    From: "Robert" <T...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Certyfikaty Elektroniczne a banki
    Date: Wed, 9 Feb 2005 21:50:27 +0100
    <cudroj$tuo$1@shodan.interia.pl>
    <M...@n...dallas.sbcglobal.net>

    AP (news:MPG.1c7432a49959d807989859@news.dallas.sbcglob
    al.net)
    Napisał(a):
    > Nie... nie zrozumiales mnie ... oczywiscie, jesli chodzi o certyfikat
    > kwalifikowany to tez musisz wpisac haslo/PIN aby podpisac dokument.
    > Chodzi mi o fakt, ze chyba hmm... bardziej legalnie rozpoznawalny bylby
    > podpis kwalifikowany niz tranzakcja dokonana przy pomocy "wynalazku"
    > bankowego (jakby to nie nazywac... haslami jednorazowymi... kluczami
    > prywatnymi lub innimi obecnymi rozwiazaniami)
    > Dodatkowo ... jesli chodzi o plus certyfikatu kwalifkowanego - to jeden
    > wystarczylby na kontakty ze wszystkimi bankami (oczywiscie pod
    > warunkiem, ze te banki akceptowalyby go)
> [...]

    Wszystkie certy oprócz Unizeto są wykonane w tej samej technologii.
    Akceptowanie certu zależałoby od wewnętrznych procedur oraz dopisania listy
    CRLi do oprogramowania korzystającego z podpisu. Każdy wystawca podpisu ma
    obowiązek udostępnić biblioteki dll, każdemu, kto będzie chciał utworzyć
    oprogramowanie wykorzystujące podpis elektroniczny.

    R.