowania AmExa (tylko musi podpisać osobną umowę z CA
    AmExa, które ma najwyższe prowizje).

    A po drugie: nie pisałem o żadnej wypłacie gotówki: PolCard, eService
    itd. to polscy akłajerzy, posiadający centra autoryzacyjne i
    udostępniający terminale POS sprzedawcom w sklepach, w których płaci się
    kartą. Chyba ty czegoś nie zrozumiałeś :)

    Nie widzę takiej potrzeby.

    --
    Marek

  • 33. Data: 2004-10-21 11:46:45
    Od: "Tom Miskiewicz" <m...@y...com>

    > Po pierwsze - już zostałem poprawiony: teraz w Polsce każdy merchant ma
    > możliwość akceptowania AmExa (tylko musi podpisać osobną umowę z CA
    > AmExa, które ma najwyższe prowizje).

    Sorry, albo prowizje to nie moj problem jako konsumenta.

> [...]
    > udostępniający terminale POS sprzedawcom w sklepach, w których płaci się
    > kartą. Chyba ty czegoś nie zrozumiałeś :)

    Chyba tak, sorry.

    > Nie widzę takiej potrzeby.

    A ja widze, bo piszesz, ze w Niemczech nie mozna komfortowo poslugiwac sie
    Visa, sugerujac, ze ta blednna informacja pochodzi ode mnie. Ja tym czasem
    napisalem, ze mialem klopoty z Visa poza granicami Niemiec. Z tego co tutaj
    i w archiwach grup mozna przeczytac, to w Polsce sa problem poslugiwania sie
    Visa... i nie tylko Visa

  • 34. Data: 2004-10-21 11:50:18
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Z tego co tutaj i w archiwach grup mozna
    > przeczytac, to w Polsce sa problem poslugiwania sie Visa... i nie
    > tylko Visa

    Bzdury!

  • 35. Data: 2004-10-21 11:57:28
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Tom Miskiewicz dnia 2004-10-21 13:46 napisał(a) co następuje:
    > Sorry, albo prowizje to nie moj problem jako konsumenta.

    Jasne, ale mało który merchant decyduje się na podpisanie umowy z
    AmExem, gdyż ponosiłby z tego tytułu wyższe opłaty. Ergo: AmEx nie jest
    szeroko akceptowalny w Polsce, więc jeślibyś się wybierał - lepiej weź
    Visę :-)

    > A ja widze, bo piszesz, ze w Niemczech nie mozna komfortowo
    > poslugiwac sie Visa, sugerujac, ze ta blednna informacja pochodzi ode
    > mnie.

    Stop, nie sugerowałem nic takiego: opierałem me słowa na relacjach osób,
    które miały problemy w Niemczech właśnie z Visą. Patrz archiwum.

    > Ja tym czasem napisalem, ze mialem klopoty z Visa poza granicami
    > Niemiec. Z tego co tutaj i w archiwach grup mozna przeczytac, to w
    > Polsce sa problem poslugiwania sie Visa... i nie tylko Visa

    Tak, generalnie w Polsce to są same problemy ;-)

    Jeśli chodzi o akceptowalność Visy, to w Polsce nie ma z tym żadnych
    problemów (tzn. praktycznie wszędzie, gdzie akceptowane są karty,
    akceptowana jest Visa i MasterCard). Ale z AmExem nie jest tak różowo.

    --
    Marek

  • 36. Data: 2004-10-21 12:00:29
    Od: "Tom Miskiewicz" <m...@y...com>

    > Bzdury!

    Poczytaj troche to moze bedziesz bardziej rzeczowo odpowiadal.

  • 37. Data: 2004-10-21 12:06:59
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Raz czy dwa razy trafiłem na mały hotel w południowo-zachodniej Polsce nie
    akceptujący Visy.
    W jednym przypadku brali chyba AmEx, w drugim Euro/Master.
    JaC

  • 38. Data: 2004-10-21 12:10:35
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Poczytaj troche to moze bedziesz bardziej rzeczowo odpowiadal.

    Odpowiadam Ci rzeczowo - piszesz bzdury. W Polsce nie ma problemów z
    posługiwaniem się kartami Visa.

  • 39. Data: 2004-10-21 12:14:55
    Od: "Tom Miskiewicz" <m...@y...com>

> [...]
    > AmExem, gdyż ponosiłby z tego tytułu wyższe opłaty. Ergo: AmEx nie jest
    > szeroko akceptowalny w Polsce, więc jeślibyś się wybierał - lepiej weź

    W Polsce kupuje tylko bezynea stacje na ktorych tankuje biora Amexa.
    Vise mam tylko dla tego, ze mi ja Citi bank dal za darmo.

    > Stop, nie sugerowałem nic takiego: opierałem me słowa na relacjach osób,
    > które miały problemy w Niemczech właśnie z Visą. Patrz archiwum.

    OK, to w takim razie Cie zle zrozumialem. Ale to co Ty piszesz to potwierdza
    tylko moje doswiadczenia. Karta Visa jest do dupy, jesli podrozujesz. Jestem
    pewien, ze Polsce nie ma problemow placenia Visa wystawiona w Polsce, tak
    jak i nie ma problemow placenia Visa w Niemczech jesli zostala ona
    wystawiona w Niemczech. Niemiecka Visa nie mialem problemow placic w
    Niemczech, ale za to w Anglii i USA. Z mojej perspektywy taka karte
    platnicza te se moga w buty wsadzic. Gotowa i Amex i mozesz byc spokojny.

    > Tak, generalnie w Polsce to są same problemy ;-)

    Nie tylko w Polsce. Niemcy, Japonia, Szwajcaria tez sie aktualnie
    rozssypuja. Ale to jeszcze troche potrwa

    > Jeśli chodzi o akceptowalność Visy, to w Polsce nie ma z tym żadnych
    > problemów (tzn. praktycznie wszędzie, gdzie akceptowane są karty,
    > akceptowana jest Visa i MasterCard).

    I znowy potwierdzasz to co powiedzialem wyzej. Jesli nie opuszczasz kraju to
    Visa i MasterCard sa fajne.
    Jesli opusicsz kraj, to bierz spiwor, bo Ci gwarantuje, ze pewnego razu
    przestanie Ci ona funkcjonowac w nieoczekiwanym momencie. A chyba nie
    liczysz na pomoca bankow?

    >Ale z AmExem nie jest tak różowo.
    Biedny kraj, wiec wiadomo, ze nikt nie chce bulic prowizji. Na zachodzie z
    akceptowaniem Amexa nie ma problemow. Moge juz nawet placic w Hit'cie (to
    taki supermarket a Auchan albo Tesco) ktorego mam pod nosem.

  • 40. Data: 2004-10-21 12:19:37
    Od: "Tom Miskiewicz" <m...@y...com>

    > Odpowiadam Ci rzeczowo - piszesz bzdury. W Polsce nie ma problemów z
    > posługiwaniem się kartami Visa.

    To zalezy co masz na mysli, jesli piszesz w Polsce. W polskich sklepach
    problemow nie ma.
    Ale czytalem, ze siedzac w Polsce przy biurku i probojac zaplacic polskaa
    Visa na amazon.com to juz nie jest tak wesolo.
    Pojezdzij troche po swiecie z Polska albo jakakolwiej europejska Visa i
    pewnego dnia spiac na lawce w parku, bo Ci nie chcieli zaakceptowac Twojej
    Visy z jakiegos niewiadomego powodu pomyslisz "Dlaczego ja kurde nie
    posluchalem tego Miskiewicza i nie zabralem Amexa"!

    Wierz mi albo nie, Visa i MasterCard jest do dupy jak opuscisz kraj. Kropka.