  • Data: 2021-08-17 23:29:45
    Temat: Re: Cena przelewu SEPA
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rzeczywiście bajer.
    > Spytałbym jeszcze, jakie masz to konto firmowe, ale niekonieczne - w TOiP stoi, że
    przelew euro do krajów EOG innych niż Polska 1,30zł - a do Polski 10zł.

    Również za przyjęcie SEPA na rachunek firmowy są opłaty dla walutowego
    z Polski a zagraniczny (z EOG) za darmo.

    > Coś w tym jest - jak w kantorze aliora robi się szablon przelewu, to jak wpiszesz
    konto w Finlandii to pojawia się (schowany pod "opcje") "przelew europejski" - a jak
    polski IBAN, to tego nie ma.

    > Widać w PL nie ma SEPA - może jest ten mityczny EuroElixir?
    >
    > Dla konsumentów UE wymogło, że przelew SEPA nie może być droższy niż krajowy. Widać
    dla firm nie ma tak dobrze.

    Nie chodzi o samą opłatę.
    Konto firmowe, więc opłaty nie dziwią,
    ale zastanawia mnie to zróżnicowanie.
    Z prywatnego walutowego (BNP) płaciłem mandaty czy zasilałem konto w DE
    i bez opłat - przyjęcie też bezkosztowe.