  • 11. Data: 2012-06-19 14:11:41
    Temat: Re: Cena gazu
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-19 13:59, Użytkownik bzdreg napisał:

    > A to w Niemcach nie ma akcyzy?
    >
    > Cóż w tym złego, że Rosja chce sprzedać jak najdrożej, skoro biorą i płacą?
    > Złe jest w polskim rządzie, że daje, bo daje z nie-swojego. Wskazane
    > było z imienia i nazwiska.

    Udowodnisz że to wina naszych negocjatorów ?
    Ja mam wątpliwości, będąc negocjatorem Beneluxów czy Niemiec
    mam świadomość że od Rosji tylko uzupełniam swoje zużycie
    i niczym nie ryzykuje zakręcenia kurków, nasi negocjatorzy
    takiej wygodnej pozycji nie mieli.

    Kolejna sprawa to łączenie handlu surowcami z polityką, tutaj
    Rosja dzięki dobrym kontaktom z resztą krajów zachodu może
    "skopać" nas, Ukrainę, Pribałtykę i to będzie nasza wina
    nie Rosji bo ta jak widać potrafi się dogadać.
    Jaki wpływ nasi negocjatorzy mieli na podejście Kremla że
    tym to trzeba przykładnie dowalić odpowiednie ceny ?

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2012-06-19 14:18:46
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 19 czerwiec (wtorek), gdy o godzinie 10:14
    *RadoslawF* naskrobał(a):

    > Za rządów Kaczyńskiego była przymiarka do "uniezależnienia się"
    > od Rosji, wszyscy byli za do czasu aż jakiś złośliwy dziennikarz
    > porównał te "wielkie" ceny jakie płacimy Rosji z jeszcze
    > większymi jakie trzeba było by płacić innym dostawcom.
    > I sprawa ścichła.

    sądziłem, że przyczyną "upadku" planu dywersyfikacji gazu przez dwa
    projekty: LNG w Świnoujściu i projekt Baltic Pipe była zmiana rządu i
    koncepcji, czyli projekt budowy interkonektora z Niemcami w okolicach
    Szczecina, którego realizacja oznacza de facto w długim okresie
    przyłączenie się Polski do projektu Nord Stream.

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2012-06-19 14:00:12

  • 13. Data: 2012-06-19 18:19:21
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    We wtorek, 19 czerwca 2012, o godz. 13:48:14, napisałeś na temat: "Cena gazu"
    RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl, news:jrpou1$u5v$1@node1.news.atman.pl

    > Likwidujesz akcyzę i paliwo oraz gaz tanieją o połowę, ale jak rozumiem
    > akcyza obowiązująca w UE to też wina wrednej Rosji ?

    Dolicz do tych 500$ akcyzę i VAT, wtedy masz cenę gazu w swojej kuchence.
    Jak korzystam z butli, to jest propan-butan czyli "odpad" po rafinacji ropy.
    Ale też tak samo wychodzi, bo za butle 12-13kg płacę obecnie 60zł.

    I zauważ, że ruski gaz w Niemczech jest tańszy niż ten sam gaz u nas.

    --
    TZ

    - Rolnicy nie lubią kretów, bo obgryzają im korzenie. -

  • 14. Data: 2012-06-19 18:24:11
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    We wtorek, 19 czerwca 2012, o godz. 14:05:23, napisałeś na temat: "Cena gazu"
    Kamil Jońca k...@p...onet.pl, news:87pq8vmrr0.fsf@alfa.kjonca

    > Ale czy mamy jakąś alternatywę? Jeśli tak to jaką? Serio pytam.

    Terminal LNG w Świnoujściu i gaz z USA.
    Ale to nie będzie POprawne POlitycznie.

    A o naszym gazie z łupków to trzeba zapomnieć.
    Bo jeżeli już będzie to będzie w cenie ruskiego gazu.
    Nasz waaadza nie pozwoli by było taniej.

    --
    TZ

    - W "Odprawie posłów greckich" marszałek laską uciszał posłów. -

  • 15. Data: 2012-06-19 18:25:51
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    We wtorek, 19 czerwca 2012, o godz. 14:11:41, napisałeś na temat: "Cena gazu"
    RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl, news:jrpq9u$3hf$1@node2.news.atman.pl

    > Jaki wpływ nasi negocjatorzy mieli na podejście Kremla że
    > tym to trzeba przykładnie dowalić odpowiednie ceny ?

    Maksymalnie krótki okres umowy, maks 5 lat. Rozumiesz...?

    --
    TZ

    - Pegazowi zaniknęły skrzydła w drodze ewolucji i stąd mamy konie. -

  • 16. Data: 2012-06-19 19:34:46
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-19 18:25, Użytkownik TZ napisał:

    > Maksymalnie krótki okres umowy, maks 5 lat. Rozumiesz...?

    To by jeszcze zwiększyło cenę a tańszej alternatywy i tak nie
    znajdziemy, rozumiesz ?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2012-06-20 07:08:59
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    We wtorek, 19 czerwca 2012, o godz. 19:34:46, napisałeś na temat: "Cena gazu"
    RadoslawF radoslawfl@spam_wp.pl, news:jrqd7o$jbu$2@node1.news.atman.pl

    > To by jeszcze zwiększyło cenę a tańszej alternatywy i tak nie
    > znajdziemy, rozumiesz ?

    Jednak nie rozumiesz!
    Alternatywa to terminal LNG.
    Wszystkie państwa odchodzą od podpisywania długoterminowych umów.
    Jak i odchodzą od powiązania (indeksowania) cen gazu z ceną ropy i kupują gaz na
    wolnym rynku
    (spot)

    Ale wiadomo jaki kierunek obrała obecna władza.

    --
    TZ

    - U Żeromskiego ludzie dzielili zapałkę na czworo i tez im się zapalała -