  • 1. Data: 2002-10-04 18:05:02
    Temat: KONTO za granica jak zalozyc- prosze o pomoc
    Od: "www.Meteoryt.net" <b...@a...pl>

    Witam.
    Prosilbym o pomoc. Jak zalozyc konto za granica tak, zeby nie trzeba bylo
    tam jechac osobiscie, czyli w banku podobnym do Inteligo, mBanku itp.

    Sprzedaje meteoryty na aukcjach eBay. Jest to ciekawe zajecie do czasu az
    przychodzi pora na zaplate.
    Jest troche problemow z platnosciami, bo klient np. z USA ma w zasadzie do
    wyboru TYLKO 3 mozliwosci.
    1) Wysylka $$ w liscie poleconym, co jest ryzykowne i nie kazdy tak chce
    wysylac nawet 20$. Ostatnio nawet dostalem zamiast pieniedzy czek Postal
    Money Order i okazuje sie ze zaden bank go zrealizowac nie moze. Jestem do
    tylu o 25$.
    2) Western Union. Szybkie ale drogie, a jak ktos zaplaci przez BidPay, to ja
    skolei dostaje czek ktory musze realizowac przez Inkaso, co trwa 4 tygodnie
    zamiast 30 minut jak w przypadku czeku elektronicznego WU.
    3) przelew na konto trwa dlugo i nikomu sie nie chce chodzic do banku.

    Gdybym mial konto juz chocby w niemczech, klienci mogliby placic karta przez
    PayPal i wszelkie inne mozliwe systemy oferowane i stosowane na aukcjach.
    Juz nie mowie o tym, ze sam moglbym placic szybko i tanio za kupione rzeczy
    a nie wysylac pieniadze w listach i czekac tydzien az dojszie (jak narazie
    ze 20x i wszystko doszlo)

    Tak wiec jesli sie Ktos orientuje jak to zrobic (bo przeciez juz MOZNA) to
    bardzo bym prosil o kontakt
    --

    ---------[ MARCIN CIMAŁA ]------[ IMCA#3667 ]---------
    http://www.meteoryt.net ----> Meteorite Information Center

  • 2. Data: 2002-10-05 14:27:10
    Temat: Re: KONTO za granica jak zalozyc- prosze o pomoc
    Od: "Pedroz" <N...@i...pl>

    Cześć,

    mam podobny problem, tyle ze ja oferuje usługi i też niestety dużą barierą
    jest sposób zapłaty. Ale właśnie pomyślałem o www.2checkout.com - firmie
    pośredniku w obsłudze transakcji kartą karedytową.
    Przyjmują ludzi z zagranicy, 'wpisowe' 50$ i 5.5% od transakcji. Sporo to,
    ale jak nie ma innego wyjścia, to co zrobić. Kasę wysyłaja bezpłatnie pocztą
    (nie wiem czy w gotówce czy będzie to czek) :
    "Clients without a US Bank account can have their payments air mailed at no
    charge or have the option of an international wire payment. Fees for an
    international wire start at $36 and go down $3 for every hundred dollars in
    gross sales. (Breakdown of International Wire Fees)".

    Możesz sie nad tym zastanowić - ja przynajmniej o tym myślę czekając na
    Paypala.

    Pozdrawiam,
    Piotr

  • 3. Data: 2002-10-05 22:26:11
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Pedroz <N...@i...pl> wrote:
> [...]
    > ale jak nie ma innego wyjścia, to co zrobić. Kasę wysyłaja bezpłatnie pocztą

    http://www.webpay.pl/

    prowizja 5.9%, ale nie ma wpisowego
    kase wysyłają raz w miesiącu na konto bankowe w polsce

    --
    Miernik _____________________________________
    / /

  • 4. Data: 2002-10-06 12:02:49
    Od: "Pedroz" <N...@i...pl>

    Użytkownik "Miernik" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.webpay.pl/
    >
    > prowizja 5.9%, ale nie ma wpisowego
    > kase wysyłają raz w miesiącu na konto bankowe w polsce
    >
    > --
    > Miernik _____________________________________

    jak dla mnie bomba :) czy korzystałeś już z usług tej firmy?

    /Piotr

  • 5. Data: 2002-10-06 13:10:15
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Pedroz <N...@i...pl> wrote:

    > jak dla mnie bomba :) czy korzystałeś już z usług tej firmy?

    Nie, tylko gdzieś znalazłem link.

    --
    / /

  • 6. Data: 2002-10-06 13:28:53
    Od: "Pedroz" <N...@i...pl>

    > Nie, tylko gdzieś znalazłem link.

    ok, właśnie wyczytałem, że korzystają z Polcardu więc powinno być ok.

    Piotr