  • 1. Data: 2002-04-22 08:53:08
    Temat: Brak potwierdzeń z Telepekao 24
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Dzisiaj jest 22 kwietnia, termin składania miesięcznych PIT-ów do US minął
    dwa dni temu, a ja wciąż nie otrzymałem z Telepekao 24 wyciągów z konta i
    dowodów wykonania operacji.
    Co gorsza, sytuacja taka powtarza się co miesiąc od początku roku.
    Czy Wy też tak macie, czy tylko ja mam tak "pod górkę"?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 2. Data: 2002-04-22 09:32:41
    Temat: Re: Brak potwierdzeń z Telepekao 24
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    > Dzisiaj jest 22 kwietnia, termin składania miesięcznych PIT-ów do US minął
    > dwa dni temu, a ja wciąż nie otrzymałem z Telepekao 24 wyciągów z konta i
    > dowodów wykonania operacji.

    a co to ma do rzeczy?

    > Co gorsza, sytuacja taka powtarza się co miesiąc od początku roku.
    > Czy Wy też tak macie, czy tylko ja mam tak "pod górkę"?

    w moim przypadku, pierwszy raz sie tak spozniaja

  • 3. Data: 2002-04-22 12:15:52
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    Użytkownik "bromden" <b...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > a co to ma do rzeczy?

    A na podstawie czego Ty robisz wpisy do PKPiR?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 4. Data: 2002-04-22 12:35:06
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    imho, mozesz sobie wydrukowac potwierdzenia ze strony,
    a jak sie us lub zus przyczepi, to wtedy zamawiasz potwierdzenia z
    pieczatka z banku (a w telepekao24 chyba kiedys w koncu przyjda),

    jak cie to nie satysfakcjonuje, to mozesz takie potwierdzenie
    przerobic na dowod ksiegowy, dopisujac, co trzeba
    (par. 13. pkt. 5. RMF z dnia 16.12.1999 w sprawie prowadzenia pkpir)

    tak chyba funkcjonuja np. prowadzacy dg z kontami w inteligo, mbanku

  • 5. Data: 2002-04-22 14:06:51
    Od: "Tomek D" <t...@p...onet.pl>

    Ja też czekam. U mnie zawsze było bez zastrzeżeń, wyciagi docierały kilka
    dni przed 20.
    zdrówka,
    TomekD

  • 6. Data: 2002-04-22 14:50:25
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

    > imho, mozesz sobie wydrukowac potwierdzenia ze strony,
    > a jak sie us lub zus przyczepi, to wtedy zamawiasz potwierdzenia z
    > pieczatka z banku (a w telepekao24 chyba kiedys w koncu przyjda),

    Jak US się przyczepi, to już może być za późno.
    Nie wiem czy dotyczy to także PKPiR, ale wiem że przepisy odnośnie VAT nie
    dopuszczają przedkładania dodatkowych dowodów po rozpoczęciu kontroli.
    Sprawa była głośna, gdy US odrzucił komuś faktury VAT jako nieczytelne i nie
    zezwolił na dostarczenie czytelnego ich duplikatu.

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 7. Data: 2002-04-22 15:26:10
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    kpir ma odzwierciedlac stan faktyczny,
    w przypadku kontroli z us powstaje kwestia udowodnienia wpisow,
    potwierdzenie z banku powinno byc ostatecznym dowodem,

    poza tym, w rmf o kpir jest zapis o 'oczywistych pomylkach',
    ich wystapienie nie powoduje uznania ksiegi za nierzetelna,

    a faktury, to juz jest inna sprawa, reguly wystawiania,
    przechowywania sa scisle okreslone, i widocznie w tamtych przypadkach
    nie zostaly dochowane

    dowod empiryczny: potwierdzenie operacji i wyciag w inteligo kosztuje
    6 zlotych, zeby miec potwierdzenia przelewow do zus i wyciag do
    zaksiegowania oplat i odsetek musialbys zaplacic miesiecznie 24 zlote
    i ludzie nie zakladaliby tam kont firmowych

  • 8. Data: 2002-04-22 16:20:04
    Od: "Krzysztof K. Maj" <k...@k...eu.org>

> [...]
    > zaksiegowania oplat i odsetek musialbys zaplacic miesiecznie 24 zlote
    > i ludzie nie zakladaliby tam kont firmowych

    O tym, czy potwierdzenia drukowane ze stron WWW są wystarczające, to dowiemy
    się dopiero za jakiś czas i to właśnie metodą empiryczną :(

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof Maj

  • 9. Data: 2002-04-22 16:49:47
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl>

    niektorzy juz tu pisali, ze ich us honoruja wyciagi z inteligo

  • 10. Data: 2002-04-22 19:01:05
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > niektorzy juz tu pisali, ze ich us honoruja wyciagi z inteligo

    Bo to wszystko zależy od kontrolera Urzędu Kontroli Skarbowej (to są ci
    prawdziwi upierdliwcy)
    On wg własnego widzimisię naliczy karę.
    Masz zapłacić a potem się odwoływać.
    Ale niekiedy się nie opłaca, zatem warto mieć pieczątkę i święty spokój.
    Za parę lat inspektorzy zmądrzeją i pieczątki będą zbędne, ale na razie
    tylko gdzie niegdzie są zbędne (czytaj: są kumaci inspektorzy).