    From: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Certyfikaty Elektroniczne<przydługie)
    Date: Wed, 09 Feb 2005 22:04:51 +0100

    On Wed, 9 Feb 2005 20:52:48 +0100, "Robert"
    <T...@i...pl> wrote:

    >Zasada jest taka: szyfrujesz publicznym (mniejsza o to jak), odszyfrowujesz
    >prywatnym - innej drogi nie ma.

    Tu chyba za bardzo na skróty poszedłeś. Są różne drogi:
    a) _ktoś_ szyfruje moim kluczem publicznym. Dzięki temu, tylko ja mogę
    odszyfrować, bo tylko ja mam klucz prywatny od pary
    b) ja szyfruję swoim kluczem prywatnym. Jeśli wiadomość da się
    odczytać przy pomocy mojego klucza publicznego, to odbiorca ma
    pewność, że wiadomość pochodzi ode mnie
    c) ja szyfruję swoim kluczem prywatnym a potem kluczem publicznym
    odbiorcy. On używa swojego prywatnego, a potem mojego publicznego.
    Nikt inny nie podsłucha a i pewność co do nadawcy jest

    --
    Jarek Andrzejewski