  • 1. Data: 2012-06-19 06:56:15
    Temat: Cena gazu
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

    TokFM właśnie zapodało, że wg Interfax-u Polska płaci Rosji najwyższą w
    UE cenę za gaz.

    Pawlaku - dziękujemy!

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 2. Data: 2012-06-19 09:05:48
    Temat: Re: Cena gazu
    Od: ETR <n...@n...pl>

    W dniu 19.06.2012 06:56, bzdreg pisze:
    > TokFM właśnie zapodało, że wg Interfax-u Polska płaci Rosji najwyższą w
    > UE cenę za gaz.
    >
    > Pawlaku - dziękujemy!

    poszukaj ile za tonę zboża "płaci" nam Rosja- to jest skandal

    ETR

    --
    www.lifeprogress.pl
    ?

  • 3. Data: 2012-06-19 09:45:57
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-06-19 09:05, ETR pisze:

    > poszukaj ile za tonę zboża "płaci" nam Rosja- to jest skandal
    >
    > ETR

    Przypomina mi się z moje młodości dowcip na czym polega wymiana handlowa
    z ZSRR -

    - oni od nas biorą statki, a my im za to dajemy węgiel.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 4. Data: 2012-06-19 10:14:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-19 09:45, Użytkownik maruda napisał:

    > Przypomina mi się z moje młodości dowcip na czym polega wymiana handlowa
    > z ZSRR -
    >
    > - oni od nas biorą statki, a my im za to dajemy węgiel.

    Problem naszego handlu z Rosją polega na asortymencie, to
    co my im oferujemy mogą kupić bez problemu od każdego oferenta
    i to my cieszymy się że kupili od nas, to co my kupujemy od nich
    czyli gaz i ropę możemy wprawdzie kupić gdzie indziej ale
    po sporo wyższych cenach niż krytykowane od Rosji a dodatkowo
    rurociągi i gazociągi są generalnie jednokierunkowe. :-)

    Za rządów Kaczyńskiego była przymiarka do "uniezależnienia się"
    od Rosji, wszyscy byli za do czasu aż jakiś złośliwy dziennikarz
    porównał te "wielkie" ceny jakie płacimy Rosji z jeszcze
    większymi jakie trzeba było by płacić innym dostawcom.
    I sprawa ścichła.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2012-06-19 10:23:12
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

    W dniu 2012-06-19 10:14, RadoslawF pisze:

> [...]
    > porównał te "wielkie" ceny jakie płacimy Rosji z jeszcze
    > większymi jakie trzeba było by płacić innym dostawcom.

    Czyli mamy "wybitnych negocjatorów", znów pochylić czoła przed
    Waldemarem. Skoro Niemcy (no fakt, duzi...), ale i Holendrzy i Awstryjcy
    potrafią sobie wynegocjować niższe ceny, to pozostaje tylko zapytać
    "Ileś, Pawlaku, za to wziął prowizji?". Piękna i bogata Julia już
    siedzi. Znów Ukraina nas przegoniła.

    Widocznie jeszcze ludzie z dawnych "służb" jeszcze nie wymarli i dalej
    wyznaczają kierunki.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 6. Data: 2012-06-19 11:06:11
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 19.06.2012 10:23, bzdreg pisze:

    > Czyli mamy "wybitnych negocjatorów", znów pochylić czoła przed
    > Waldemarem. Skoro Niemcy (no fakt, duzi...), ale i Holendrzy i Awstryjcy

    Czy Holendrzy i Awstryjcy nie mają alternatywnego źródła zaopatrzenia?
    Bo jeżeli tak, to mogą Rosji powiedzieć "ok, to my sobie kupimy gdzie
    indziej, a wy w tym czasie pomyślcie o innej cenie dla nas".

    My możemy tylko mniej lub bardziej entuzjastycznie zaakceptować cenę
    którą nam Rosjanie podyktują.

    p. m.

  • 7. Data: 2012-06-19 12:54:05
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    We wtorek, 19 czerwca 2012, o godz. 10:23:12, napisałeś na temat: "Cena gazu"
    bzdreg b...@n...pl, news:jrpctg$bim$1@inews.gazeta.pl

> [...]
    > siedzi. Znów Ukraina nas przegoniła.

    > Widocznie jeszcze ludzie z dawnych "służb" jeszcze nie wymarli i dalej

    "Według Index Mundi rosyjski gaz na granicy z Niemcami w maju kosztował 452 dol. za
    1000 m sześc., a z nieoficjalnych informacji wynika, że PGNiG płaci za błękitne
    paliwo z Rosji ok. 500 dol. za 1000 m sześc. To ponad sześć razy tyle, ile gaz
    kosztuje w Stanach Zjednoczonych."

    --
    TZ

    - Wolski przyłożył ucho do ziemi i usłyszał tupot niedźwiedzich kopyt. -

  • 8. Data: 2012-06-19 13:48:14
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-19 12:54, Użytkownik TZ napisał:
> [...]
    > paliwo z Rosji ok. 500 dol. za 1000 m sześc. To ponad sześć razy tyle, ile gaz

    Likwidujesz akcyzę i paliwo oraz gaz tanieją o połowę, ale jak rozumiem
    akcyza obowiązująca w UE to też wina wrednej Rosji ?

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2012-06-19 13:59:52
    Od: bzdreg <b...@n...pl>

    W dniu 2012-06-19 13:48, RadoslawF pisze:

    > Likwidujesz akcyzę i paliwo oraz gaz tanieją o połowę, ale jak rozumiem
    > akcyza obowiązująca w UE to też wina wrednej Rosji ?

    A to w Niemcach nie ma akcyzy?

    Cóż w tym złego, że Rosja chce sprzedać jak najdrożej, skoro biorą i płacą?
    Złe jest w polskim rządzie, że daje, bo daje z nie-swojego. Wskazane
    było z imienia i nazwiska.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

  • 10. Data: 2012-06-19 14:05:23
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    bzdreg <b...@n...pl> writes:

    [...\

    > Cóż w tym złego, że Rosja chce sprzedać jak najdrożej, skoro biorą i płacą?
    > Złe jest w polskim rządzie, że daje, bo daje z nie-swojego. Wskazane
    > było z imienia i nazwiska.

    Ale czy mamy jakąś alternatywę? Jeśli tak to jaką? Serio pytam.

    KJ

    In Devon, Connecticut, it is unlawful to walk backwards after sunset.