  • 11. Data: 2006-01-21 13:51:55
    Temat: Re: Citibank MasteCard potajemnie podwojnie przeliczany
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 21 Jan 2006 00:24:45 +0100, "rsa127" <r...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Masz rację. Odszczekuję. Nieuważnie przeczytałem najświeższy regulamin.

    Błądzić jest rzeczą ludzką. Odszczekanie przyjęte ;)

    Pozdrawiam
    PG

  • 12. Data: 2006-01-21 20:24:36
    Od: k...@p...onet.pl

    Potwierdzam - Citi nie robi tu zadnego szacher macher, tylko WSZYSTKIE banki
    maja przez MC zmieniana walute bazowa (czy tez podstawowa) na USD. Wymog podobno
    narzucony Europie przez MC USA (znaczy sie centrale). Zamiana dokonana zostala
    neutralnie, czyli po transakcji dokonanej w strefie EURO, POMIMO waluty bazowej
    USD, przeliczenie finalne na PLN pozostaje takie samo jak bylo do tej pory.

    Pozdrawiam,
    Karciarz

    PS. Jezeli Pekao SA twierdzi inaczej, to znaczy ze bujaja...

  • 13. Data: 2006-01-21 20:36:02
    Od: "tomaszek.w " <t...@W...gazeta.pl>

    k...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    bazowej
    > USD, przeliczenie finalne na PLN pozostaje takie samo jak bylo do tej pory.

    Moga sobie zmieniac. Ja jednak chce o tym wiedziec (nie zawieralem umowy z
    Mastercardem ale z Citibankiem)i psim obowiazkiem banku jest mnie o tym
    powiadomic.
    MC w Citi wybralem wlasnie dlatego, ze byla rozliczana wprost z EUR na PLN.

    Po drugie upewnilem sie ze MC w PeKao SA jest NADAL rozliczana wprost z EUR
    na PLN bez USD a wiec nie jest prawda to, co napisales. No chyba, ze sam
    bank nie wie, jak rozlicza.....

  • 14. Data: 2006-01-21 20:38:07
    Od: "tomaszek.w " <t...@W...gazeta.pl>

    W tej sytuacji przestaje miec sens ubieganie sie o konkretny typ karty. Ba,
    w Citi MC jest drozsza (oplata roczna) niz Visa.......

  • 15. Data: 2006-01-21 21:07:08
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > powiadomic.
    > MC w Citi wybralem wlasnie dlatego, ze byla rozliczana wprost z EUR na PLN.

    De facto nic sie nie zmienilo - EUR->PLN kiedys jest przeliczone dzis
    EUR->USD->PLN w takiej sposob, ze nie ma roznicy. Jest to zabieg czysto
    techniczny wymuszony przez MC. Wiec dzis jezeli zaplacisz Citkowym MC w Europie
    zamiast citkowa VISA, to nadal jest korzystniej.

    Czy Citi ma obowiazek o tym informowac? Nie wiem. Na pewno ma obowiazek
    poinformowac o zastosowanym kursie waluta orginalna na PLN. Co z reszta wyraznie
    czyni - widac na wyciagu przy danej transakcji.

    > Po drugie upewnilem sie ze MC w PeKao SA jest NADAL rozliczana wprost z EUR
    > na PLN bez USD a wiec nie jest prawda to, co napisales. No chyba, ze sam
    > bank nie wie, jak rozlicza.....

    A kto Ci to potiwerdzil? Dzial operacyjny tego banku? Nawet jezeli tak twierdza,
    to wcale nie wyklucza to, ze waluta techniczna jest USD. Przy neutralnosci
    przeliczenia moga spokojnie twierdzic, ze karta jest przeliczana "jak" przez
    EURO. O ile mi wiadomo wszytskie banki przeszly na takie rozwiazanie w zeszlym roku.

    Pozdrawiam,
    Karciarz

  • 16. Data: 2006-01-21 21:16:10
    Od: " r3d3" <r...@W...gazeta.pl>

    tomaszek.w <t...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Moga sobie zmieniac. Ja jednak chce o tym wiedziec (nie zawieralem umowy z
    > Mastercardem ale z Citibankiem)i psim obowiazkiem banku jest mnie o tym
    > powiadomic.

    hmm...no Citi przynajmniej Ci o tym szczerze mowi a PeKaO idzie w zaparte ze
    nic sie nie zmienilo i dalej Ci bzdury gadaja :)))) A wogole to przesadzasz.

    > Po drugie upewnilem sie ze MC w PeKao SA jest NADAL rozliczana wprost z
    EUR
    > na PLN bez USD a wiec nie jest prawda to, co napisales. No chyba, ze sam
    > bank nie wie, jak rozlicza.....

    "bank" nie wie jak rozlicza, ot co! To znaczy "bank" wie ale jego call
    center juz nie. Problemy w komunikacji...

    Pzdr,
    r3d3

  • 17. Data: 2006-01-21 21:18:43
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 21 Jan 2006 22:07:08 +0100, k...@p...onet.pl
    wrote:

> [...]
    >techniczny wymuszony przez MC. Wiec dzis jezeli zaplacisz Citkowym MC w Europie
    >zamiast citkowa VISA, to nadal jest korzystniej.

    Nic nie rozumiem. Przecież jakiegoś kursu MC musi użyć, żeby
    przeliczyć z EUR na USD. Kiedyś nie przeliczał nic. Coś mi się nie
    chce wierzyć, że nie ma różnicy...

    PG

  • 18. Data: 2006-01-21 21:46:25
    Od: k...@p...onet.pl

    > Nic nie rozumiem. Przecież jakiegoś kursu MC musi użyć, żeby
    > przeliczyć z EUR na USD. Kiedyś nie przeliczał nic. Coś mi się nie
    > chce wierzyć, że nie ma różnicy...

    No to sprobuje "organoleptycznie". Zalozmy ze:

    EUR->PLN oznacza przeliczenie 1->4

    Natomiast jezeli ma to przejsc w taki sposob:

    EUR->USD->PLN, to przeliczenie ma sie jak nastepuje: 1->2->4.

    Czyli finalnie, ktos wydawszy 1EURO zawsze wydaje 4PLN.

    Oczywiscie mocno upraszczajac.

    Pozdrawiam,
    Karciarz

    PS. Trzeba jednoczesnie pamietac, ze uzywany tu przez MC USD jest waluta
    sztuczna, bazowa, stosowana wylacznie technicznie, a nie w celu operacji
    finansowych/biznesowych. Po prostu system musi tak dzialac, ze wszystkie
    transakcje w swiecie MC musza chodzi przez USD.

  • 19. Data: 2006-01-21 21:49:18
    Od: k...@p...onet.pl

    > W tej sytuacji przestaje miec sens ubieganie sie o konkretny typ karty. Ba,
    > w Citi MC jest drozsza (oplata roczna) niz Visa.......

    A tutaj to juz wolna Mocium Panie wola. Jedni jezdza do Chorwacji czy Austrii i
    wola MC (szersza siec akcpetacji), kurs w strefie EUR jednak ciagle lepszy niz
    VISA w tym banku. Kwestia oczywiscie gustu tak czy inaczej. Ale juz porownujac
    dp innych bankow, to mamy wiecej zmiennych do porownywania. No ale to juz inna
    bajka...

    Pozdrawiam,
    Karciarz

  • 20. Data: 2006-01-22 00:06:51
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    tomaszek.w napisał(a):

    > Po drugie upewnilem sie ze MC w PeKao SA jest NADAL rozliczana wprost z EUR
    > na PLN bez USD a wiec nie jest prawda to, co napisales. No chyba, ze sam
    > bank nie wie, jak rozlicza.....

    W tym parabanku to wcale nie jest niemożliwe. Lata temu miałem tam
    maestro - jak wszyscy w banku twierdzili - jako kartę wyłącznie
    bankomatową. W pewnym momencie POS-y pewnej sieci zaczęły akceptować
    maestro jako karty płatnicze, więc z tego niezwłocznie skorzystałem i
    pokazałem wyciągi w oddziale. Niemożliwe - słyszałem.

    Dla kronikarskiej rzetelności - ta sieć POS-ów, która jako pierwsza w
    Polsce zaczęła akceptować maestro była własnością ... tak... Centrum
    Kart i Czeków PEKAO S.A. :-P

    M.