  • 1. Data: 2002-10-04 19:15:17
    Temat: Citibank USA i wyplaty w polskich bankomatach - pytania.
    Od: k...@p...onet.pl

    Chcialbym od znajomego otrzymywac pieniadze z USA. Chcialby ten znajomy otworzyc
    konto w USA, gdize mieszka na stale i pracuje. A mi wyslalby karte maestro do
    bankomatu i wplacil np 500$ i ja bym sobie bez prowizji wyjal te 500$ z
    bankomatu Citibanku w Polsce, oczywiscie przewaluowane, ale za przesylke to z
    20-30$ musi placic. Na jedno wychodzi, a tak to szybciej i latwiej. Wie ktos
    moze z grupowiczow, czy konta saving w USA mozna za darmow na swiecie wyplacac
    kase w bankomatach CitiBanku. Znajomy kiedys wyplacil 100$ z Visa Platinnium w
    Citibanku w Polsce , to mu policzyli prowizji 20$, ale moze to dlatego, ze to
    byla kredytowka....

    Czekam na odpowiedzi.

  • 2. Data: 2002-10-04 20:48:55
    Od: "Vario" <j...@w...pl.SPAM>

    <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    Platinnium w
    > Citibanku w Polsce , to mu policzyli prowizji 20$, ale moze to dlatego, ze

    Bedzie prowizja i to na pewno.Srednio okolo $10. Ja mam karte Visa z
    Citibank w USA, co prawda to jest karta Gold, ale nie wiem czy to ma w
    Polsce jakies znaczenie i przy wyjmowaniu kasy najwyrazniej pobieraja
    prowizje. Moze to polskie banki ja biora, trudno powiedziec.
    A Ty pytales o zwykla bankomatowa ATM tak? No wiec to nie ma znaczenia, na
    pewno bedzie prowizja. Moze mniejsza jak wyplacisz w Citibank Polska ale
    bedzie.

  • 3. Data: 2002-10-05 04:43:36
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Vario <j...@w...pl.SPAM> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ankv70$1ot$...@n...gazeta.pl...

    > <k...@p...onet.pl> wrote in message

    Ja tez bym chcial...;-)

    > do

    20/500=4%
    A te dulary to beda zuzywane w postaci zlotowkowej w kraju czy dularowej za
    granica?
    Bo jesli zlotowkowej to pomysl IMO OK, ale jesli w postaci dularowej to
    bedziesz musial poniesc koszty dwukrotnego przewalutowanie i to jak nic
    bedzie wiecej niz powyzsze 4%, wiec...
    Jesli ci potrzebne zlotowki to tylko raz przewalutowujesz. citi ma IMHO dosc
    slabe przeliczniki wiec pewnie ze 2-3% kosztow i tak bedzie.
    Tzn. ty wyplacasz 500$ liczone po kursie _nizszym_ niz kurs kupna w kantorze
    a jemu z konta zabiora 500$ lub troche wiecej

> [...]

    > pewno bedzie prowizja. Moze mniejsza jak wyplacisz w Citibank Polska ale

    IMHO nie masz racji.
    Rodzaj karty ma _zasadnicze_ znaczenie.

    Skoro nie uzywasz Maestro to nie wiesz jak jest, wiec nie mac (nie mąć;-)

    Grupowicze moga powiedziec zapewne jak to jest przy wyplatach karta Maestro
    Citibank Polska (IMHO bez prowizji). Jak jest z karta Maestro Citibank USA
    to ten znajomy moze sie dowiedziec tylko tam. To sa dwa _rozne_ banki, a i
    konta moga byc rozne.
    Polskie banki NIE pobieraja dodatkowych prowizji.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 4. Data: 2002-10-06 11:51:54
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    > Bo jesli zlotowkowej to pomysl IMO OK, ale jesli w postaci dularowej to
    > bedziesz musial poniesc koszty dwukrotnego przewalutowanie i to jak nic
    > bedzie wiecej niz powyzsze 4%, wiec...

    Z tego co pamietam to przy wyplacie z bankomatow citi -karta maestro liczone
    jest przez USD !!!
    Niech ktos potwierdzi...
    Nie wiem jak jest przy wyplacie z euronetow.

    pzd

  • 5. Data: 2002-10-07 05:59:32
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > Citibanku w Polsce , to mu policzyli prowizji 20$, ale moze to dlatego, ze to

    Przerabialem to w tym roku.
    Siostra zalozyła konto Citibank EZ-Checking.
    Prowadzenie 7.5$ (w NY, jesli na koncie srednio ponizej 1500$).
    2 karty maestro "banking card" (jedna tu, druga tam).
    Limit - 1000$ dziennie.
    Miesiecznie 5 wyplat z bankomatu non-citi bez prowizji, potem 1.5$ (u nas citi
    to Bank Handlowy, wiec nie citi ....).
    Wedlug moich obserwacji kurs miescil sie widelkach kupno-sprzedaz jakie byly
    danego dnia (waluty.onet.pl)
    Oto kursy wymiany - po ile poszlo (nie bylo prowizji - mialem wglad na www).
    2002-06-25 3,979
    2002-06-26 3,980
    2002-06-27 4,006
    2002-08-05 4,147
    2002-08-08 4,146
    2002-09-03 4,092
    2002-09-04 4,083

    Pozdrawiam,
    Piotrek M.

  • 6. Data: 2002-10-07 08:53:25
    Od: Krzysiolek <k...@K...Obrzud.jest.de.besciak.i.cala.jego.banda.tez.rotfl.pl.eu.org>

    On Sun, 6 Oct 2002 13:51:54 +0200, "Witek" <w...@p...onet.fi> wrote:

    >Z tego co pamietam to przy wyplacie z bankomatow citi -karta maestro liczone
    >jest przez USD !!!

    No a przez co ma byc liczone, jak konto będzie w dolarach?

    --
    Krzysiołek

    -------------- Nie zgadzam się ze swoją wypowiedzią --------
    krzysiołe...@b...pl